Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد محمدی زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از راه‌های امرار معاش ساحل نشینان این استان از طریق رفت و آمد به کشورهای حاشیه خلیج فارس است و در این راستا در زمان حاضر حدود ۴۰ هزار خانواده که در حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارند از این کار و تجارت نان می‌خورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر افزود: در زمان حاضر موضوع کالای همراه ملوان در استان بوشهر به دلیل استفاده یک عده سودجو از این شرایط در استان‌های دیگر دچار اشکالاتی شده است؛ این عده از افراد سودجو تلاش می‌کنند بسیاری از کالاهایی که ورود آنها ممنوع و یا باید مسائل گمرکی آنها حل و یا مشمول عوارض گمرکی می‌شوند در قالب ته لنجی وارد بنادر ‌کنند.

وی عنوان کرد: هرچند این کالاها وارد بندر می‌شوند اما مستقیم به استان‌های مقصد ارسال می‌شود به نحوی که این کالاها در مغازه‌های این استان هم رسوب نمی‌کنند و حتی برخی از مغازه‌های شهر با کمبود کالا روبرو هستند.

محمدی زاده گفت: یکی از جاذبه‌های شهرهای بندری وجود کالاهای ته لنجی است که وقتی کالاها به این شکل از استان خارج شود و در همه جای کشور وجود داشته باشد توریست و گردشگر دیگر رغبتی به سفر و خرید از شهرهای بندری نخواهند داشت.

این مقام مسؤول توضیح داد: در همین ارتباط رئیس جمهوری در جریان این مشکل بندر نشینان قرار گرفته و قرار شد در مدت ۱۰ روز این مساله بررسی شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: از روز شنبه جلسه‌های منظمی در راستای بررسی مشکلات مربوط به کالای همراه ملوان در استان بوشهر برگزار همچنین نشستی با شرکت تعاونی لنجداران، ملوانان به طوری که از هر شهرستان ۲ملوانی که بیشترین زحمت اما کمترین نفع را می‌برند، مغازه داران و حتی افرادی که در قالب شوتی ( خودروهای سواری که کالای وارداتی حمل می کنند) اقدام به انتقال این کالاها به سراسر کشور می‌کنند، برگزار و مجموع این مطالب در قالب یک پیشنهاد جمع بندی و به هیئت دولت اعلام شود.

وی ابراز کرد: افرادی که در قالب شوتی اقدام به جا به جایی کالا می‌کنند فرزندان ما به شمار می‌روند که به دنبال کار و کسب روزی هستند و به دلیل نبود شغل امروز مجبورند برای خود مشکل درست کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور ته لنجی کالای ملوان مهلت استاندار بوشهر احمد محمدی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی عصر امروز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان در سخنانی با بیان اینکه مسئولیت در نگاه اسلام سخت گیرانه است و کاسبی نیست که کسی بخواهد در قبال آن کاسبی کند، البته این به معنای انجام ندادن تکلیف نیست، اظهار داشت: استاندار قبل اخلاق مدار بود و توان خود را در انجام مأموریتی که بر عهده داشت به کار گرفتند، برای ایشان قبولی تلاش‌ها و عزت و سلامتی را خواستاریم.

وی گفت: برای استاندار جدید هم که در این مقطع حساس از خدمت گذاری هست، آرزوی موفقیت دارم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه لرستان با وجود داشتن نیروهای انسانی توانمند و ظرفیت‌های های فراوان به علل داخلی و بیرونی، تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد، گفت: عمر خدمت گذاری استانداران ما سه سال و اندی است و گاهی ارائه خدمات از سوی آنها به عللی امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه لرستان مانند بیماری است که نیازمند توجه فراوان است، ظرفیت فراوان، آب فراوان، خاک حاصلخیز و … دارد که با آنها می‌توان شرایط استان را تغییر داد، گفت: رئیس جمهور فرمودند لرستان را در محور اشتغال ویژه می‌بینیم، اما این امر محقق نشده است.

وی گفت: در لرستان ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد داریم و همواره این موضوع تکرار شده است، مصوبات مهم سفر رئیس جمهور مانند سد معشوره، راه آهن، چهار خطه ها، پروژه‌های حوزه سیلاب هنوز عملیاتی نشده و بعد از دو سال نارضایتی‌ها خودش را نشان می‌دهد.

گره‌ها در لرستان به دست مرکز نشینان باز می‌شود

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امیدواریم این مشکلات حل شوند، انتظار این است که وزارت کشور به عنوان مادر وزارت خانه‌ها علل بیرونی وضعیت کنونی لرستان را رفع کند، تصریح کرد: نگاه دولت به لرستان عوض شود، لرستان ظرفیت‌های فراوانی دارد و این در حالیست که صنایع نیمه تمام فراوانی دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه گره‌ها در لرستان به دست مرکز نشینان باز می‌شود، ادامه داد: خبری از عملیاتی شدن مصوبات سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لرستان نیست و همچنان شاهد انبوه مشکلات، تورم، بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و … در لرستان هستیم.

وی با اشاره به نامه نگاری با سران سه قوه برای انتقال مسائل و مشکلات لرستان، بیان داشت: مردم ما نظام را دوست دارند، ولایت مدار هستند، امیدوارم تدابیری اندیشیده شود که عمر خدمت گذاری استانداران ما به عدد قابل قبولی برسد.

کد خبر 6086873

دیگر خبرها

  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • ویدیو/ رئیسی در سریلانکا؛ تبادلات فرهنگی بین دو کشور در اوج
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • ببینید | پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛رئیس جمهور عازم سریلانکا شد
  • پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است