Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عظیم مدبری شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران، اظهار کرد: بیمه صیادی در سال ۹۷ به مدت سه ماه پرداخت و بعد به دلیل محدودیت منابع مالی سهم بعدی به حساب تأمین اجتماعی پرداخت نشد و نتوانستیم آن را به دست صیادان برسانیم.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه صیادان در صورت درخواست تسهیلات می‌توانند به سازمان مراجعه کرده و مشکلی برای پرداخت و معرفی آنها به بانک‌ها نداریم، افزود: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات جهت خرید تجهیزات صیادی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدبری با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر و با مشارکت جامعه صیادان ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید با مشارکت ۱۷ پره صیادی در دریای خزر رهاسازی شد، گفت: مشارکت جامعه صیادی نقش ارزنده‌ای در بازسازی ذخایر ماهیان بومی دارد.

مدیر کل شیلات گیلان با اشاره به رشد بی سابقه ۷۳ درصدی صید کیلکا، بیان کرد: عوامل مختلفی مانند تعدیل ناوگان صیادی، بازسازی ذخایر، عدم صید در فصل تخم ریزی و شکار ماهی مهاجر در این مورد تأثیرگذار است.

وی با اشاره به تولید ۵۰ هزار تن انواع ماهی در گیلان و کسب رتبه دوم کشوری در این حوزه، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود توجه به بخش‌هایی نظیر پرورش ماهیان سردابی و گرمابی و زالو را نیز در دستور کار داریم.

مدبری با بیان اینکه در حوزه مزارع ماهیان گرمابی رتبه نخست کشوری از آن گیلان است، ادامه داد: امسال شش تن خاویار در استان تولید شد که در این زمینه نیز رتبه نخست کشوری را کسب کردیم.

وی با اشاره به اثرات منفی شیوع کرونا بر تولید و پرورش ماهی در گیلان، اظهار کرد: بخش زیادی از تولید ماهیان گرمابی که به کشورهای همسایه صادر می‌شد به دلیل کرونا کاهش یافت.

مدیرکل شیلات گیلان به پیش بینی تمهیدات برای تولید ۷۵ هزار تن ماهی در قفس در سواحل گیلان اشاره کرد و افزود: ۲۲ پروانه تولید با ظرفیت ۳۷ هزار تن صادر شده و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال بین ۵۰۰ تا هزار تن پرورش ماهی در قفس داشته باشیم.

کد خبر 5326364

منبع: مهر

کلیدواژه: پرورش ماهی بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا واکسن کرونا هفته ناجا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرگان نیروی انتظامی شیوع کرونا هفته نیروی انتظامی عکس استانها ایلام شیراز هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود

محمد اله‌بخش در حاشیه بازدید از مزارع پرورش ماهی مشگین شهر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی بزرگترین سایت پرورش ماهی استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با هدف شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آبزی پروری شهرستان مشگین شهر و رفع موانع سرمایه‌گذاری و ارائه راهکارهای کارشناسی بازدیدهای مستمری را با حضور مسئولان ذیربط از این مزرعه پرورش ماهی انجام می دهیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بیان کرد: نخستین مزرعه پرورش ماهی سردآبی استان با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در منطقه ییلاق قجل آسیا بخش مشگین شهر مورد احداث و بهره برداری قرار می گیرد.

اله‌بخش ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تمام تلاش خود را در راستای ایجاد جهش واقعی در امر تولید آبزیان به کار خواهیم بست و در این راستا صدور موافقت نامه اصولی برای پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت ۵۰۰ تن در شهرستان مشگین شهر نمونه بارزی از اقدامات عملی و متناسب با تحقق شعار سال است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: با حمایت دولت و سرمایه گذاران شرایط و ظرفیت‌های لازم برای آبزی پروری در استان اردبیل و شهرستان‌های آن فراهم شده است.

اله‌بخش از تامین زیرساخت‌های لازم برای احداث مزارع پرورش ماهی در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: زیرساخت‌های مناسبی از محل وجود منابع آبی متعدد در صنعت آبزی‌پروری استان وجود دارد که با حمایت از سرمایه گذاران این صنعت، می‌توان میزان تولید و پرورش آبزیان را در استان ارتقا داد.

کد خبر 6088789

دیگر خبرها

  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس