Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم روز جهانی دریانوردی با اشاره به تأکید رئیس جمهور مبنی بر توسعه اقتصاد دریامحور گفت: ما از نظر ناوگان مالکیت تحت پرچم جزو کشور‌های رتبه‌های بالای جهان هستیم که شرکت نفت کش در میان رتبه‌های اول تا پنجم و  شرکت کشتیرانی چهاردهم دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان بنادر افزود: ظرفیت بنادر ما ۲۶۰ میلیون تن است که ۱۵۰ میلیون تن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و ظرفیت خالی قابل توجهی داریم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: استقلال کشور باید به گونه‌ای رشد یابد و همزمان تحریم‌های ظالمانه رفع شود تا از ظرفیت بنادر استفاده کنیم.

او بیان کرد: باید علاوه بر واردات و صادرات کالا‌های خودمان به جذب بار سایر کشور‌ها نیز بپردازیم. شرکت‌های کشتیرانی و نفت کش قبلاً این کار را می‌کردند، اما با تحریم‌ها جذب بار خارجی متوقف مانده است.

راستاد تصریح کرد: با ظرفیت خالی بنادر کشور به دنبال این هستیم که کالا‌های ترانزیتی را جذب کنیم و بنادر کانتینری کشور به بنادر ترانشیپی تبدیل شوند. در حال حاضر پهلو گیری کشتی‌های کانتینری از بنادر ما خصوصا بندرعباس منع شده است که اگر تحریم‌ها برداشته شود ظرفیت تبدیل شدن به هاب ترانشیتی منطقه را داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در بخش صنایع دریایی و تولید شناور در داخل نیاز به فاینانس داخلی داریم در حال حاضر اگر مدیران کشتیرانی و نفت کش به شرکت‌های کشتی کاری بزرگ دنیا بروند تنها ۱۰ درصد هزینه را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط سازنده تأمین می‌شود. ما هم باید با حمایت سازمان‌های کشور فاینانس داخلی را برای سفارش ساخت کشتی راه اندازی کنیم.

او بیان کرد: نیاز‌های دو دهه آتی در حمل و نقل دریایی به کشتی سازی داخلی اعم از بخش خصوصی و شرکت‌های وابسته به وزارت دفاع و سپاه ارائه داده ایم. از نظر کیفیت و مدیریت سرعت تولید از این شرکت‌ها راضی هستیم.

راستاد از عزم سازمان بنادر برای جایگزینی ناوگان ایرانی با ناوگان خارجی برای ساخت فعالیت‌های آفشور خبر داد و گفت: ما هم در این سازمان از تسهیلات وجوه اداره شده برای انجام این عزم حمایت می‌کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه ریزی برای نوسازی ناوگان منطقه‌ای و سنتی گفت: امیدواریم با رفع تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های تحمیلی شاهد رشد صنایع دریایی باشیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در بخش جزایر سال‌ها اختلافاتی میان نهاد‌های مسئول در سازماندهی جزایر وجود داشت، اما اخیراً در کارگروه ساماندهی مرز‌های شورای امنیت کشور، اجرای طرح ساماندهی ۳۵ جزیره به سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شد که این سازمان موظف به تهیه برنامه عملی برای ساماندهی این جزیره‌ها اعم از نظامی، نفتی، تجاری و گردشگری شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بنادر کشتیرانی ایران سازمان بنادر و دریانوردی تحریم ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور

حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور توسعه پرواز‌های داخلی این شرکت به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  افزوده شده است گفت:  در حال حاضر برای انجام تمامی پروازهای داخلی و همچنین خارجی از تمامی ظرفیت های هوایی خود استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه  با ورود این هواپیما به ناوگان ایران ایر ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ظرفیت صندلی‌های شرکت به ویژه در پرواز‌های داخلی افزوده می‌شود گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم که بتوانیم ناوگان هوایی خود را تا پایان سال افزایش دهیم.

او اظهار کرد:  هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور بهره گیری برای انجام پرواز‌های فوق العاده در مسیر‌های داخلی خواهد بود گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای سفر‌های هوایی به ویژه در اردیبهشت ماه، اقدام به برقراری پرواز‌های فوق العاده در مسیر‌های تهران به مشهد و بالعکس، تهران به شیراز و بالعکس و تهران به بندرعباس و بالعکس کردیم.

او گفت: در جهت توسعه شبکه پروازی داخلی خود، توسعه ناوگان به صورت اجاره‌ای را به عنوان یکی از برنامه‌های کوتاه مدت خود در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد