Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بازار داغ طب سنتی در فضای مجازی و همچنین حقیقی باعث شده برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مراجعه کننده‌های زیادی داشته باشند.

از روش‌ها و مطالبی در این طب برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود که در درستی آن تردید‌هایی وجود دارد.

شکری متخصص طب سنتی ایرانی در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: روش‌های مختلفی برای درمان بیماری‌ها وجود دارد و ۸۰ درصد طب سنتی از طریق تجویز گیاهان دارویی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان می‌کند: اعمال یداوی در طب سنتی ایرانی شامل بادکش درمانی، حجامت، زالو درمانی و ماساژ درمانی است که باعث می‌شوند خون رسانی در بدن به جریان بیفتد.

در طب سنتی مجموعه اعمال و کار‌هایی که برای درمان از طریق دست‌ها صورت می‌گیرد به اعمال یداوی معروف هستند. در واقع متخصص با کمک دست‌های خود و استفاده از روش‌های خاصی به درمان بیماری‌ها می‌پردازد.

در ایران در کنار برخی از متخصصان طب نوین که با طب سنتی ایرانی مخالفت می‌کنند و معتقد هستند گره‌ای که با دست می‌شود، طب سنتی کاری می‌کند که با دندان هم باز نشود افرادی هم پیدا می‌شوند که این طب را قبول دارند و معتقد هستند در جا‌هایی این طب کاربرد‌های خوبی دارد.

کار را باید به کاردانَش سپرد

در ایران ۱۳ سالی می‌شود که تخصص طب سنتی ایرانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تدریس می‌شود.

ایلخانی متخصص طب سنتی ایرانی به اهمیت تخصص در طب سنتی اشاره می‌کند و می‌گوید: طبق آیین نامه‌های وزارت بهداشت فقط پزشکانی که عنوان متخصص طب سنتی دارند و یا دوره‌های ۲۰۰ ساعته را پشت سر گذاشته باشند، می‌توانند در امر درمان بیماری‌ها مداخله کنند.

حالا در کنار آثار و نتایج طب سنتی ایرانی افرادی هم پیدا می‌شوند که بدون تخصص و در مطب‌های زیرزمینی با سلامتی مردم کاسبی می‌کنند.

برای تأیید این مطلب به عنوان بیمار با یکی از سودجویان طب سنتی تماس تلفنی گرفتیم، در صحبت‌ها مشخص شد که او برای خودش مکان و منشی دارد و همچنین تجویز‌هایی هم می‌کند.

در تماس بعدی با همین شخص، خودم را خبرنگار معرفی کردیم، او گفت: در حال حاضر مکانی برای درمان مراجعه کنندگانم ندارم و همچنین در نهایت مشخص شد که تحصیلات دانشگاهی او غیر مرتبط با طب سنتی است.

مجازات در انتظار سودجویان طب سنتی

احمدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره برخورد با مراکز غیر مجاز طب سنتی و همچنین پزشکان قلابی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: هر گونه مداخله غیر مجاز در امور پزشکی مجارات‌هایی مانند منع اقامت در شهرستان بیرجند یا خراسان جنوبی را در پیش دارد.

او تصریح می‌کند: هر کسی که در امر بهداشت و درمان دخالت کند، اما تخصص و مجوز‌های لازم را نداشته باشد، مجازات می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان می‌کند: افرادی که در مراکز مجاز دانشگاهی یا بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند به عنوان مراکز معتبر شناخته می‌شوند، اما افرادی که از طریق شماره تماس برای خودشان بازار گرمی می‌کنند و در نهایت بیمار را در خانه پذیرش می‌کنند غیر مجاز هستند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طب سنتی فضای مجازی درمان بیماری ها طب سنتی ایرانی تخصص طب سنتی برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر

زمین‌های زیر پل‌های تهران، به محل جدید یکسری از کسب و کارهای صنفی تبدیل شده است.

دنیای اقتصاد در گزارشی نوشت: زمین‌های زیر پل‌های تهران، به محل جدید یکسری از کسب و کارهای صنفی تبدیل شده است. از راه‌اندازی کارواش تا صافکاری و نقاشی، از قفل‌سازی و تعمیر شیشه تا بهره‌برداری در قالب پارکینگ خودرو. اراضی پایین پل‌های تهران، زمین‌های شهر محسوب می‌شود و مالک آن یه بهتر است گفته شود «نگهبان این اراضی»، شهرداری تهران است.

حال اگر استفاده تجاری از زیرپل‌های تهران، با اجازه شهرداری است، «درآمد روزانه بودجه شهرداری از این محل» در کدام یک از ردیف‌های مصوب بودجه تهران قید می‌شود؟

اگر هم کاسبی زیرپل، بدون هماهنگی با مدیران شهر بوده، در این صورت این «حیات خلوت» موجود در پایتخت چطور شکل گرفته است که شهرداری به محض «بدهی یک مغازه به شهرداری»، با بلوک سیمانی جلوی کسب و کار او را می‌گیرد اما اینجا در روز روشن، تجارت با اراضی شهر بدون پرداخت «حق شهر» برقرار است؟ عکس از بزرگراه یادگار امام گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • راهکارهایی برای عقب انداختن یائسگی در طب سنتی + ویدئو
  • دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی در رشت
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر