Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، این مقام یمنی به شبکه خبری المیادین گفت که به زودی قیام ملت یمن علیه ائتلاف سعودی تشدید خواهد شد.

وی همچنین از این واقعیت پرده برداشت که ستاد فرماندهی ائتلاف سعودی در مأرب قرار دارد و عملیاتها از آنجا مدیریت می‌شود، به همین دلیل آزادسازی بخش‌های باقی مانده مأرب، هدف مهمی برای یمن به شمار می‌رود و یک نقطه عطف و ورود به یک مرحله جدید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله اظهار کرد: سلطه هوایی ائتلاف سعودی مدت زمان زیادی دوام نخواهد آورد و نیروهای مسلح یمن در حال تقویت توانمندیهای نظامی خود هستند.

البخیتی خطاب به کشورهای متجاوز به یمن گفت: ما به تمام کسانی که در کنار ائتلاف سعودی در نبرد مشارکت دارند، می‌گوییم ما به دنبال حمله به شما نیستیم، اما موازنه قوا به سود یمن در حال تغییر است و وارد مرحله جدیدی خواهیم شد که مرحله فروپاشی نیروهای دشمن خواهد بود.

وی به طرح صلح مهدی المشاط رییس شورای عالی سیاسی یمن اشاره کرد و افزود: این طرح همچنان در پیش روی امارات، عربستان و گروه‌های مختلف یمن قرار دارد.

البخیتی خطاب به امارات و عربستان گفت که به آنها توصیه می کنیم که به سرعت از این فرصت و برقراری صلح بهره گیرند،چرا که همچنان اهداف ما دفاعی است و به این صورت ادامه نخواهیم داد و ممکن است اهداف جنگ دچار تغییراتی شود.

سخنان البخیتی چند ساعت پس از عملیات «فجر پیروزی» که در شهر مأرب روی داد، گفته شده است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز امروز سه شنبه در یک نشست خبری از آزادسازی ۶۰۰ کیلومتر دیگر از استان مأرب در عملیاتی به همین نام خبر داد.

منابع محلی یمنی نیز یک ساعت پیش اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند مرکز شهرستان الجوبه و مناطق اطراف آن را به کنترل خود در آورند و نیروهای وابسته به عبدربه منصورهادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن و حزب «الاصلاح» -وابسته به ریاض- نیز از این منطقه فرار کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مقام قطری درباره پیامدهای حمله اسرائیل به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، یک مقام ارشد قطری درباره پیامدهای حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد.

این مقام قطری در گفت و گو با هاآرتص تاکید کرد: هر عملیات نظامی در رفح، مانع رسیدن به توافق آتش بس در غزه و همچنین توافق در زمینه تبادل اسرا خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که اسرائیل حمله زمینی به رفح را آغاز کند در واقع به طور عملی این پیام را به حماس خواهد داد که نیتی برای پایان دادن به جنگ در غزه ندارد.

وی افزود: ما به عنوان میانجی گر با دو شرط قبول کردیم که به روند رایزنی‌ها ادامه دهیم، نخست اینکه دو طرف توافق ما را قبول داشته باشند، دوم اینکه هر دو طرف به اجرای توافق اهتمام داشته باشند، اما هم اکنون به این نتیجه رسیده ایم که نتانیاهو خواهان تحقق توافق در زمینه آتش بس نیست.

کد خبر 6094480 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • هشدار مقام قطری درباره پیامدهای حمله اسرائیل به رفح
  • پیامدهای استفاده از پلاستیک در مزارع
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری