Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور در جریان بازدید از پژوهشگاه فضایی، در جمع رییس، معاونان و مدیران پژوهشگاه فضایی، گفت: زمانی حوزه فضایی، حوزه‌ای اقتدارآفرین و مولفه قدرت بود اما امروز این حوزه علاوه‌بر آن تبدیل به مولفه‌ای کاربردی شده است که خدمات اثربخش آن را در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با توجه به اهمیت صنعت فضایی در جهان امروز و تاثیر آن بر دیگر فناوری‌های نوین، ضروری است این صنعت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 
زارع‌پور ادامه داد: عزم و اراده دولت سیزدهم بر این است که حوزه فضایی را به طور جدی دنبال کند تا برخی عقب‌ماندگی‌ها را به سرعت جبران کنیم. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت تدوین نقشه راهی جامع و کامل در حوزه فضایی گفت: باید برنامه ده‌ساله حوزه فضایی را بازنگری کنیم چرا که هم ماموریت‌ها و هم برخی راهبردهای این حوزه دستخوش تغییر شده است. 
وی افزود: شرایط جدید ایجاب می‌کند که با هماهنگی و همگرایی میان بخش‌های مختلف صنعت فضایی با سرعت نقشه راه و برنامه جدیدی برای بلند‌مدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت تدوین کنیم.
زارع‌پور در ادامه با تاکید بر اینکه پژوهشگاه فضایی باید قطب توسعه و تثبیت فناوری فضایی باشد، گفت: مدیریت دانش حوزه فضایی در کشور باید با محوریت پژوهشگاه فضایی صورت‌ پذیرد اما این بدان معنا نیست که پژوهشگاه به تنهایی مسئولیت همه اقدامات در این حوزه را به عهده گیرد، بلکه همانطور که در برخی حوزه‌ها ورود مستقیم دارد در برخی از حوزه‌های بلندمدت باید تقسیم کار انجام گیرد و از ظرفیت جامعه دانشگاهی و نخبگانی و تحقیقاتی حداکثر استفاده شود. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: جهت‌گیری‌ها باید به سمت شکل‌گیری شبکه‌ای از مجموعه‌های توانمند در حوزه فضای باشد تا راهبرد «هسته دانا، شبکه توانا» محقق شود بنابراین باید همه ظرفیت‌های کشور برای تسریع در روند پیشرفت و توسعه صنعت فضایی به‌کار گرفته شود. 
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت سرریز فناوری‌های فضایی در بخش‌های غیرفضایی گفت: مایه خوشحالی است که برخی محصولات تولیدی در پژوهشگاه فضایی تبدیل به فناوری‌های کاربری در زندگی مردم شده است. پژوهشگاه فضایی تنها متولی بخش فضا نیست بلکه با توجه به دانش و تجربه موجود در این مجموعه، سرریز دانش و فناوری فضایی به بخش‌های دیگر از جمله ماموریت‌های ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. 
زارع‌پور در خاتمه با تاکید بر توجه جدی به حوزه خدمات فضایی گفت: خدمات فضایی را باید به سرعت وارد زندگی مردم کنیم تا طعم شیرین خدمات فناوری‌های فضایی را در زندگی‌شان بچشند و نقش و اهمیت صنعت فضایی در زندگی مردم عمومی شود. 
پیش از سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی و تعدادی از معاونان و مدیران پژوهشگاه، گزارشی از عملکرد، اقدامات، برنامه‌ها و دستاوردهای این مجموعه تحقیقاتی را ارائه کردند.
در پایان این نشست، زارع‌پور از نمایشگاه دستاوردهای تحقیقات فضایی و بخش‌های مختلف پژوهشگاه دیدن و با کارکنان این مجموعه گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات فناوری مدیریت دانش عیسی زارع پور ارتباطات و فناوری اطلاعات پژوهشگاه فضایی زندگی مردم حوزه فضایی صنعت فضایی زارع پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود

ایسنا/گلستان رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه مرکز نخستی‌سانان توسط پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در مرداد ماه که سالگرد جهاد دانشگاهی است، راه‌اندازی می شود، گفت: با راه اندازی این مرکز که با تلفیق هوش مصنوعی و طبیعی به مطالعات مغز می‌پردازد و در جهان نمونه‌های کمی دارد با ترکیب علوم مهندسی و پزشکی خدمات ارزنده‌ای به  مردم خصوصا سالمندان کشور ارائه می‌شود.

رییس جهاددانشگاهی در نشست هم اندیشی روسا و اساتید منتخب دانشگاه‌های  گلستان،  این استان را در زمینه های گیاهان دارویی، دام‌های سبک و سنگین و گردشگری اسب ترکمن مستعد پیشرفت دانست و بر استفاده از توان این نهاد در توسعه این حوزه‌ها تاکید کرد.

دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی پیش از ظهر پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در دومین روز سفر به استان گلستان در نشست هم اندیشی روسا و اساتید منتخب دانشگاه ‌های استان اظهار کرد: باید با پژوهش و تحقیق این مسئله را ارزیابی کنیم که چرا استان گلستان با ظرفیت بالا و داشتن اساتید فرهیخته جزء استان های کم برخوردار است و خیلی زود برای خروج از این وضعیت اقدام کنیم.

وی ضمن  برشمردن اهداف جهاددانشگاهی  بیان کرد:  جهاددانشگاهی یک نهاد دانش بنیان است که از ابتدای تشکیل تا به امروز کارهای تحقیقاتی بزرگی  را در حوزه‌های پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، فرهنگی، تجاری سازی انجام داده است.

رییس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: این نهاد همواره پیشران در علم و فرهنگ بوده و توانسته با جمع کردن افراد نخبه نظیر زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان و سلول‌های بنیادی در ایران کارهای بزرگی را به ثمر برساند.

دکتر مسلمی نائینی بیان کرد: هم اکنون پژوهشگاه رویان جزء  برترین‌های کشور و ده پژوهشگاه برتر دنیا در حوزه درمان ناباروری است.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاددانشگاهی با بیش از ۱۰۲ مرکز بزرگ و کوچک،دانشگاه علم و فرهنگ و علم و هنر و سه پارک علم و فناوری خدمت رسانی داشته و تلاش داریم  پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی را  به شهر علم و فناوری تبدیل کنیم.

  دکتر مسلمی نائینی استان گلستان را در زمینه گیاهان دارویی، دام سبک و سنگین و گردشگری اسب ترکمن مستعد پیشرفت و توسعه دانست و گفت: بنای جهاد دانشگاهی بر رفع مشکلات مردم است. 

وی تصریح کرد: در پارک ها می توانیم علاوه بر قرار دادن محلی برای پرورش استعداد دانشجویان با  آموزش برند سازی محصولات، بازاریابی و تجارب سازی به دانشجویان، آنها را برای کسب  درآمد پایدار آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی فراوان در کشور داریم و باید برای جهش تولید با مشارکت مردم از این سرمایه‌ها استفاده کنیم، افزود: تولیدات علمی زیادی داشتیم ولی به دلیل نبود نقدینگی توسعه ندادیم که باید تولیدات را تبدیل به محصول کرده و به دنیا صادر کنیم تا نتوانند حاصل دسترنج ما را چند برابر به خودمان بفروشند.

 گفتنی است در این مراسم رییس جهاددانشگاهی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و مقام استاد از اساتید منتخب دانشگاهی که در طرح‌های جهاددانشگاهی همکاری داشته‌اند، تجلیل  کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • هدیۀ اینترنت ۳۰ گیگابایتی برای معلمان
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات