Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:34:13 GMT

۴۱۷ هکتار از اراضی ملی استان هرمزگان رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۱۳۴۵

۴۱۷ هکتار از اراضی ملی استان هرمزگان رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم اسفندیاری به تشریح عملکرد ۶ ماهه یگان حفاظت پرداخت و گفت: با تلاش و همت عوامل یگان حفاظت طی ۶ ماه اول سالجاری،حدود۴۱۷هکتار از اراضی ملی و دولتی استان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شده است که این میزان با رشد ۴۲ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی زمین های بازپس گیری شده حدود۶۲میلیارد و۴۵۰میلیون ریال برآورد شده است گفت : این مبلغ مربوط به ۱۱۰فقره رفع تصرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای سال، تاکنون ۶ مورد احکام قضایی دریافت شده که رفع تصرف انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه اجرای احکام برای بیش از ۱۱هکتار اراضی دولتی انجام شده گفت: ارزش ریالی این اراضی در مجموع ۵ میلیار و ۵۱۳میلیون ریال عنوان شده است.

اسفندیاری درباره وقوع حریق مراتع نیز با توجه به دمای بالای هوا اضافه کرد: تدابیر لازم از قبل پیش‌بینی شده و با توجه به آمار در شش ماهه اول سال جاری۳فقره حریق در مراتع استان به وقوع پیوست که توسط نیروهای یگان حفاظت اطفاء شد.

وی، علت‌ حریق را به‌دلیل روشن کردن آتش از سوی گردشگران، اشخاص یا بهره‌برداران در عرصه‌های منابع طبیعی عنوان واضافه کرد: یکی دیگر از دلایل آتش‌سوزی مراتع سوزاندن باقی‌مانده محصول کشاورزی و باغی بوده که را به مراتع و جنگل‌ها سرایت می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی از کشف ۱۰ فقره قاچاق چوب به میزان ۲۸۸ هزار کیلوگرم در۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: ۱۳ فقره کوره زغال کشف و انهدام شد.

اسفندیاری خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه در اولویت یگان حفاظت این اداره کل قرار دارد که از جمله این اقدامات نصب تابلو و علائم هشداردهنده و گشت زنی در اراضی ملی بصورت مستمر بوده است تا مردم بدانند کدام اراضی مربوط به دولت است.

وی تصریح کرد:عوامل یگان حفاظت از اراضی استان براساس برنامه پیش بینی شده عمل می کنند و درجهت حفاظت از بیت المال و جلوگیری از تصرف اراضی ملی بصورت شبانه روزی و حتی ایام تعطیل نیز به حراست و صیانت از اراضی و منابع ملی می پردازند.و دوستداران طبیعت می توانند گزارش های خود را در خصوص تصرف اراضی،قطع درخت،حریق جنگل و مرتع،قاچاق چوب و محصولات فرعی جنگل و مرتع،کوره زغال و...را به سامانه۱۵۰۴ و ۱۳۹ اعلام کنند.

کد خبر 5326444

منبع: مهر

کلیدواژه: آبخیزداری و منابع طبیعی هرمزگان رفع تصرف از اراضی ملی یگان حفاظت سازمان جنگل ها بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا واکسن کرونا هفته ناجا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرگان نیروی انتظامی شیوع کرونا هفته نیروی انتظامی عکس استانها ایلام شیراز یگان حفاظت اراضی ملی رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک و پرچین محصور کرده است.

فرمانده انتظامی رودسر از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

کد خبر 6091218

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود