Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش چشم‌انداز اقتصادی جهان که بامداد امروز منتشر شد، رشد اقتصادی ایران در سال 2021 را ۲.۵ درصد برآورد کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  در حالی که بانک جهانی رشد اقتصادی 2.1 درصدی را برای ایران پیش بینی کرده بود، صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود پیش بینی کرد که رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی که هنوز 2 ماه دیگر از آن باقی مانده است، رقم 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد خواهد بود.
این نهاد پولی در گزارش خود در پاییز سال قبل، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ را منفی ۵ درصد اعلام کرده و رشد اقتصادی ۳.۲ درصدی در سال ۲۰۲۱ را پیش بینی کرده بود.

به این ترتیب رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۰ در گزارش جدید صندوق، از پیش بینی های قبلی بیشتر شده و رقم مربوط به پیش بینی ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

همچنین بر اساس برآورد صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۲ یعنی سال بعدی میلادی ۲ درصد پیش بینی شده است.

بر اساس این گزارش، نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۹ برابر با منفی ۶.۸ و در سال ۲۰۱۸ برابر با منفی ۶ عنوان شده است.

کاهش نرخ تورم در سال ۲۰۲۲

همچنین، نرخ تورم ایران در سال ۲۰۲۱ برابر با ۳۹.۳ درصد پیش بینی شده است. رقم تورم ایران در سال ۲۰۲۰ نیز ۳۶.۴ درصد اعلام شده است.

این نهاد بین المللی از کاهش نرخ تورم ایران در سال آینده میلادی به ۲۷.۵ درصد خبر داده است.

افزایش نرخ بیکاری در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲

صندوق بین المللی پول، نرخ بیکاری کشور در سال جاری میلادی را ۱۰ درصد برآورد کرده و این رقم در سال ۲۰۲۰ را ۹.۶ درصد تخمین زده است.

همچنین در این گزارش، نرخ بیکاری ایران در سال آینده ۱۰.۵ درصد پیش بینی شده است. به این ترتیب نرخ بیکاری در سال پیش روی میلادی افزایش می‌یابد.

افزایش نرخ تراز تجاری در سال ۲۰۲۱

همچنین تراز حساب جاری ایران از منفی یک ۰.۱ در سال ۲۰۲۰ به ۱.۳ درصد در سال ۲۰۲۱ رشد خواهد داشت. این رقم در سال بعد به یک درصد کاهش می‌یابد.

چند روز پیش، بانک جهانی رشد اقتصادی ۲.۱ درصدی را برای اقتصاد ایران پیش بینی کرد.

این دو نهاد بزرگ پولی  مالی در حال حاضر نشست مشترک دارند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رشد اقتصادی ایران در سال صندوق بین المللی پول سال ۲۰۲۰ سال ۲۰۲۱ نرخ بیکاری پیش بینی ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با صندوق پوشش ریسک گفت: تمام کار‌های آن انجام شده و منتظر مجوز نهایی سازمان بورس هستیم تا به امید خدا مراسم رونمایی از صندوق پوشش ریسک را داشته باشیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان برای رونمایی از این صندوق زمان دقیقی را اعلام کرد؟ گفت: تعیین کننده این موضوع سازمان بورس است.

گودرزی در رابطه با اهمیت صندوق پوشش ریسک هم اظهار کرد: مهم‌ترین فاکتور صندوق پوشش را باید این گونه مطرح کرد که کسانی که علاقمند هستند در بازار‌های نوین معامله کنند ولی دانش کافی ندارند و همچنین حاضر هستند سطح ریسک بالایی را تحمل کنند، می‌توانند با سرمایه گذاری در این نوع صندوق‌ها در بازار‌های مشتقه بدون این که بخواهند دانش خیلی تخصصی داشته باشند فعال شوند.

او افزود: صندوق‌های پوشش ریسک کمک می‌کنند به شکل غیر مستقیم مردم از بازار‌های مشتقه استفاده کنند و از دانش و تجربه متخصصان بازار سرمایه برای کسب بازده متناسب با ریسک خود بهره ببرند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403