Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل کارشناس مسائل حوزه قفقاز گفت: جمهوری آذربایجان با رفتار هوشمندانه نباید در تله آمریکا و اسرائیل بیفتد و یا بخواهد با تکیه بر تجهیزات نظامی این کشورها قدرت خود را متکی به توان بیگانگان کند.

امیدعلی رعنایی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: روابط حسنه و دوستانه همراه با حسن همسایگی و همجواری با جمهوری آذربایجان در سال‌های اخیر شرایط متفاوتی را در روابط ایران با جمهوری آذربایجان به وجود آورده که بعد از فروپاشی شوروی سابق این اشتراکات دیرینه فرهنگی، دینی و اجتماعی در نوع خود مهم و قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از استقلال این کشور و حرکت‌های حمایتی در مسیر قدرت‌افزایی و همچنین پشتیبانی از دو جنگ قره‌باغ همواره بر حمایت‌های بی‌دریغ از کشور همسایه و دوست اقدام کرده و اجازه نداده تا سناریوهای شیطانی دشمنان در منطقه عملی شود.

کارشناس مسائل حوزه قفقاز گفت: در شرایط کنونی نیز جمهوری اسلامی ایران همچنان پشتیبان و کمک کار مردم جمهوری آذربایجان است و به صراحت به مسئولان آذربایجان اعلام کرده که به جای همدستی و همگرایی با آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی که حضور نامشروعی را در منطقه دارند، بهتر است با کشورهای همسایه حسن همجواری و همسایگی را انجام داده و از تنش‌های احتمالی جلوگیری کنند.

رعنایی ضرورت فعال شدن دستگاه دیپلماسی را در تقویت روابط و رفع سوءتفاهمات به وجود آمده یادآور شد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی صلح، آرامش و امنیت در منطقه بوده و سعی کرده از هرگونه تنش و نابسامانی مرزی جلوگیری کرده و به نوعی زمینه همگرایی بیشتر را بین دو ملت مسلمان و شیعی به وجود آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: البته در این بین برخی کشورها سعی می‌کنند با قلدرمعابی به روابط حسنه ایران با جمهوری آذربایجان صدمه وارد کنند که سردمدار این حرکت منافقانه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی است در حالی که رهبر معظم انقلاب به صلاحت اعلام کردند که قره‌باغ خاک اسلام است و باید آزاد شده و به دامن جمهوری آذربایجان باز گردد.

استاد سیاسی دانشگاه‌های اردبیل به برخی تحرکات مرزی با حضور نیروهای اسرائیلی در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: ما به صراحت اعلام می‌کنیم که سران جمهوری آذربایجان نباید در تله آمریکا و اسرائیل بیفتند بلکه با رفتار هوشمندانه در صدد تقویت روابط حسنه با ایران بوده چرا که در هیچ برهه‌ای ایرانی‌ها مردم آذربایجان را فراموش نکرده و تنها نمی‌گذارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري آذربايجان آمریکا و اسراییل منطقه قفقاز استانی سیاسی جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفت وگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین هم در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین‌الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران