Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، قرار بود مراسم ساعت ۱۰ شروع شود ولی گفتند که نیم ساعت تاخیر دارد، فرصتی شد تا اقلام اهدایی بانک را ورانداز کنم، نوشته های روی جعبه به خارجی بود ولی تب سنجهای لیزری را به لطف کرونا در این مدت خوب شناختم و دستگاههای اکسیژن ساز را هم بعد از معرفی یکی از مسوولان دیدم.

کردستان اگرچه از صنایع بزرگ برخوردار نیست و مردم ثروتمندی ندارد ولی بزرگترین ثروت این استان، نیت خیرینی است که با هر آنچه در توان دارند برای امور خیر کمک می کنند و در کرونا از هر آنچه در توان داشتند در طبق بخشش گذاشتند و باهم پای سفره ای نشستند که همه از آن سهم داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی ها هم به کمک بیماران رفتند و کادر درمان را برای ارائه خدمات یاری دادند و در این میان بانکها و موسسات مالی با تامین تجهیزات و امکانات درمانی نگذاشتند که نفس بیماران در مراکز درمانی به شماره بیفتد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران امسال برای دومین بار به کمک کادر بهداشت و درمان شتافت و در کنار تامین تجهیزات این بار برای تعدادی از کادر درمان هم وام قرض الحسنه ۵۰ میلیون ریالی در نظر گرفت.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران کردستان گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود، ساخت مدرسه، توزیع اقلام بهداشتی در مناطق محروم و طرحهای عام‌المنفعه مشارکت دارد.
حسام الدین اسعدی افزود: سهم استان کردستان ۱۵۰ قلم به ارزش پنج میلیارد  ریال برای مراکز درمانی استان تامین شده است.

وی گفت: این اقلام شامل  ۶۴عدد پالس اکسیمتر، ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز، ۵۶ دستگاه تب سنج لیزری، ۱۳ دستگاه بارکدخوان و چهار دستگاه ترالی اورژانس است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران کردستان افزود: تسهیلاتی به مبلغ هر نفر ۵۰میلیون ریال برای۱۵ نفر از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در نظر گرفته شده است.

اسعدی با بیان اینکه این بانک در استان ۲۰۰ هزار مشتری دارد و ۹۷ تا ۹۸ درصد منابع اعتباری آن از طریق قرض الحسنه جذب می شود، گفت: تامین این اقلام از محل منابع قرض الحسنه بانکی است و برای همین مردم نیز در تامین آن سهم دارند.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از بیماری، ضمانت تسهیلات با امضای الکترونیکی انجام می شود که به سامانه احراز هویت وصل است و با استفاده از آن سال گذشته در مصرف کاغذ ۸۵درصد صرفه جویی شد.

ارزش قرض الحسنه در کمک به دیگران

امام جمعه سنندج هم در مراسم اهدای این اقلام اظهار داشت: خدای متعال قرض الحسنه را مصداق قرض به خود معرفی می کند و بانکهایی که در این زمینه عمل میکنند، کارشان ارزش بیشتری دارد و معنای واقعی بانکداری اسلامی را محقق می کنند.

ماموستا فایق رستمی کمک وتعاون در امور را از آموزه های دینی دانست و افزود: در بحران کرونا، اگر کمک وهمدلی مردم نبود نمی شد با آن مقابله کرد و در حال حاضر نیز، رعایت نکردن دستورالعملهای بهداشتی توسط عده ای، زندگی دیگران را هم به خطر می اندازد.

وی با بزرگداشت یاد شهدای سلامت گفت: مدافعان سلامت از جان خود گذشته و با ایثار به فکر نجات جان انسانها هستند.

امام جمعه سنندج تاکید کرد: سعادت بشر جر با ایثار در راه دیگران میسر نمی شود و مردم ایران با کمک به همدیگر و کادر درمان، این سعادت را به رخ دنیا کشیدند.

مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردستان نیز با قدردانی از اقدام خیر بانک مهر ایران گفت: رد قرآن به سبقت از یکدیگر در کارهای خیر تاکید شده است و نهادهای مختلف استان و کشور در شرایط کرونا، از مصادیق این خیر بودند.

حجت الاسلام حمیدرضا عاقل‌زاده افزود: در شرایط سخت اقتصادی کشور که دانشگاههای علوم پزشکی در پرداخت مطالبات کادر درمان با مشکل مواجه هستند، انجام امور خیر می تواند بخشی از دغدغه مسوولان حوزه بهداشت و سلامت در تامین تجهیزات پزشکی را کاهش دهد.

مطالبه‌گری بانکهای کردستان به نفع امور عام‌المنفعه

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای کردستان هم در این مراسم از اقدام بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان انتخابی خوب و زیبا نام برد و افزود: در بانکهای استان کارهای عام المنفعه بسیاری از جمله خرید آمبولانس، ساخت خانه بهداشت و مدرسه انجام می شود.

علی اشرف یوسفی غیاثی با بیان اینکه رد دوران مقابله با کرونا کمکها به سمت و سوی تامین تجهیزات درمانی سوق یافت، افزود: سال گذشته بیشتر بانکهای استان در این زمینه به کادر درمان کمک کردند.

وی با اشاره به استقبال مردم کردستان از سپرده های قرض الحسنه به دلیل اعتقادات مذهبی، افزود: منابع بانکی که در خدمت امور خیریه باشد، از محل قرض الحسنه تامین می شود که این حسابها دست بانکها برای کارهای خیریه را باز می گذارد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای کردستان با بیان اینکه بانک ملی ۱۰۰ مدرسه در کشور ساخته است، اضافه کرد: از این تعداد ۱۰ مدرسه در کردستان بوده که سهم بزرگی به شمار می رود.

وی گفت: تاکید بر مدیران و مسوولان بانکی استان این است که از مرکز پیگیر منابع بیشتری برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ویژه در زمینه وام ازدواج و اشتغال بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) باشند.

کمک بزرگ اکسیژن سازها برای بیمارستانها

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این نشست اکسیژن سازها را کمک بزرگی برای بیمارستانها دانست و افزود: با بهره برگیری از این امکانات، با استفاده از این تجهیزات می شود بخش های جدیدی در بیمارستانها ایجاد کنیم که امکان رساندن گاز طبی به آنها کم است.

دکتر فرزین رضاعی با بیان اینکه وامهای قرض‌الحسنه امکان خوبی برای کادر درمان در شرایط فعلی که در پرداخت معوقات و مطالبات آنها با مشکل مواجه هستیم، به شمار می رود، تاکید کرد: کادر بهداشت در این زمینه مغفول واقع شده‌اند و با وجودی که آنها هم در خط مقدم مقابله با کرونا و شرایط اقتصادی هستند، اما از تسهیلات بی بهره هستند.

وی به تعامل بسیار خوب بانکها برای واکسیناسیون کارکنان خود داشتند و ۷۰درصد آنها دُز اول را تزریق کرده اند و از آنجا که شریان اقتصادی هر کشوری به فعال بودن بانکها بر می گردد، سلامت کارکنان این نهادها بسیار مهم است.

کمک ۱۸۰ میلیارد ریالی خیرین سلامت در بحران کرونا

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت  کردستان هم در حاشیه این مراسم در گفت و گوی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجمع خیرین سلامت استان در ۲ سال اخیر که کرونا در استان جولان می دهد از کمکهای خیرین سلامت در حد قابل توجهی برخوردار شد.

مهدی علی مسیمر با بیان اینکه بضاعت مردم کردستان به دلیل محدودیتهای اقتصادی، در مقایسه با دیگر نقاط کمتر است ، اضافه کرد: ولی با این حال مردم استان در مقابله با کرونا خوش درخشیدند و اگرکمکهای مردمی نبود آسیبهای کرونا بیشتر می شد.

وی افزود: خیرین سلامت بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال به بخش های مختلف کمک کرده اند که شامل تجهیزات و اقلام بهداشتیو بسته های معیشتی بود و به غیر از آن در ساخت پروژه های بهداشتی و درمانی، پشتیبان درمان بوده اند.

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت  کردستان  گفت: در بحران کرونا خلایی برای بیماران برای دریافت خدمات مطلوب ایجاد شد و خیرین با تامین دستگاههای اکسیژن ساز توانستند به نیاز وسیع بیمارتسانها به این تجهیزات پاسخگو باشند.

به گفته مسیمر، خیرین در چهار شهرستان استان، بخش های تنفسی و یا کمک تنفسی را ساخته و یا در حال ساخت  دارند که این بخش در مریوان با صرف ۲۰ میلیارد ریال کمک خیرین در آستانه بهره برداری است.

وی اضافه کرد: ۶۵ طرح در ۱۰ سال گذشته در استان توسط خیرین سلامت انجام شده و ۱۲ طرح دیگرنیز در دست ساخت است که بخشی از آن تا پایان سال به بهره برداری می رسد و برای آنها ۲۵۰ میلیارد ریال کمک شده است.

در ۲۴ساعت منتهی به ظهر روز سه شنبه ۲۰ مهر ۲۸۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان، شناسایی و ۹۰۰ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که ۸۱نفر آنها در بخش آی سی یو  تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

با مرگ هفت بیمار دیگر در شبانه روز گذشته تعداد قربانیان کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز یک هزار و ۷۱۵ قربانی داشته است.

برچسب‌ها کرونا کردستان بانک مهر ایران بانکداری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کردستان بانک مهر ایران کرونا کردستان بانک مهر ایران بانکداری اسلامی بانک قرض الحسنه مهر ایران مقابله با کرونا تامین تجهیزات میلیارد ریال خیرین سلامت کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن گفت: ۴۰ نفر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به همراه خانواده هایشان در برنامه کوه پیمائی به مناسبت هفته سلامت شرکت کردند.

نصرالله کوهستانی افزود: در این برنامه ، شرکت کنندگان پس از رسیدن به منطقه بام سبز ماکلوان شهرستان فومن ، با پهن کردن سفره سلامت و خوردن صبحانه سالم برنامه‌ی خود را تکمیل کردند. 

دیگر خبرها

  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت