Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرانسه اعلام کرده است که دولت انگلیس تا کنون حتی «یک یورو» هم برای مقابله با عبور مهاجران از کانال مانش پرداخت نکرده است.

به گزارش مشرق به نقل از ایندیپندنت، فرانسه اعلام کرده است که دولت انگلیس تا کنون حتی «یک یورو» هم برای مقابله با عبور مهاجران از کانال مانش پرداخت نکرده است.

در همین ارتباط نیز «ژرالد دارمانن»، وزیر کشور فرانسه از انگلیس خواسته است تا به وعده‌اش عمل کند و ۵۴ میلیون پوندی را که پیش‌تر برای پشتیبانی از اقدامات فرانسه در مقابله با عبور غیرقانونی مهاجران از کانال مانش وعده داده بود، بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آماده باش نیروهای مسلح یونان و تقویت خطوط مرزی با ترکیه

او گفت: «از لندن می‌خواهیم به قول‌های حمایت مالی خود عمل کند، زیرا عملیات حفاظت از این مرز را برای آن‌ها انجام می‌دهیم.»

دارمانن همچنین بدون آنکه توضیح روشنی بدهد، از انگلیس خواست کارهایی بکند تا «جذابیت» آن کشور برای مهاجران کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: فرانسه فشار بر مسلمانان را بیشتر می‌کند

او گفت: «صحبت از انسان‌ها است، کودکان و نوزادانی که سوار این قایق‌ها می‌کنند و جان‌شان به خطر می‌افتد. کسانی هنگام عبور از این کانال جان می‌سپارند و من نمی‌خواهم جان‌شان در گرو مشاجرات سیاسی باشد.»

دولت انگلیس پیش‌تر در سال جاری میلادی (۲۰۲۱)، وعده داده بود برای مقابله با این معضل میلیون‌ها پوند بپردازد. اما پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس، به تازگی تهدید کرده تا وقتی از رسیدن افراد بیش‌تری به لندن جلوگیری نشود، این کمک مالی را انجام نخواهد داد.

«فرانتس تاوارت»، فرمانده گشت ساحلی منطقه کاله در فرانسه، نیز ماه پیش تهدید کرده بود که اگر لندن حمایت مالی را متوقف کند، او هم نگهبانان ساحلی تحت امر خود را از این منطقه خارج می کند.

یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس گفته است: «مقامات لندن و پاریس طبق توافقی دوجانبه همچنان در مورد ترتیبات نهایی مالی همکاری می‌کنند. از لحاظ عملیاتی و خط‌مشی در مورد این کار مرتب با فرانسه در تماس هستیم. همکاری مشترک با فرانسه به دستگیری حدود ۳۰۰ نفر، محکومیت ۶۵ نفر، و جلوگیری از عبور بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر منجر شده است. اما با توجه به آنکه صدها نفر همچنان زندگی‌شان را به خطر می‌اندازند تا از کانال عبور کنند، تمام طرف‌ها باید اقدامات بیش‌تری انجام دهند.»

این در حالی است که نیروی مرزبانی انگلیس روز شنبه ۱۷ مهر ده‌ها نفر را که جان خود را به خطر انداخته بودند و از کانال گذشته بودند، به ساحل آورد. گویا در روز جمعه ۱۶ مهر نیز شمار زیادی از مهاجران توانسته بودند از کانال بگذرند، ولی وزارت کشور انگلیس هنوز آمار ورودی‌های آن روزها را اعلام نکرده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان فرانسه انگلیس پناهجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۰۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تلویزیون چین هم اکنون گزارش داد که «شی جین پینگ» رئیس جمهور این کشور به منظور انجام یک سفر رسمی وارد فرانسه شده است.

به گزارش رسانه های اروپایی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه انتظار دارد با همتای چینی خود درباره مناقشه اوکراین گفتگو کند.

رئیس جمهور چین گفت که در این سفر با ماکرون روابط دو کشور و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 6097538

دیگر خبرها

  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • تیم بی‌دفاع؛ شفیلدیونایتد از مرز ۱۰۰ گل خورده در لیگ برتر عبور کرد
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • کیت عبدو: از جیمی کرگر عبور کردیم و سطح کارشناسان را با حضور الساندرو دل پیرو بالا بردیم / زیرنویس فارسی