Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،  محمدرضا پور ابراهیمی در جمع خبرنگاران در تشریح نشست امروز - سه‌شنبه - کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز با حضور وزیر نیرو و نماینده تشکل‌ها و سندیکای بخش خصوصی صنعت برق تجدید پذیربرگزار شد در این نشست عدم توجه به صنعت تولید برق تجدید پذیر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم آسیب شناسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس گزارش قرائت شده در نشست کمیسیون اقتصادی باید در قالب برنامه ششم توسعه ۵ هزار مگاوات برق از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر وارد شبکه می‌شد اما دولت به یک دهم تعهدات خود نیز عمل نکرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: در نشست امروز کمیسیون با وزیر نیرو تفاهم شد که ظرف ۴ سال آینده ۱۰ هزار مگاوات برق یعنی ۲ برابر تعهدات برنامه ششم توسعه از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیرتولید شود که عدد بسیار بزرگی است، در این بخش نیازمند تصمیماتی در حوزه اقتصاد انرژی و نحوه محاسبات هستیم.

وی افزود: در نشست امروز مقرر شد تصمیمات و مدل‌های مرتبط با اقتصاد انرژی اتخاذ شده به صورت کار مشترک بین کمیسیون اقتصادی، وزارت نیرو و نمایندگان بخش خصوصی عملیاتی شود.

 نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه بسیار خوبی توسط وزارت نیرو در خصوص ساماندهی نیروگاه‌های که راندمان آنها بسیار پایین است و برخی از آنها با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت تولید خود کار می‌کنند در کمیسیون  اقتصادی ارائه شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: قرار است ظرف یک ماه آینده تمامی محورهای مشکلات مرتبط با عملیات اجرای در بخش سرمایه گذاری تولید انرژی‌های تجدید پذیر در کارگروه مشترک کمیسیون اقتصادی و وزارت نیرو برطرف شود و یک ماه آینده علاوه بر اعلام نتایج، برنامه جدیدی در حوزه سرمایه گذاری در بخش انرژی‌های تجدید پذیر ارائه و در دستور کار قرار بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مجلس، دولت و وزرات نیرو شاهد اتفاقات خوبی طی ماه‌ها و سال‌های آینده در زمینه افزایش ظرفیت تولید برق باشیم زیرا این حوزه یکی از ظرفیت‌های کشور است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تجدید پذیر وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها که در جلسه علنی مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید طی نامه شماره ۲۵۴۰۶ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

در ابلاغیه رئیس جمهور خطاب به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صمت، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست «قانون تأمین مالی تولید و زیرساختها» که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست و دوم اسفند ماه یکهزار و چهارصد و دو مجلس شورای اسلامی، تصویب شده و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۶۵-۱۱/‏۶۷۱۴‬ مورخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران