Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین،  مجموع سرمایه ثبت شده شرکت های بیمه درپایان تیرماه سال 1399 حدود 93.935 میلیارد ریال بوده است.

هیات وزیران در نشست  اردیبهشت سالجاری و به پیشنهاد بیمه مرکزی ، با هدف ممانعت از سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه، خارج از فعالیت اصلی و نیز افزایش زمینه برای حضور شرکت‌های بیمه جدید، نسبت به تعیین حداقل سرمایه موسسات بیمه ایرانی، موضوع: ماده (۳۶) قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری برای موسسات بیمه غیردولتی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداقل سرمایه پایه مورد نیاز برای تاسیس موسسه بیمه مستقیم مبلغ دو هزار میلیارد ریال، حداقل سرمایه مورد نیاز برای صدور پروانه فعالیت موسسه بیمه مستقیم در بیمه‌های غیرزندگی مبلغ ۶۰۰، بیمه‌های زندگی و مستمری مبلغ ۴۰۰ و بیمه‌های مختلط ( رشته های بیمه‌ای) مبلغ یک هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود.

علاوه بر این، حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و شروع به فعالیت موسسات بیمه اتکایی مبلغ پنج هزار میلیارد ریال در نظر گرفته می‌شود.

براساس آخرین آمارها تا نیمه مهر ماه سالجاری شرکت‌های بیمه ایران با 189.032 میلیارد ریال، بیمه ملت با 30.657 میلیارد ریال و بیمه آسیا با 24.132 میلیارد ریال بالاترین سرمایه ثبت شده را در بین شرکت‌های بیمه مورد این گزارش به خود اختصاص داده‌اند.

درعین حال کمترین سرمایه ثبت شده به ترتیب از آن شرکت های بیمه حافظ با 122 میلیارد ریال، بیمه توسعه با 420 میلیارد ریال و بیمه زندگی باران با 600 میلیارد ریال است.

پربیننده ترین افت جدی آمار تصادفات منجر به فوت کشور بعد از هفت سال صنعت بیمه در ایران گفتمان سازی کم دارد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت بیمه سرمایه ثبت شده شرکت های بیمه میلیارد ریال حداقل سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت

امتداد - سقف تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی و مجموع تراکنش‌های خرید شخصی در کل شبکه بانکی و پست بانک ایران افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، با اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حداکثر مبلغ تراکنش خرید از هر کارت متعلق به شخص حقیقی (نقدی و اعتباری) از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال و همچنین مجموع تراکنش های انجام شده کارتی در کل شبکه بانکی، روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، این خدمت در پست بانک ایران نیز همزمان با شبکه بانکی کشور انجام شده است و در دسترس مشتریان بانک قرار دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • آغاز حراج جدید شمش طلا فردا ۹ اردیبهشت ماه
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟