Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به نقل از وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد که به زودی تمام مصالح ساختمانی در سامانه جامع تجارت ثبت خواهد شد.

عبدالجلال ایری ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور یافتند و گزارشی از قیمت و نحوه توزیع مصالح ساختمانی به ویژه فولاد و سیمان و همچنین نحوه تامین آنها برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش مدیریت زنجیره تامین مصالح ساختمانی، مدیریت نقدینگی ساخت مسکن و تامین مالی زنجیره‌ای، سه گام اساسی وزارت صمت برای مدیریت بازار مصالح ساختمانی است.

وی در ادامه اظهار کرد: طبق گفته وزیر صمت، به زودی تمام مصالح ساختمانی در سامانه جامع تجارت ثبت خواهد شد؛ از فوائد این اقدام، الزام به شفافیت در معاملات، افزایش درآمدهای مالیاتی دولت، قابلیت رصد میزان مصرف نقدینگی و قابل پیش بینی شدن کمبودهای احتمالی است. یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه ایجاد معاملات فروش آتی در بورس است. در حال حاضر قیر در فروش آتی ۱۲ ماهه عرضه می‌شود و این مهم باید برای سایر مصالح ساختمانی نظیر سیمان و فولاد نیز اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه سیمان در کشور ۸۰ میلیون تن و میزان مصرف داخلی آن حدود ۶۰میلیون تن است و تولید سالانه فولاد در کشور ۳۰ میلیون تن بوده و میزان مصرف آن حدود ۱۰ میلیون تن است. ظرفیت تامین مصالح مورد نیاز برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی وجود دارد. اگر تقاضا به یکباره افزایش پیدا کند، در بازار بدون کنترل تلاطم ایجاد می‌شود، اما ایجاد فرآیند عرضه محصولات در بورس و فروش آتی مصالح ساختمانی از التهابات احتمالی جلوگیری خواهد کرد./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون عمران وزیر صمت مصالح ساختمانی کمیسیون عمران میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی درآذربایجان غربی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر مظلومی در خصوص تامین، تدارک و وضعیت توزیع کود در سال ۱۴۰۲ (افزایش ۲۷ درصدی نسبت به پنج سال گذشته و ۱۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱) ابراز خشنودی کرد و افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آمادگی دارد نیاز کودی استان درکشت بهاره را تهیه و تامین کند.

او گفت: برنامه ابلاغی پارسال، تامین، تدارک و توزیع ۱۱۸ هزار و ۵۲۵ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه بود که با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم اجرا شد.

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی درآذربایجان غربی
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • ۶۳۰ پنل‌خورشیدی بین عشایر ایلام توزیع می‌شود
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم