Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@11:49:28 GMT

هشت دوربین سیستم VAR ایران را پوشش می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۹۲۷۴

هشت دوربین سیستم VAR ایران را پوشش می‌دهند

موعود بنیادی فر و محمدرضا اکبریان دو داور لیگ برتر ایران در خصوص رونمایی از تکنولوژی کمک داور ویدئویی در ورزشگاه آزادی صحبت کردند.

به گزارش "ورزش سه"، پس از بازی ایران با کره از اتاق VAR ورزشگاه آزادی رونمایی شد و دو داور لیگ برتری ایران در خصوص کیفیت این تکنولوژی به کار رفته در آزادی صحبت کردند. موعود بنیادی فر در ابتدا گفت: الان سیستمی که تحت لایسنس فیفا و مورد تایید فیفا است وارد ایران شده و ما الان کار کردیم و چیزهایی که برای انجام کار با VAR نیاز است وجود دارد و ما تست و تمرینی که با آن انجام دادیم خیلی خوب بود و انشاالله بتوانیم کار را جلو ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنیادی فر اضافه کرد: الان در این سیستم از هشت دوربین استفاده می‌شود و آن هشت دوربین که صدا و سیما استفاده می‌کند را به صورت لایو به VAR ما می‌دهند و ما همه صحنه‌ها و تصاویر را داریم. بحث اینکه در کدام استادیوم‌ها استفاده می‌شود را در جریان نیستم و چیزی که ما اینجا دیدیم یک سیستم معقول و خوب است و انشاالله بتوانیم برای آموزش و مسابقات لیگ از آن استفاده کنیم.

 

او در خصوص زمان آموزش داوران برای استفاده از این تکنولوژی گفت: من خودم VAR را دوسال پیش در یک دوره‌ای که در مالزی برگزار شد طی پنج، شش روز هشتاد درصد چیزهایی که نیاز است برای گرفتن لایسنس را طی کردم و فکر نکنم یاد دادن به داوران خیلی کار سختی باشد و اگر فدراسیون زودتر برای آموزش داوران اقدام کند خیلی زودتر به نتیجه می‌رسد.

 

محمدرضا اکبریان در ادامه صحبت‌های بنیادی فر گفت: خداراشکر در این فدراسیون برای آمدن VAR عزم جدی است و وقتی مسابقه کمک داور ویدئویی داشته باشد قطعا تنش‌ها کم می‌شود و به فوتبال ملی و باشگاهی‌مان کمک می‌کند. 

 

او ادامه داد: در این چند وقت من پی‌گیری زیاد و عزم جدی برای آمدن VAR دیده‌ام و این سیستم جزو بهترین‌ها است و کیفیت خوبی دارد. من در خصوص اینکه چه موقع تمام ورزشگاه‌های ایران مجهز می‌شوند جوابی ندارم و این را باید مسئولین فدراسیون بگویند. رقم دستمزد داوران نیز در این فصل چهارصد درصد افزایش پیدا کرده است.

کمیته داوران فدراسیون فوتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمیته داوران فدراسیون فوتبال بنیادی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم داوری ایران، قاضی فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا

به گزارش قدس آنلاین، مسابقه فینال جام ملت های زیر ۲۳ سال آسیا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در دوحه قطر در حالی برگزار می شود که با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم داوری ایران این بازی را سوت خواهد زد.

موعود بنیادی فرد به عنوان داور، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک های وی قضاوت این بازی را برعهده دارند.

داور چهارم از کشور قطر و ناظر داوری از کشور عربستان برای این دیدار انتخاب شده است.

فینال این رقابت‌ها بین ژاپن و ازبکستان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تیم داوری ایران، قاضی فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • ریسک ممنوع، افشاریان باتجربه‌هایش را به‌خط کرد
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر مشخص شد
  • داوران هفته بیست و پنجم | حساس ترین بازی ها به برادران حیدری رسید
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال
  • «حیدری»‌ها داوران دیدارهای حساس پرسپولیس و استقلال شدند!
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند