Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از افزایش ۱۹ درصدی دسترسی ساکنین روستاها به شبکه تلفن همراه در استان خبر داد.

شهاب حیدری در جلسه کارگروه توسعه ارتباطات مناطق محروم روستایی که امروز ۲۰ مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: با هدف دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و همچنین بهره‌برداری از اینترنت پرسرعت در تمامی مناطق روستایی استان، دسترسی ساکنین روستایی استان به شبکه‌های تلفن همراه، از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰، ۱۹ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای تسهیل امور اقتصادی، آموزشی و همچنین تحقق عدالت ارتباطی در مناطق روستایی دارای اهمیت بسیاری است، تصریح کرد: با توجه به‌ضرورت تکمیل پوشش در مناطق روستایی با هدف ارائه خدمات ارتباطی و از بین بردن شکاف دیجیتالی بین مناطق شهری و روستایی، مهم‌ترین اولویت تیم‌های اجرایی اپراتورهای مجری افزایش سرعت در انجام پروژه‌ها است تا در شرایط کنونی کشور، تمامی مردم بتوانند هرچه سریع‌تر از آموزش مجازی و همچنین خدمات الکترونیکی در مناطق محروم استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به اینکه تحلیل و ارزیابی این نمودار نشان می‌دهد تعداد روستاهای تحت پوشش تلفن همراه استان لرستان در سال ۱۳۹۶ بیش از ۲۲۴۰ روستا بوده است، افزود: این رقم در سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۹ درصدی به بیش از ۲۶۶۰ روستا ارتقا یافته است این افزایش دسترسی باعث رضایت بیشتر ساکنین روستایی شده است، چراکه افزایش کیفیت مکالمات و افزایش سرعت شبکه اینترنت را ساکنین روستا کاملاً محسوس می‌کنند.

حیدری با بیان اینکه تعدادی از این روستاها در مناطق صعب‌العبور قرار داشته‌اند که به علت ضرورت هزینه کردهای بسیار زیاد از وجود دسترسی به شبکه‌های مخابراتی کشور بی‌نصیب بوده‌اند، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همگام با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راستای ایجاد سهولت در دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و رعایت عدالت ارتباطی؛ از محل ارتباطات توسعه روستایی (uso) نسبت به ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی لازم، توسعه شبکه برق ایستگاهای دور دست و مضافاً ایجاد دسترسی اقدامات مستمر را با اولویت مناطق محروم در دستور کار داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان جمهوری اسلامی تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۸۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش گفت: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، شهرام عظیمی با اشاره به این موضوع که دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری با تمام توان در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب و شعار سال برنامه‌ریزی خواهد کرد اظهار داشت: درحال جمع‌آوری اطلاعات به منظور مشارکت حداکثری روستاییان در رونق تولید تجهیزات و لوازم ورزشی براساس آمایش سرزمین هستیم و همچنین بدنبـال شناسایی ظرفیت روستائیان و عشایـر سراسرکشور در این حوزه‌ایم.

وی افزود: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم. براین اساس درآمد و اقتصاد روستا با تولید لوازم ورزشی پایدار و چند هدف دیگر نیز تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت هموطنان ساکن روستا می‌تواند به رونق تولید لوازم ورزشی کمک کرده چرا که هزینه تمام شده آن پایین‌تر است.
در نظر داریم همزمان، با برگزاری جشنواره‌های بومی، محلی در سراسر کشور، بازارچه‌های محلی جهت عرضه تولیدات ورزشی روستائیان احداث شود.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: قطعاً برگزاری بیش از هزار جشنواره در کشور فرصتی مغتنم برای عرضه لوازم و تجهیزات ورزشی تولید شده توسط ساکنین روستا‌ها خواهد بود. درحال حاضر ۱۵۰ هزار نفر در زمینه تولیدات ورزشی مشغول به کار هستند که با فراهم کردن زمینه ورود روستانشینان و عشایر این آمار توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

وزارت ورزش و جوانان

دیگر خبرها

  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی، توسعه لرستان را به همراه دارد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!