Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تا سال گذشته ۸۰ درصد سوخت مورد نیاز کشتیرانی از داخل تأمین می‌شد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۹۵ درصد سخت مورد نیاز از داخل کشور تأمین شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مراسم روز جهانی دریانوردی امروز با حضور مسئولان لشکری و کشوری در حوزه دریا در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم محمدرضا مدرسی خیابانی مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در سالی که گذشت افتخاری نصیب ناوگان تجاری جمهوری اسلامی ایران شد و ۵ فروند شناور کشتیرانی به سمت ونزوئلا حرکت کرد و پیام محبت‌آمیزی هم در این باره رهبر انقلاب صادر کردند و این افتخاری برای کشتیرانی تجاری بود.

وی ادامه داد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ۵۴ سال عمر دارد و مأموریت لجستیک کشور را با ۲۱۶۵ میلیارد تومان سرمایه و ۳۲ هزار میلیارد تومان دارایی برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ۱۴۴ فروند کشتی داریم که فله‌بر، کانتینری و... است. ۱۶۷ هزار باکس کانتینر با ظرفیت ۲۴۵ هزار TEU داریم.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ترکیبی را نیز دنبال می‌کنیم، گفت: ۱۴۱ دستگاه واگن مخزن‌دار و ۴۰۸ دستگاه واگن لبه‌کوتاه داریم.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امسال نسبت به پارسال ۴۳ درصد در جابجایی کالا رشد داشتیم و ۱۰ میلیون و ۷۸۰ هزار تن از طریق ۱۴۴ فروند کشتی جابجا شد و ۴۲۱ میلیون دلار درآمد در پنج ماهه اول سال نصیب کشتیرانی شد.

وی با بیان اینکه ما سال گذشته با ممنوعیت ورود شناور‌ها به بنادر چین مواجه بودیم، گفت: کماکان امکان تردد شناور‌های ما به بنادر چین وجود ندارد.

مدرسی خیابانی با بیان اینکه پارسال ۸۰ درصد سوخت شناور‌ها در داخل تأمین شد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم، امسال این رقم به ۹۵ درصد افزایش یابد و اگر سوخت داخل نبود، ناوگان ما حتما زمین‌گیر می‌شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کشتیرانی اقتصاد دریایی نفت ایران دریانوردی مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟

زمان فروش باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس توسط مالکان خصوصی آنها مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روز 5 اردیبهشت ماه سال جاری  مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رسماً به بخش خصوصی واگذار شد. بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (پنج درصد)، رفاه (پنج درصد) و اقتصاد نوین (پنج درصد) انتقال پیدا کرد. 10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ 5 درصد

در این میان سؤالی مطرح است که آیا مالک خصوصی چه زمانی قادر به واگذاری باشگاه مورد تملکش است؟ پاسخ این سؤال نیازمند رعایت یک پیش‌نیاز است.

از آنجایی که دو باشگاه به‌صورت اقساطی خریداری شدند، طبق توافق صورت گرفته، سرخابی‌ها تا شش سال زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی خواهند بود و مالکان بخش خصوصی آنها باید تا تاریخ معین شده، اقساط خود را  به دولت بپردازند. حتی اگر بخش خصوصی سریع‌تر از زمان موعود (پیش از شش سال)، اقساط خود را تسویه کند، می‌تواند فردای همان روز سهام باشگاه موردنظر را در فرابورس عرضه کند. در غیر این‌صورت بعد از پایان شش سال و تسویه مطالبات دولت از محل سرخابی‌ها، بخش خصوصی قادر به فروش سرخابی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما