Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از اسکندر پاسالار اعلام کرد: از این تعداد ۱۱۸ شناسنامه برای دختران و ۱۳۰ جلد برای پسران صادر شده است.

وی یادآور شد: از این افراد ۱۶۷ نفر زیر ۱۸ سال و ۸۱ نفر بالای ۱۸ سال سن دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: در بین مجوزهایی که تا کنون از سوی امور اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر صادر شده است، یک خانواده هندی، یک خانواده پاکستانی،۲ خانواده بنگلادشی، پنج خانواده عراقی و مابقی تبعه کشور افغانستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسالار گفت: براساس قانون مصوب شده تمام فرزندانی که حاصل ازدواج مادران ایرانی با اتباع خارجی هستند، می توانند صاحب شناسنامه شوند و فقط کافی است والدین آنها به دفاتر  امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری در استان‌ها مراجعه و ثبت نام کنند تا پس از تشکیل پرونده و استعلام‌های لازم شناسنامه برای فرزندان آنها صادر شود.

وی درباره مدت زمان انجام این فرآیند تصریح کرد: از زمان دریافت مجوز اداره امور اتباع و  مهاجرین خارجی توسط ثبت احوال، حدود ۲۰ روز برای صدور شناسنامه به طول می انجامد.

به دنبال تصویب "قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی غیرایرانی" در دوم مهرماه ۱۳۹۸، از سوی مجلس شورای اسلامی، آیین‌نامه دادن تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی از سوی هیات وزیران تصویب و ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و در همین راستا شیوه‌نامه اجرایی این آیین‌نامه برای اجرا به استانداری‌های سراسر کشور در سال ۱۳۹۹ ابلاغ شد. 

برچسب‌ها بوشهر شناسنامه سازمان ثبت احوال كشور مهاجران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر شناسنامه سازمان ثبت احوال كشور بوشهر شناسنامه سازمان ثبت احوال كشور مهاجران ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان اظهار کرد: بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در مراکز تولیدی و بخش‌های کشاورزی در استان کردستان ممنوع است.

عبدالملکی اظهار کرد: تعداد ۶۲ گشت مشترک از واحدهای تولیدی و بخش‌های کشاورزی توسط ادارات ذی‌ربط در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

وی از شناسایی ۳۱ نفر کارفرمای متخلف در استان خبر داد و بیان کرد: کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع غیر مجاز کردند مطابق قانون با آنها برخورد شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی کردستان تصریح کرد: بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در مراکز تولیدی و بخش‌های کشاورزی در استان کردستان ممنوع است.

وی اضافه کرد: تعداد ۵۹ نفر تبعه خارجی غیرمجاز دستگیر و پرونده قضائی تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان