Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر سه‌شنبه روابط عمومی شهرداری قم، سید محسن میرهادی با اشاره به وضعیت جمع‌آوری پسماند در شهر قم، اظهار داشت: جمع‌آوری زباله‌های شهری از ساعت ۲۱ آغاز و تا ۶ روز بعد توسط ناوگان مکانیزه پسماند جمع‌آوری و برای دفع به سایت البرز در ۱۵ کیلومتری قم منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال جاری ۲ هزار میلیارد ریال صرفا برای جمع‌آوری پسماند شهری و رُفت‌وروب در شهر در نظر گرفته‌شده است، خاطرنشان کرد: در این بین بیرون گذاشتن زباله‌های خانگی در خارج از نوبت جمع‌آوری سبب برهم خوردن سیما و منظر شهری و نارضایتی مردم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 میرهادی گفت: تا پایان سال ۹۷ و به دلیل وجود چنین معضلی ۲۰ درصد زباله‌های شهری در حدود ۱۴۰ تُن در ساعت روز جمع‌آوری می‌شد که از همان زمان مبحث فرهنگ‌سازی در بین ۲۰۰ هزار تَن از شهروندان آغاز و هم‌اکنون نیز جمع‌آوری زباله‌ها در طول روز به ۱۲ درصد و ۸۴ تُن کاهش‌یافته است.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: ازآنجایی‌که قم یک شهر زائرپذیر است، مشارکت شهروندان در جمع‌آوری پسماند و حفظ زیبا و منظر شهری مهم است.

وی با اشاره به‌ ضرورت همراهی مردم در بهبود شرایط جمع‌آوری پسماند خاطرنشان کرد: بیرون گذاشتن بی‌موقع زباله‌ها سبب ایجاد شیرابه‌ها و آلودگی‌های زیست‌محیطی خواهد شد.

طرح تونل جمهوری ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم نیز با اشاره به آخرین وضعیت احداث طرح تونل و ادامه بلوار جمهوری اسلامی گفت: در حال حاضر این طرح دارای ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی است.

 عباس حلوایی زاده افزود: بخشی از بزرگراه جمهوری در منطقه ۲ واقع‌شده و با اتصال تقاطع غیرهمسطح و پل ۹ دی از بلوار امین(ص) و بستر رودخانه و بلوار امام رضا(ع) عبور کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از مراحل این طزح حدفاصل مالک اشتر تا میدان امام حسین(ع) به‌ صورت ۴۵ متری و سطح صفر اجرا شده است،‌ تصریح کرد: بعد از این طرح، بحث اتصال به کمربندی امام علی(ع) مطرح و با بررسی‌های لازم گزینه منتخب برگزیده و قرار شد یک تونل قبل از میدان امام حسین به سمت انتهای نور و سواران تا یادگار امام داشته باشیم و یادگار امام نیز هم‌سطح شود.

معاون شهردار قم با تاکید بر اینکه قرارداد طرح مذکور با اعتبار ۸۷۰ میلیارد ریال با سازمان توسعه و عمران شهرداری قم منعقد شد، افزود: این طرح بدین‌صورت بوده که ۲ خط رفت و ۲ خط برگشت با یک توقف اضطراری داخل تونل دیده شود، این تونل نیز میدان امام حسین تا انتهای بلوار نور اجرا شده و به‌ صورت همسطح به بلوار یادگار امام متصل می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصدی طرح بیان داشت:‌ این طرح در داخل بافت شهری و به ویژه میدان امام حسین با تاسیسات شهری زیادی مواجه شد که روند اجرا را دشوار می‌کرد، در حالی‌که باید عبور و مرور برقرار بوده و جابه‌جایی تاسیسات نیز انجام شود.

حلوایی زاده مشکل‌های تاسیسات این طرح را مورد توجه قرارداد و گفت: بخشی عمده این تاسیسات مربوط به فاضلاب بود که بالغ‌ بر ۱۵ میلیارد ریال برای جابه‌جایی هزینه داشته و قبل از میدان امام حسین و رمپ خروجی احداث و از داخل میدان که زیرگذر داشتیم خارج‌ شده است، همچنین بخش دیگری از تاسیسات مربوط به لوله قدیمی نفت، شرکت گاز، آب شیرین و حوضچه‌ای بسیار مهم فیبرنوری مخابرات در میدان امام حسین بود که با همراهی دستگاه‌ها جابه‌جا شد.

وی ادامه داد: انعقاد قرارداد طرح در سال ۹۸ با سازمان توسعه و عمران شهرداری انجام شد و مدت‌زمان اجرای طرح نیز ۲ ساله بود که به دلیل جابه‌جایی تاسیسات در بافت و تملک‌ها متاسفانه با تاخیر مواجه شدیم، ضمن اینکه پس از کرونا نیز مدتی طرح نیمه فعال شد.

معاون شهردار قم اذعان کرد: تملک‌ها باید تحت نظارت کارشناسان دادگستری، دادگاه، کمیسیون تملکات و مالکان انجام شود که زمان زیادی می‌برد، ‌اما بااین‌وجود همه بخش سواران آزادسازی انجام‌شده و تنها ۱۱ پلاک سمت راست باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در روند اجرای این طرح ۷۰۰ میلیارد ریال کارکرد عمرانی داشته‌ایم، گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ تُن میلگرد در طرح تاکنون مصرف و اصل شاکله سازه ساخته‌شده و در سقف تونل، ۹ مدول داریم که هفت مورد ساخته‌شده و سرشمع‌ها در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه عمده عملیات سازه‌ای تمام‌شده و ۹۰۰ تُن میلگرد مصرفی باقی‌مانده است،‌ یادآور شد: پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع نیز تاکنون آسفالت روی سطح انجام و همچنین در اجرای این طرح ۴۵۰ حلقه شمع گذاشته‌ شده است.

وی بیان کرد: امیدوار بودیم تا پایان سال جاری برغم اتفاق‌ها، عملیات را به اتمام برسانیم که تکمیل نشدن تملک‌ها منجر به تاخیر در زمان بهره‌برداری شده، ولی به هر صورت ظرف ۲ ماه آینده می‌توانیم جریان همسطح را برقرار کنیم و کنارگذر مسیر و بالادست را تحویل شهروندان دهیم.

حلوایی زاده ادامه داد: احداث تاسیسات، روشنایی، آسفالت، زیرسازی و روسازی نیز در تونل وجود دارد که باید به نتیجه برسد، برای احداث کنارگذرها باید این تملک‌هه انجام و ملک‌ها نیز تخریب شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی طرحی نهایی شده و پلاک‌ها در مسیر مشخص می‌شود که هدف اصلی این است که کمترین معارض‌ها را داشته باشد تا مردم دچار مشکل نشوند و هزینه کمتری نیز به طرح تحمیل شود و زمان را فرسایشی نکند.

معاون شهردار قم، یادآور شد: با این طرح، ترافیک از میدان امام حسین(ع) و سواران تخلیه می‌شود که در این رابطه تلاش شد با احداث تونل بخش زیادی از واحدهای مسکونی و تجاری در مسیر حفظ شود.

برچسب‌ها شهرداری قم قم مدیریت پسماند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری قم قم مدیریت پسماند شهرداری قم قم مدیریت پسماند جمع آوری پسماند میدان امام حسین میلیارد ریال شهرداری قم زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در نشست قضایی محاکم تجدید نظر استان گفت: پارسال ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی توسط مردم استان جمع آوری شد.

ناصر عتباتی افزود: سال گذشته همچنین ۴۴ فقره قتل در استان توسط هسته‌های جهادی بخشایش و شورای حل اختلاف به سازش ختم شد که کاری پسندیده بود.

عتباتی، با قدردانی از دادگاههای تجدید نظر اظهارکرد: قضات به عنوان الگوی علمی، تجربی و اخلاقی همکاران جوان هستند و با انتقال تجربیات گرانبهای خود مدیریت دادگستری این استان را در ارتقای عمکردها یاری می‌کنند.

وی، با بیان اینکه آذربایجان‌غربی نقش بسیار پر رنگی در تأمین امنیت کشور دارد،گفت: در این خصوص نقش مهم دستگاه قضایی بسیارحائز اهمیت است که با تلاش همه همکاران بویژه دادگاههای تجدید نظر استان این مهم رقم می خورد و با قلم و دستان قضات پاکدست استان امنیت استان و عمق کشور تأمین می شود.

عتباتی اضافه کرد: به گفته مسئولان کشوری، آذربایجان‌غربی جزو پنج استان امن کشور است.

وی، به نقش مؤثر و پررنگ مردم اشاره کرد و گفت: مردم در بسیاری از امور در کنار دستگاه قضایی هستند و این نعمت بزرگی در استان محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، با اشاره به اهمیت نشست‌های قضایی گفت: آموزش یکی از امور بسیار مهمی است که نباید لحظه ای از آن غافل شد و باید برنامه های آموزشی به صورت مستمر توسط قضات با تجربه و عالم به همکاران جوان منتقل شود تا اتقان آرا و رسیدگیهای بی نقص در محاکم اتفاق بیافتد.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه