Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@19:22:55 GMT

تأمین ۹۵ درصد سوخت کشتیرانی در داخل

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۷۶۴۸

تأمین ۹۵ درصد سوخت کشتیرانی در داخل

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تا سال گذشته ۸۰ درصد سوخت مورد نیاز کشتیرانی از داخل تأمین می‌شد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۹۵ درصد سخت مورد نیاز از داخل کشور تأمین شود.

به گزارش مشرق، مراسم روز جهانی دریانوردی امروز با حضور مسئولان لشکری و کشوری در حوزه دریا در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم محمدرضا مدرسی خیابانی مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در سالی که  گذشت افتخاری نصیب ناوگان تجاری جمهوری اسلامی ایران شد و ۵ فروند شناور کشتیرانی به سمت ونزوئلا حرکت کرد و پیام محبت‌آمیزی هم در این باره رهبر انقلاب صادر کردند و این افتخاری برای کشتیرانی تجاری بود.

وی ادامه داد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ۵۴ سال عمر دارد و مأموریت لجستیک کشور را با ۲۱۶۵ میلیارد تومان سرمایه و ۳۲ هزار میلیارد  تومان دارایی برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ۱۴۴ فروند کشتی داریم که فله‌بر، کانتینری و... است. ۱۶۷ هزار باکس کانتینر با ظرفیت ۲۴۵ هزار TEU داریم.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ترکیبی را نیز دنبال می‌کنیم، گفت: ۱۴۱ دستگاه واگن مخزن‌دار و ۴۰۸ دستگاه واگن لبه‌کوتاه داریم.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امسال نسبت به پارسال ۴۳ درصد در جابجایی کالا رشد داشتیم و ۱۰ میلیون و ۷۸۰ هزار تن از طریق ۱۴۴ فروند کشتی جابجا شد و ۴۲۱ میلیون دلار درآمد در پنج ماهه اول سال نصیب کشتیرانی شد.

وی با بیان اینکه ما سال گذشته با ممنوعیت ورود شناورها به بنادر چین مواجه بودیم، گفت: کماکان امکان تردد شناورهای ما به بنادر چین وجود ندارد.

مدرسی خیابانی با بیان اینکه پارسال ۸۰ درصد سوخت شناورها در داخل تأمین شد، گفت:‌ پیش‌بینی می‌کنیم، امسال این رقم به ۹۵ درصد افزایش یابد و اگر سوخت داخل نبود، ناوگان ما حتما زمین‌گیر می‌شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان چین جمهوری اسلامی ایران کشتی ونزوئلا مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی : ایران تحریم ناپذیر است

رئیس جمهور گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده آن است که ایران تحریم ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.   به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) با بیان اینکه این نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران است و فضای رقابتی ایجاد می‌کند و یک کنش جمعی برای رفاه اجتماعی و جهانی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی به شمار می‌رود، تصریح کرد: امیدواریم این نمایشگاه موجب همگرایی، هماهنگی و مشارکت فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و بازرگانان و موجب رشد اقتصادی کشور و منطقه و جهان شود.   وی افزود: این نمایشگاه نشان دهنده آن است که ایران تحریم ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید؛ طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران به نتیجه نرسیده و بعد از این هم هرگز به نتیجه نخواهد رسید.   رئیسی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی ایران با ذخایر مادی و معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت‌ها و با بهره مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری‌هایی را داشته باشد و به جهان عرضه کند.   ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و توسط شرکت توسعه صنعت نمایشگاه و رویداد برگزار می‌شود.   این نمایشگاه قرار است در حوزه توسعه صادرات غیرنفتی و رونق تجارت خارجی و استفاده از توانمندی و ظرفیت بالای نمایشگاهی کشورمان، تحت عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ برگزار شود.   تاکنون حضور ۱۷۳ شرکت داخلی در این نمایشگاه قطعی شده و قرار است این شرکت‌ها از شنبه تا چهارشنبه به مدت چهار روز از ساعت ۸ تا ۱۵ فعال باشند.   این شرکت‌ها در ۷۰ هزار متر مربع فضای سرپوشیده و فضای باز در سالن‌های ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۸، ۲۵، ۳۱، ۳۵، ۳۸، A ۳۸، B ۳۸، ۴۰، ۴۱ و ۴۴ حضور خواهند داشت و محصولاتی در حوزه پتروشیمی، صنعت، صنایع غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی، صنایع دستی و گردشگری را در معرض نمایش قرار می‌دهند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران رئیسی : غربی ها ، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • رئیسی : ایران تحریم ناپذیر است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما