Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:15:07 GMT

واقفان شهرستان گناوه تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۲۱۱۹

واقفان شهرستان گناوه تجلیل شدند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه و دیلم در گفتگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت دهه وقف اظهار داشت: وقف سنت اسلامی و حسنه جاریه و یکی از ارزشمندترین اعمال خیر و ماندگار برای انسان‌های واقف است که باهدف رفع مشکلات روز جامعه، املاک و اموال خود را در این راه وقف می‌کنند.

حسین غلامی افزود: در جامعه امروز با توجه به مشکلات اقتصادی و نیازها، باید به سنت حسنه وقف جامه عمل پوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی و گروهی یکی از برنامه‌های اولویت دار سازمان اوقاف و امور خیریه است که با نهادینه کردن این فرهنگ بسیاری از مشکلات موجود در جامعه با توجه به نیازهای امروزی برطرف خواهد شد و در این راه نیازمند همکاری و تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های مختلف و مشارکت اقشار مردم هستیم.

غلامی بیان کرد: از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت دهه وقف تجلیل از پیشگامان سنت حسنه وقف است که در همین راستا اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه برای تجلیل از واقفان با در نظر گرفتن شرایط کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه ریزی کرده است.

وی گفت: در همین راستا از واقفان خیر اندیش شهرستان گناوه با حضور در منازل آنها یا دعوت از آنها به این اداره تجلیل شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه و دیلم افزود: این واقفان از جمله پیشگامان سنت وقف شهرستان هستند که در وقف املاک با نیت‌های مختلف ترویج امور قرآنی، کمک به ازدواج جوانان، تأمین خانه عالم و حسینیه اهل بیت (ع) و موارد دیگر وقف کرده‌اند.

غلامی تصریح کرد: تمام تلاش اداره اوقاف شهرستان در جهت نهادینه کردن فرهنگ وقف به ویژه وقف مشارکتی است و در این زمینه از مسئولان و فعالان فرهنگی شهرستان یاری و همکاری خواسته‌ایم و از رسانه‌ها نیز درخواست می‌کنیم که در این خصوص اطلاع رسانی و در آگاهی رسانی به مردم همیاری کنند.

کد خبر 5326462

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه وقف حسین غلامی سازمان اوقاف و امور خیریه بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا واکسن کرونا هفته ناجا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرگان نیروی انتظامی شیوع کرونا هفته نیروی انتظامی عکس استانها ایلام شیراز اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه اداره اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره امور منابع آب خواف گفت: با تخریب یک استخر خاکی غیرمجاز در شهر سده از توابع بخش سلامی این شهرستان پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی رفع تصرف شد.   مهدی سالاری افزود: یک باب استخر خاکی غیر مجاز در مسیل شهر سده خواف توسط گروه گشت و بازرسی اداره امور منابع آب شناسایی شد و با دستور مراجع قضایی و در معیت ضابط قضایی استخر یادشده تخریب و حدود پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی این منطقه رفع تصرف و بازگشایی شد.   رییس اداره امور منابع آب خواف از کشاورزان خواست که قبل از هر گونه احداث استخر مجوز آن را از جهاد کشاورزی و امور منابع آب بگیرند.   سالاری افزود: ۶ هکتار از زمینهای ملی اطراف رودخانه های این شهرستان طی سال گذشته بازگشایی و بستر رودخانه ها رفع تصرف شد   وی لایروبی ۱۰ کیلومتر از رودخانه های شهرستان خواف را از دیگر اقدامات اداره امور منابع آب خواف در سال گذشته ذکر کرد.   از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی