Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از فعالیت ۲۰ تا ۳۰ درصدی فعالیت برخی نیروگاه‌های برق گفت: مقرر شد در کارگروه مشترک بین این کمیسیون و وزارت نیرو روند احداث نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر بررسی شده و بهبود تولید برق در نیروگاه‌های فعلی هم مرور شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، امروز (سه شنبه ۲۰ مهر) بعد از حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در نشست این کمیسیون اظهار داشت: امروز نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی و نمایندگان تشکل‌ها و سندیکا‌های بخش خصوصی صنعت برق تجدیدپذیر با حضور وزیر نیرو و معاونین وی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آسیب‌شناسی از اقدامات وزارت نیرو در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در عدم توجه به صنعت برق صورت گرفته است و بر همین اساس گزارشی تهیه شد که در نشست کمیسیون اقتصادی قرائت شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بر اساس گزارش تهیه شده کمیسیون انرژی در عدم اقدامات لازم به منظور توسعه صنعت برق کشور آمده است که ۵ هزار مگاوات می‌بایست از محل احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت می‌گرفت که عملا ظرفیتی که وارد شبکه شده است، فقط یک دهم است، در حالی که این موضوع طبق قانون برنامه ششم توسعه بوده است.

پورابراهیمی اضافه کرد: در کمیسیون اقتصادی با وزیر نیرو توافق شد که ظرف ۴ سال آینده معادل دو برابر تعهدات برنامه ششم توسعه ظرفیت نیروگاه برق تجدیدپذیر ساخته شود که این میزان ۱۰ هزار مگاوات است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده است در حوزه اجرایی شدن این تصمیمات مذکور مدل‌های مرتبط با بخش اقتصاد انرژی هم به صورت یک کار مشترک بین کمیسیون اقتصادی و وزارت نیرو و نمایندگان بخش خصوصی تشکل‌ها و سندیکا‌های صنعت برق عملیاتی شود. همچنین در حوزه تصمیمات ساماندهی نیروگاه‌های موجود که ظرفیت آن‌ها متأسفانه پایین آمده است و گاهی اوقات برخی نیروگاه‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد فعالیت می‌کنند، برنامه خوبی وزارت نیرو برای بهبود فعالیت آن‌ها ارائه شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: ظرف یک ماه آینده مقرر شده است که همه اقدامات وزارت نیرو برای احداث نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر در کارگروه مشترک بین کمیسیون اقتصادی و وزارت نیرو مرتفع شده و نتایج آن را در یک ماه آینده اعلام کنیم، ضمن اینکه برنامه‌های جدید سرمایه‌گذاری در این بخش هم مرور خواهد شد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری خوبی که بین مجلس، کمیسیون اقتصادی و وزارت نیرو در دستورکار است، اتفاقات خوبی از ماه‌های آینده و سال‌های آینده در صنعت برق کشور شاهد باشیم تا هم ظرفیت تولید و هم ظرفیت‌های نیروگاه‌های جدید در حوزه برق عملیاتی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدرضا پورابراهیمی کمیسیون اقتصادی علی اکبر محرابیان بخش خصوصی صنعت برق کمیسیون اقتصادی و وزارت نیرو رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیروگاه های برق برق تجدیدپذیر نیروگاه ها صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد کیارسی صبح یکشنبه در بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در رویداد اکس پو۲۰۲۴ اظهار کرد: توسعه اقتصادی یک مؤلفه و پیش نیاز اصلی دارد و آن سطح قابل قبول از حکمرانی مطلوب است که نیازمند یک بازار حداقلی است.

وی افزود: وزارت کشور در موضوع زنجیره‌های ارزش راهبردی به دنبال هم‌افزایی، اصلاح ساختار و تقویت روابط بین دستگاهی است.

مسئول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور ادامه داد: در بعد اقتصادی زنجیره ارزش اقتصاد و تولیدی رسته‌هایی وجود دارد که مدل قالب دنیا ارتقا زنجیره ارزش است.

کیارسی عنوان کرد: در سطح ملی وزارت کشور ۱۰ حوزه را در زمینه تجهیزات صنعت نفت، پوشاک و انرژی خورشیدی انتخاب کرده است که این حوزه‌ها نه به عنوان موضوع اولویت‌دار بلکه آمادگی بیشتری دارند که مداخلات توسعه‌ای با رویکرد زنجیره ارزش در آن‌ها اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: در زنجیره‌های ارزش راهبردی دستگاه‌های تخصصی سیاست‌گذار موظفند موضوعات پیشنهادی استان‌ها را بررسی کنند.

مسئول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور اضافه کرد: یکی از اهداف وزارت کشور اصلاح و ارتقا ساختار حکمرانی و هدف دیگر در بعد اقتصادی زنجیره‌های ارزش اقتصادی، تولیدی و رسته‌هایی موجود است.

کد خبر 6090798

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت