Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:56:50 GMT

دستگیری کلاهبردار فروش برنج اینترنتی در بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۷۵۷۷

دستگیری کلاهبردار فروش برنج اینترنتی در بوشهر

ایسنا/بوشهر رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با تبلیغ و درج آگهی دروغین فروش برنج در سایت دیوار از شهروندان بیش از یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: در بررسی مقدماتی مشخص شدکه متهم  با درج و انتشار آگهی فروش برنج خارجی در سایت دیوار با قیمت پایین و معرفی خود به‌عنوان تاجر وارد کننده برنج از بنادر استان همجوار، مبالغی قابل توجهی را در قالب بیعانه از مالباختگانی از سراسر کشور دریافت و به‌ همین شیوه از آنان کلاهبرداری کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: که برای پوشاندن ردپای مجرمانه خود، فعالیت سایبری مجرمانه خود را در قسمت استان تهران طراحی و اجرایی کرده و از مدارک هویتی جعلی استفاده می‌نمود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: با تلاش و اقدام ویژه کارشناسان سایبری پلیس فتا استان و پس از هماهنگی با مقام قضایی، متهم به هویت معلوم در هنگام تبدیل وجوه حاصله از کلاهبرداری خود به تجهیزات الکترونیک در یکی از محله‌های جنوبی شهر بوشهر، دستگیر و به‌همراه تجهیزات هوشمند همراه خود به پلیس فتا دلالت شد. 

این مقام سایبری عنوان کرد: متهم با مشاهده مستندات و ادله گردآوری شده از سوی پلیس، به جرایم ارتکابی معترف و اعلام داشت از دوماه پیش اقدامات مجرمانه خود را آغاز کرده و برای اینکه شناسایی نشود، قربانیان خود را از استان‌های دیگر انتخاب و با متقاضیان بوشهری خرید برنج به بهانه‌های مختلف توافق نمی‌کرده است. 

وی به کاربران فضای مجازی توصیه نمود: تا در هنگام خریدهای اینترنتی و قبل از رویت و دریافت کالا و خدمات مورد توافق، از پرداخت هرگونه وجوهی در قالب بیعانه یا پیش‌پرداخت خودداری کرده و فریب تبلیغات اغواکننده فروشندگان اینترنتی را نخورند.

قاسمی با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: از آنجایی‌که همکاران بنده به صورت شبانه‌روز در خدمت شهروندان بوده و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان می‌باشند، لذا هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پلیس فتا پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد

ایسنا/سمنان  فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: کلاهبرداری که ۱۳ سال قبل از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال، کلاهبرداری کرده و متواری شده بود با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ عباس عرب 8 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی به دلیل کلاهبرداری از سال ۱۳۹۰ تحت تعقیب محاکم قضایی بود که دستگیری وی در برنامه کاری ماموران انتظامی شهرستان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس سمنان افزود: در پی انجام اقدامات خاص پلیسی متهم به سرعت شناسایی و با عملکرد سریع و به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ عرب با بیان اینکه متهم از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال قرض گرفته بود و بعد متواری شده بود، اضافه کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای و فراری برای ادامه رسیدگی به جرائم خود تحویل مراجع قانونی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تاکید کرد: پلیس در برخورد با تخلفات جدی است و همه تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم به کار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نابسامانی در ثبت نام اینترنتی تایر و کمبود تایر سواری رینگ ۱۳ و ۱۴
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان