Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:14:44 GMT

ایجاد ۲۰ هزار مهدکودک روستایی و مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۲۱۸۷

ایجاد ۲۰ هزار مهدکودک روستایی و مناطق محروم

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز علیرضا حاجیان زاده رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در نشست خبری با توجه به هفته ملی کودک گفت: کودکان آینده سازان ایران هستند و باید مورد توجه باشند و نباید به دلیل سن کم آنها از مرکز توجه خارج بشوند. از جمله مواردی که به آن توجه نشده است این بوده که کودکان متولی مشخصی نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۹۹ در خصوص رهاشدگی مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و کودکان زیر شش سال و تاکید ایشان بر توجه به این گروه و اینکه تعلیم و تربیت کودکان زیر شش سال باید برعهده آموزش و پرورش باشد، گفت: در نهایت با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شکل گرفت. این دوره شش ساله در اساسنامه به دو دوره سه ساله اول و دوم تقسیم شده است. از جمله مهمترین اهداف مدنظر، ساماندهی و مدیریت یکپارچه، ارتقای شایستگی ها و حمایت از خانواده و تربیت مربیان کودک، آموزش های مناسب برای کودکان و آماده کردن آنها برای ورود به سیستم آموزش رسمی به ویژه در سنین پنج و شش سالگی اشاره کرد.

حاجیان زاده اظهار کرد: تحقیقات به ما می گوید که کودکانی که دوره پیش‌دبستانی را گذرانده اند در دوران مدرسه موفقیت بیشتری داشته اند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تاکید بر اینکه از همه دستگاه‌های حاکمیتی و وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم یک عزم برای تحقق این اهداف داشته باشند و خانواده ها نیز ما را همراهی کنند.

وی گفت: برنامه کوتاه مدت سال ۱۴۰۱ و برنامه پنج ساله سازمان تعلیم و تربیت کودک به زودی نهایی و اعلام می‌شود.

حاجیان زاده ادامه داد: مواردی چون رشد دینی و اخلاقی، تربیت معنوی کودکان، رشدکلامی برای برقراری ارتباط کودکان با یکدیگر، مهارت های ارتباطی، رشد شناختی و مهارت ها زبانی، مهارت تفکر، رشد عاطفی، پذیرش دیگران، احساس مسئولیت و… را مدنظر داریم.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: بیش از ۸ میلیون کودک زیر شش سال در کشور داریم که بخشی از آنها به ۵۰ هزار مهدکودک و پیش دبستانی که وجود دارد، می روند. بنا به آمار بیش از ۲۰۰ هزار مربی و کادر اجرایی در این مهدهای کودک و پیش دبستانی ها فعال هستند

وی با اشاره به اینکه در برنامه های سازمان ایجاد ۲۰ هزار مهدکودک روستایی و مناطق محروم را پیش بینی کرده‌ایم، گفت: نیاز به ایجاد مراکز و تربیت خانواده‌ها در این مناطق جدی تر است و توسعه فعالیت در این مناطق را مدنظر داریم.

حاجیان زاده درباره روند فعالیت مهدهای کودک و صدور مجوزها گفت: تا دستورالعمل ها و استانداردهای جدید تصویب و تایید نشده با همان دستورالعمل های قبلی کارشان را ادامه می‌دهند و مجوزهایشان نیز تمدید می‌شود. تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مجوزشان تمدید می‌شود تا دستورالعمل های جدید تصویب و به تایید هیئت امنا برسد.

وی درباره بازگشایی مهدکودک ها نیز گفت: مهدهای کودک از نظر ستاد ملی کرونا قبلاً جزو گروه ۳ شغلی بودند و اخیراً در گروه ۲ قرار گرفته اند و می‌توانند در شهرهای نارنجی فعالیت کنند. در شهرهای قرمز هم با ضوابط خاص می‌توانند بازگشایی شوند، زیرا عموماً مهدهای کودک کلاس های کم جمعیت دارند و مشکلی از نظر فاصله گذاری اجتماعی ندارند.

کد خبر 5326541

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری علیرضا حاجیان زاده وزارت آموزش و پرورش سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شهرداری تهران هفته ناجا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش بنیاد شهید و امور ایثارگران هوشمندسازی ویروس کرونا قوه قضاییه نیروی انتظامی شهر تهران کیفیت هوای تهران موزه پیشگیری از وقوع جرم پیش بینی وضعیت هوا سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مهدهای کودک پیش دبستانی حاجیان زاده شش سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است