Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی رجبی رییس گروه مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: این آمادگی وجود دارد که در صورت بروز هرگونه اتفاق به صورت هوشمند و با استفاده از تجهیزات و امکانات آن را مدیریت کنیم تا تبعات و آثار منفی حوادث به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این سال‌ها خلاقیت و ابتکار در صنعت آب و برق ایجاد شده است افزود: از سوی دیگر مسائل مالی و مشکلاتی در تامین تجهیزات وجود دارد که در این راستا از شرکت‌های دانش بنیان و کارخانجات صنعتی دعوت می‌کنیم تا به این مسائل توجه و به صنعت آب و برق کمک کنند تا مشکلات به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی اظهار داشت: در سه سال اخیر برنامه‌ای پیرامون اجرای مانور عملیاتی را دنبال کرده ایم و کشور به ۶ منطقه تقسیم شده است که با توجه به شرایطی که استان‌های واقع در آن منطقه دارند مانور‌ها را طراحی می‌کنیم.

وی افزود: یکی از استان‌ها به عنوان میزبان و استان‌هایی که در آن واقع شده اند به عنوان یاری رسان در این مانور‌ها شرکت می‌کنند.

رییس گروه مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: بحران‌های صنعت آب و برق را باید به حداقل برسانیم تا هزینه‌ها کمتر و مدت زمان ارائه خدمات بهبود یابد.

علی رجبی به منظور شرکت در رزمایش آمادگی در برابر بحران سیلاب منطقه شمال شرق که در شیروان برگزار شد، به خراسان شمالی سفر کرد.

در این رزمایش۱۷ گروه عملیاتی از استان‌های خراسان رضوی، گلستان و سمنان، حضور داشتند

این مانور با هدف تمرین و فعال سازی در شرایط وقوع حادثه و ارتقای توان آمادگی در مقابله با وقوع سیل احتمالی با توجه به واقع شدن در فصل پاییز و آغاز زمان بارندگی این ایام با چند سناریوی فرضی برگزار شد.

۱۷۵ نقطه حادثه‌خیز استان در مسیر ۹۱ رودخانه مجموعا به طول ۲۴۰ کیلومتر شناسایی شده است که مشکل بیش از ۵۰ درصد آن‌ها برطرف و از آن رفع خطر شده است.

طول رودخانه‌های خراسان شمالی ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر است که ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از این میزان را رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم و اصلی تشکیل می‌دهد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که این خطه یکی از مناطق سیل خیز کشور محسوب می‌شود.

بر اساس بررسی‌ها خراسان شمالی در زمره ۱۰ استان نخست حادثه خیز کشور قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو خسارت حوادث خراسان شمالی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۹۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به درخشش دانش‌آموزان این استان در المپیادهای مختلف، گفت: کیفیت آموزش و پرورش استان به‌عنوان یک مجموعه تعالی‌بخش روبه افزایش است.

ابوالقاسم اکبری در مراسم محوری هفته معلم که امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: در این سال تحصیلی، ۵۰۹ نفر دانش‌آموز در مرحله نخست المپیادها حائز رتبه شدند و در المپیاد ریاضی نیز ۱۰ درصد کل مقام‌های المپیاد ریاضی را کسب کردند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان استان ما توانستند در المپیادهای ادبی، جغرافیا؛ علوم و زمین موفق عمل کنند و حائز ۹ مدال ملی و سه مدال جهانی شوند که این‌ها نشان از ارتقای سطح آموزش‌ها در مدارس استان و بهبود عملکرد نظام تعلیم و تربیت دارد.

او تاکید کرد: آموزش و پرورش، پیشران توسعه کشور در تمام حوزه‌هاست و نقش بی بدیلی در تعلیم نیروی انسانی در فرآیند رشد کشور ایفا می‌کند.

اکبری با بیان اینکه مدرسه کانون اصلی تعالی‌جویی و حرکت به سمت تعالی است، گفت: دکترین حرکتی ما، سند تحول آموزش و پرورش است که در آن، مدرسه را محور اصلی نظام تعلیم و تربیت می‌دانند و در مدرسه نیز معلم محوری‌ترین عنصر فعالیت، الگو و اسوه شناخته می‌شود.

وی رتبه هفتم آموزش و پرورش استان در کشور را مرهون تلاش همکاران فرهنگی استان در این مجموعه دانست و افزود: زیرساخت‌های تعلیم و تربیت استان به لطف دولت و پیگیری‌های بسیار در حال بهبود است. در ۲.۵ سال گذشته ۷۰ پروژه با ۳۰۰ کلاس درس به اتمام رسیده و اکنون نیز ۸۵ پروژه با ۳۷۰ کلاس درس در حال ساخت است.

تعلیم و تزکیه، دو بال مهم نظام آموزشی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های هدفمند معلمان و استادانی است که فداکارانه در ترویج و اشاعه فرهنگ دانش و پژوهش نقش‌آفرینی می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضا براتی‌زاده گفت: این روزها بیشتر یاد و نام معلمان که مانند شمعی فروزان، پرتلاش و خستگی‌ناپذیر و در عین حال با انگیزه و با نشاط، ساز و کار تعلیم و تربیت نسل حاضر را بر دوش می‌کشند، شنیده می‌شود و به همین اعتبار پویش‌های متعدد و اقدامات نمادینی در شرف انجام است تا حداقل گوشه‌هایی از این خاطرات مهم و ارزشمند به یادگار بماند.

وی افزود: فراموش نشود که ایثار و از خود گذشتگی فقط در میدان رزم متبلور نمی‌شود، بلکه با اقدام و عمل درخور تحسین، درخشان و مفهوم‌ساز جامعه معلمان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، به بهترین شکل به منصه ظهور رسیده است.

او بیان کرد: تربیت و تزکیه، بال دیگری است در که نظام آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد. در غیر این صورت، علم و دانشی که تولید می‌شود مانند بمب‌های اتم بر ضد بشریت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقام عالی قضایی استان با اشاره به مهمترین ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی و رفتاری شهید مطهری، گفت: اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی، مرهون مجاهدت‌های هدفمند معلمان و استادانی است که فداکارانه در ترویج و اشاعه دانش و پژوهش به‌طور مؤثر، سازنده و راهگشا نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی اظهار کرد: مسلک و مکتبی که استاد شهید مرتضی مطهری بانی آن بود و از خود به یادگار گذاشت، از چنان قابلیت و ظرفیتی بهره‌مند است که آثار پر خیر و برکت آن در نسل‌های این مرز و بوم، مشهود و نهادینه شده است و به همین اعتبار باید اذعان داشت و افتخار کرد که هنوز بزرگانی هستند که در راه اعطا و اهدای بینش وسیع معرفت‌شناسی، بیش از پیش اهتمام ورزیده‌اند و در همه احوال، والاترین سرمایه‌های انسانی خود را وقف ارتقا و بهبود آینده دیگران می‌کنند و با این کار، نام‌شان را همراه نام انبیا و اولیای الهی بر کتیبه تاریخ به منصه ظهور می رسانند.

تجلیل از مقام شامخ معلمان و قدردانی از تلاش‌های آنها از مهمترین محورها و پایان‌بخش این برنامه‌ها بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • اسب‌های خراسان شمالی در کورس گنبد کاووس خوش درخشیدند
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور