Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@03:35:09 GMT

استقرار کشتی جنگی نیروی دریایی ایتالیا در تنگه هرمز

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۹۱۶۵

استقرار کشتی جنگی نیروی دریایی ایتالیا در تنگه هرمز

به گزارش فارس، ناوچه کلاس «برگامینی»  نیروی دریایی ایتالیا  در روزهای اخیر  برای کمک به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز مستقر شده است.

به نوشته وبگاه «نیوال نیوز» ناوچه نیروی دریایی ایتالیایی کلاس برگامینی از یکم اکتبر به عنوان اولین کشتی نیروی دریایی این کشور تحت عملیات «آگنور» در چارچوب ائتلاف دریایی اروپا به فرماندهی فرانسه  (EMASOH ) در تنگه هرمز فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط ستاد عملیات پایگاه نیروی دریایی فرانسه در ابوظبی، «روبرتو کارپینلی» از فرماندهان نیروی دریایی فرانسه مدعی تلاش برای اطمینان از آزادی ناوبری، اطمینان بخشیدن به حمل و نقل غیرنظامی و جریان آزاد تجارت جهانی در منطقه شد.

رسانه‌ها چندی قبل  از پیوستن یک فروند ناو جنگی نیروی دریایی بلژیک به ائتلاف دریایی اروپا  مستقر در خلیج فارس و تنگه هرمز خبر دادند. ناو «لوپولد» بلژیک در هفته‌‌های اخیر به ائتلاف دریایی اروپا مستقر در تنگه هرمز پیوست. 

وزارت خارجه فرانسه چندی قبل از تمدید ماموریت ائتلاف دریایی اروپا در خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد.  وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که حضور این ائتلاف در خلیج فارس و تنگه هرمز برای تقویت همکاری و هماهنگی در منافع مشترک، از جمله تأمین منافع سیاسی و اقتصادی اروپا در منطقه و بهره مندی از تجارت جهانی بوده و بسیار مهم است.

وزارت خارجه فرانسه در بخش دیگر این بیانیه از تمدید ماموریت این ائتلاف دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز تا خاتمه سال 2021 خبر داده است.

جمهوری اسلامی ایران با ابراز مخالفت خود با هرگونه حضور قوای بیگانه در منطقه، بارها تاکید کرده که امنیت منطقه تنها با همکاری کشورهای همسایه تامین می‌‌شود.

مقام‌های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی قبل مخالفت خود  را با هرگونه حضور نظامی خارجی در منطقه خلیج فارس، از جمله نیروهای اروپایی، اعلام و تاکید کرد‌ه‌اند که  امنیت این منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود و حضور نیروهای خارجی نه تنها کمکی به برقراری امنیت نمی‌کند، بلکه زمینه افزایش تنش‌ها را نیز فراهم خواهد کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: خلیج فارس و تنگه هرمز ائتلاف دریایی اروپا نیروی دریایی تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی

مسابقه «اس بی اس» یا نیروی عملیات ویژه دریایی، رقابت دیدنی کلاه سبز‌های دریادل ارتش جمهوری اسلامی را شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به تصویر می‌کشد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسابقه «اس بی اس» یا نیروی عملیات ویژه دریایی، رقابت کلاه سبز‌های ارتش جمهوری اسلامی را به تصویر می‌کشد.


در قسمت اول «اس بی اس»، ۱۵۰ تکاور نیروی دریایی با هم رقابت می‌کنند که پس از گذراندن مراحل مختلف، ۹ نفر به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد. از بین این ۹ نفر، ۶ نفر منتخب نهایی خواهند بود که در سه تیم ۲ نفره رقابت را تا روز پایانی در آیتم‌های رئال و برگرفته از عملیات‌های واقعی نیروی دریایی ارتش ادامه می‌دهند.


تصویربرداری این مسابقه در زمستان سال ۹۶ در جزیره هرمز و بندرعباس انجام شده است. مجید بهرامی با کمک کماندو‌های نیروی دریایی طراحی آیتم‌های اس بی اس را برعهده داشتند. تمامی تیراندازی ها، انفجار‌ها و فشنگ‌ها واقعی هستند و شرکت کنندگان در مسابقه هم همگی از نیرو‌های ویژه و آموزش دیده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هستند.

مسابقه «اس بی اس» در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای، از امشب شنبه ۸ اردیبهشت روی آنتن افق سیما می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند تکرار این مجموعه مسابقه را روز بعد ساعت ۱۲ بامداد، ۷ صبح و ۱۳:۳۰ از قاب افق به تماشا بنشینند.

دیگر خبرها

  • معمای «مثلث برمودا»
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • علم چگونه معمای «مثلث برمودا» را حل کرد؟
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح حجاب نیروی انتظامی با لباس جنگی (عکس)
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم