Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:15:00 GMT

خداحافظی تیم خاتم اردکان از لیگ برتر والیبال کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۰۲۹۱

خداحافظی تیم خاتم اردکان از لیگ برتر والیبال کشور

طبق مقررات فدراسیون والیبال یکی از مهمترین و اصلی‌ترین شرط حضور تیم‌ها در لیگ برتر، تسویه حساب کامل بدهی گذشته است که مسئولان باشگاه فرهنگی ورزشی خاتم اردکان در موعد مقرر موفق به این عمل نشدند و این تیم ریشه‌دار با مسابقه های فصل جدید خداحافظی کرد.

تیم یادشده از سال های ذشته بابت مطالبه بازیکنان و بخشی مرتبط با فدراسیون والیبال حدود ۱۰ میلیارد ریال بدهی داشت که به رغم پیگیری و تلاش علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران باشگاه محقق نشد و در لیگ برتر امسال باشگاه‌های  کشور حضور ندارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها علت اصلی شرکت ندادن تیم خاتم در قرعه‌کشی برای حضور در لیگ امسال بدهی است، اگر مسئولان اجرایی ، ورزشی و صنایع استان به خصوص در شهرستان مستعد اردکان همکاری و پیگیری لازم را انجام می‌دادند شاهد حذف سهمیه یزد نبودیم .

 برای یزد که جزو مناطق برتر کشور در حوزه معدن ( دومین استان معدنی ایران) و صنعت ( چهارمین منطقه صنعتی کشور) محسوب می‌شود به هیچ وجه پذیرفته و قابل توجیه نیست که شاهد مشکلات مالی  برای تیم‌ها و حضور در لیگ‌های معتبر ملی باشیم به خصوص برای اردکانی که مهد والیبال استان محسوب می‌شود.

اگر مدیران صنایع و واحدهای تولیدی به مسئولیت اجتماعی خود در قبال خدماتی که دریافت می‌کنند عمل کنند، گره بسیاری  از مشکل تیم‌ها و باشگاه‌های مختلف ورزشی برای حضور در رقابت ها و لیگ‌ها رفع می‌شود، هرچند در این خصوص برخی مواقع خیلی محدود اقدام هایی از سوی آنها انجام شده است.

مطالبه بر حق جامعه ورزش به خصوص علاقه‌مندان به رشته والیبال است که در خصوص شرکت نداشتن تیم خاتم اردکان در لیگ امسال که مسابقه ها بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته ه بزودی آغاز می‌شود به افکار عمومی پاسخگو باشند که این کار موضوعی مهم است .

قرعه کشی سی و پنجمین دوره مسابقه لیگ برتر والیبال در فصل ۱۴۰۰ برگزار شد و بدون حضور تیم خاتم اردکان دیگر نماینده استان یعنی مقاومت شهداب با شهرداری گنبد، فولاد سیرجان، آذرباتری و شهرداری ارومیه، ملل مریوان، سپاهان اصفهان، مس رفسنجان، لبنیات هراز آمل، پاس گرگان، ????سایپا و پیکان تهران،  شهرداری ورامین و هورسان رامسر هم گروه شد.

این پیکارها زیرنظر فدراسیون به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه ۱۳۹۸ تاکنون با رعایت نکات بهداشتی از یکشنبه دوم آبان‌ماه امسال آغاز می‌شود و در پایان تیم قهرمان به عنوان نماینده والیبال ایران در مسابقه قهرمانی باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کند.

فعالیت تیم والیبال اردکان در سال ۱۳۸۸ با نام شفق در لیگ زیر گروه باشگاه‌های کشور شروع شد و پس از چند سال حضور در  لیگ دسته اول و کسب ۲ مقام  قهرمانی و یک مقام نایب قهرمانی از سال ۱۳۹۴ پا به عرصه لیگ برتر کشور گذاشت.

مطابق آمارهای منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) یزد سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود ۱۰۰ هزار نفر اشتغال در استان وجود دارد و یزد در حالی که ۱.۱ درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم این بخش را در اختیار دارد.

یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور شناخته می‌شود که در تولید محصول کاشی و سرامیک رتبه نخست، محصول نساجی با ۲۵ درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد در جایگاه سوم قرار دارد.

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت  ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه  دارد که حدود ۲ هزار نفر آنها در رشته والیبال فعالیت دارند.

مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد .

برچسب‌ها گنبدکاووس وزارت صنعت معدن و تجارت سیرجان یزد ارومیه وزارت ورزش و جوانان والیبال اردکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس وزارت صنعت معدن و تجارت سیرجان گنبدکاووس وزارت صنعت معدن و تجارت سیرجان یزد ارومیه وزارت ورزش و جوانان والیبال اردکان خاتم اردکان لیگ برتر تیم خاتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور

مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور با حضور ورزشکاران سراسر کشور به همت هیات تنیس روی میز تنکابن در سالن ورزشی شهید شیرود بزرگی برگزار شد و در پایان با قهرمانی بابک نوروزی از مازندران به پایان رسید.

بیگلری از آذربایجان شرقی نایب قهرمان شد و کاظم جنگی و عباد غفارنیا نیز مشترکا مقام سوم را از آن خود کردند.

این مسابقات به مناسبت چهل و سومین سالگرد شهادت امیر سرلشکر خلبان، شهید علی اکبر شیرودی و کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران برگزار شد.

آئین اهدای جوایز و احکام نفرات برتر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • خروج والیبال ایران از مسیر رشد
  • معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند
  • سلام دختران فوتسالیست چادرملو به لیگ برتر
  • راه‌یابی‌ دانش‌آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر والیبال جهان
  • خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد
  • خسرو حیدری بمب نقل و انتقالات را خنثی کرد
  • خداحافظی رسمی ستاره تیم‌ملی والیبال
  • رسمی: مهدی مهدوی خداحافظی کرد و مربی شد!