Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مدرس خیابانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی، با بیان اینکهاز سال گذشته ممنوعیت ورود ناوگان شرکت کشتیرانی به بنادر مهم چین شروع شد و به همین دلیل تا ۴ ماه متوقف مانده بودیم ادامه داد: در حال حاضر هم امکان تردد به بنادر مهم چین را نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرسی خیابانی با بیان اینکه افتخار ما پیام تبریک  مقام معظم رهبری بابت جابجایی سوخت به ونزوئلا است گفت: این افتخارآفرینی در حوزه کشتیرانی کشور باقی می‌ماند و تمام افتخار ما این پیام تبریک رهبری است که توانستیم با دو فروند از ناوگان کشتیرانی و سه فروند از ناوگان نفتکش محموله سوخت را جابجا کنیم.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی با بیان اینکه ۵۴ سال از عمر این شرکت می‌گذرد، اعلام کرد: با سابقه ۵۴ ساله ماموریت لجستیک را انجام می‌دهیم و دارایی این شرکت ۳۲ هزار میلیارد تومان محاسبه شده است و ارزش لجستیکی شرکت کشتیرانی ۲۱۵۶ میلیارد تومان است.

او تاکید کرد: ارزشمندترین منابع شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سرمایه انسانی است که در حال حاضر شش هزار و ۵۸۳ نفر در این شرکت  مشغول به کار هستند که ۸۵ درصد این جمعیت را مردان و ۱۵ درصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند میانگین سابقه کاری این افراد ۱۲ سال و میانگین سنی آن‌ها به ۴۱ سال می‌رسد.

او تصریح کرد:امسال سال مانع‌زدایی، تولید و پشتیبانی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شد گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خود را ملزم می‌داند در جهت اجرای فرمان مقام معظم رهبری، به عنوان لجستیک کشور این مأموریت را عهده‌دار شود و تمام تلاش خود را می‌کند تا آن را به مرحله اجرا بگذارد.

او بیان کرد: در سالی که گذشته ۵ فروند از شناور‌های جمهوری اسلامی ایران موفق شدند به سمت ونزوئلا حرکت کنند که موجب شد پیام محبت‌آمیزی از سوی مقام معظم رهبری صادر شود و این برگ زرینی برای افتخارآفرینی در حوزه کشتیرانی تجاری بوده است.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ۲ فروند از این شناور‌ها متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ۳ فروند از آن متعلق به شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی بوده است.

او تصریح کرد: مجموع ناوگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را ۱۴۴ فروند عهده‌دار است که ترکیبی از کشتی‌های فله‌بر و سایر کشتی‌ها مأموریت را برای جابجایی کالا‌ها عهده‌دار هستند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جابجایی کالا‌ها رشد ۴۳ درصدی به ثبت رسیده و تقریباً در ۵ ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۰ میلیون و ۸۷۰ هزار تن کالا را جابجا کردیم که در این مدت درآمدی بر ۴۲۱ میلیون دلار نصیب ناوگان ملی جمهوری اسلامی ایران شده است.

مدرس خیابانی بیان کرد: ظرفیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تقریباً سهم ۲۱ درصدی از نظام حمل ونقل و لجستیک کشور را داراست.

او توضیح داد: این اقدامات در کنار چالش‌هایی در حال انجام است که از سال ۲۰۰۸ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مشمول شدید‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته است و در سال ۲۰۱۸ نیز این تحریم‌ها تشدید شده است.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: متأسفانه در سال گذشته با حملات تروریستی شدیدی مواجه بودیم که در مقابل آن امکان تأمین قطعات یدکی این کشتی‌ها به سختی مهیا شد و امروز تعدادی از کشتی‌ها که در معرض حملات قرار گرفته‌اند تازه در حال بازسازی هستند.

او با بیان اینکه ناوگانی که در معرض حملات تروریستی قرار گرفتند در حال بازسازی هستند گفت: بیش از ۴۰۰ روز گذشته با حملات تروریستی مواجه شدیم که این ناوگانی که پس از این حملات بازسازی شدند در روز‌های آینده به خلیج فارس برمی‌گردند.

مدرس خیابانی اظهار کرد: همچنین امکان تأمین سوخت کشتی‌ها از خارج از کشور برایمان فراهم نبود که در اینجا جای دارد از پالایشگاه شازند کمال تشکر را داشته باشم و همچنین تشکر از سازمان بنادر که در سال گذشته تقریباً ۸۰ درصد از سوخت مورد نیاز شناور‌ها در داخل کشور تأمین شد و امیدوار هستیم امسال ۹۵ درصد از سوخت مورد نیاز کشتی‌ها در داخل تأمین شود.

او بیان کرد: سوختی که در داخل کشور تأمین می‌شود در مقایسه با سوخت وارداتی به دلیل ارزش افزوده که مشمول این سوخت می‌شود و همچنین به دلیل اینکه از مرکز کشور به جنوب کشور منتقل می‌شود هزینه‌ای دارد که برای منافع ملی شاید مقرون به صرفه نباشد و مناسب است که این سوخت در جنوب کشور تأمین شود.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: به هر صورت اگر همین سوخت هم در داخل کشور تأمین نمی‌شد امروز ناوگان کشتیرانی متوقف می‌شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشتیرانی ایران ناوگان دریایی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری حملات تروریستی شرکت کشتیرانی کشور تأمین سال گذشته کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان

تین نیوز

میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران رویدادی را برای شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه صادرات و واردات برگزار می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با همکاری گمرگ جمهوری اسلامی ایران رویداد میز خدمت گمرک ویژه شرکت های دانش بنیان صادراتی را برگزار می کند.

این رویداد برای شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه صادرات و واردات در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت جاری برگزار خواهد شد.

این خدمت در راستای تسهیل امور تجاری بین المللی شرکت های دانش بنیان و رفع مشکلات احتمالی ایشان و نیز پاسخگویی به درخواست های این شرکت ها توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران ارائه می شود. در این رویداد چهره به چهره شرکت های دانش بنیان با توجه به موضوع خدمت مورد نیاز و در طبقه بندی های مختلف به صورت اختصاصی از بالاترین مقام مسئول گمرک، معاونین ایشان و مدیران ستادی راهکارهای عملیاتی دریافت خواهند کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی