Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حجت الاسلام سید حسین حسینی رییس دادگستری کردستان در آیین تکریم و معارفه رییس و دادستان دادگستری شهرستان سروآباد اظهار داشت: در طول ۱۰ ماه گذشته ۴۴۰ هزار پرونده ورودی دادگستری استان کردستان است که آمار بسیار زیادی است.

او با بیان اینکه این آمار بیانگر ورود ماهیانه ۴۴ هزار پرونده به دادگستری کردستان است افزود: هر ساله ۱۵ تا ۲۰ درصد شاهد افزایش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان کردستان بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دادگستری کردستان یادآور شد: خوشبختانه با یک تحول و یک مدیریت جهادی که در استان اتفاق افتاد ۱۷ هزار پرونده از این آمار کم شد و امیدواریم که همچنان روند کاهش پرونده‌ها را شاهد باشیم.

به گفته وی یکی از شعبه‌های متعارف دادگستری استان کردستان که به صورت شبانه روزی کار کرد و آمار پرونده‌ها کمتر شد شعبه دادگستری شهرستان سروآباد است.

حجت الاسلام حسینی افزود: شعبه‌ای متعارف خواهد بود که کمتر از ۲۰۰ پرونده داشته باشد و در این راستا مردم هم باید کمک کنند که آمار ورود پرونده‌ها به دادگستری کاهش پیدا کند.

او با بیان اینکه افزایش پرونده‌ها باعث کاهش رسیدگی و دقت می‌شود گفت: وقتی آمار پرونده‌های ورودی قوه قضایی زیاد باشد و موجودی بالا برود زمان رسیدگی دقیق و کیفیت رسیدگی پایین آمده و در روند احقاق حقوق عامه تاثیر می‌گذارد.

رییس دادگستری کردستان تاکید کرد: مردم هم انتظار دارند که به پرونده‌ها رسیدگی دقیق شده و در روند پرونده‌ها تسریع داده شود لذا کاهش پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی باید با یک اقدام جهادی انجام گیرد و این همان وظیفه‌ای است که از مسئولان قضایی انتظار می‌رود.

حجت الاسلام حسینی خدمتگزاری به مردم و احقاق حقوق عامه را مهمترین وظیفه و رسالت دادگستری عنوان کرد و گفت: مسئولان قضایی باید خدمت به مردم را همانند خدمت امیر المومنین به مردم بدانند و این رسالت را سرلوحه کاری خود بدانند.

او با اشاره به آسیب‌های استان کردستان گفت: یکی از مهمترین آسیب‌های استان کردستان باتوجه به مرزی بودن آن در بحث قاچاق، ورود بیگانگان و عوامل ضد انقلاب و نا امنی است.

رییس دادگستری استان کردستان با اشاره به خودسوزی یکی ازشهروندان استان در روز‌های اخیر گفت: دشمنان می‌خواستند از این قضیه سوء استفاده کنند در حالی که قوه قضاییه با آرامش و به دور از شایعات در حال پیگیری این موضوع است و دلائل و قرائن بیانگر هیچ گونه قتل و عمدی در این کار نبوده و ثابت شد که دشمنان قصد دارند به نظام آسیب برسانند که خوشبختانه این نقشه آن‌ها با شکست مواجه شد.

حجت الاسلام حسینی بر لزوم تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: احترام، خوش اخلاقی و حسن رفتار با مردم باید از زمان تشکیل پرونده در دادسرا تا زمان اجرای حکم در شعب اجرای احکام ادامه داشته باشد و همه باید این مهم را مدنظر داشته باشند.

در ادامه فرماندار و امام جمعه سروآباد نیز در سخنانی با تبریک هفته قوه قضاییه از رییس دادگستری و دادستان قبلی شهرستان تقدیر و تشکر کردند و بر لزوم خدمتگزاری صادقانه و بی منت به مردم و تلاش برای احقاق حقوق عامه تاکید کردند.

در این جلسه از زحمات ۹ ساله حسین سراجی رییس دادگستری سروآباد تقدیر و حجت الاسلام فرهاد عاصمی به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان سروآباد معرفی شد.

همچنین از زحمات ۲ ساله حجت الاسلام فرهاد عاصمی دادستان قبلی سروآباد تقدیر و عمران جهانی دادستان قبلی شهرستان قروه به عنوان دادستان جدید سروآباد معرفی شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کردستان دادگستری کردستان رییس دادگستری استان کردستان هزار پرونده حجت الاسلام پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران

حجت الاسلام موسوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با بیان اینکه ۲۲ مرکز مهر خانواده در استان درحال فعالیت هستند، گفت:مرکز مهر خانواده دراستان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

او افزود: ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز در سال گذشته وارد شد وتعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته ۲ هزارو ۳۴۳ مورد بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران همچنین به فعالیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه در استان اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان مازندران است و بی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهاد‌های مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و موثر باشند.

حجت الاسلام موسوی افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزارو ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است و تعداد ۱۲۳ هزارو ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرارگرفت و از این تعداد ۲ هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شده است که شامل ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بارش برف در گردنه ژالانه + فیلم
  • دیدار رییس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • مراسم تجلیل از وکلای معلم قزوین
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است