Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توسعه صنعتی استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است و طرح‌های مهمی در دست اجرا است که نقش مهمی در تقویت تولید و اشتغال دارد.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر افزود: در این سفر هفت مصوبه در بخش صنعت، معدن و تجارت محقق شد که اعتبارات خوبی در این حوزه هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: یکی از طرح‌های مهم استان منطقه ویژه شمال استان بوشهر است که ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای زیرساخت‌های داخلی آن اختصاص یافته است.

تأمین مالی پروژه‌های صنعتی

وی از تأمین منابع مالی جایگزینی شناورهای ساخت خارج با شناورهای ساخت شده در کشور خبر داد و بیان کرد: تأمین اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای یک واحد مهم صنعتی از دیگر مصوبات بوده است.

حسینی با اشاره به تکلیف انتقال بخشی از حساب‌های صنایع، شرکت‌های دولتی به حساب‌های بانکی در استان‌های محل استقرار افزود: از دیگر مصوبات می‌توان به تأمین منابع سرمایه در گردش و ثابت برای سایر واحدهای تولیدی و طرح‌های تولیدی اشاره کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبه‌های دولت سرمایه گذاری مستقیم یا به صورت مشارکتی با بخش خصوصی در زمینه تولید لاستیک، صنایع میان دست و پایین دست پتروشیمی و صنایع آهک در شهرستان‌های دارای نرخ بیکاری بالا در استان است.

رئیس صمت بوشهر گفت: تأمین مالی و پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش برای ۹ طرح اولویت دار در استان از طریق بانک صنعت و معدن، ملی، تجارت و ملت از دیگر طرح‌های مصوب بوده است.

افزایش اشتغال صنعتی در استان

وی با تشریح وضعیت صدور مجوزهای صنعتی در استان بوشهر اضافه کرد: طی نیمه نخست امسال سال جاری ۱۶۷ فقره جواز تأسیس صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۴۹ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال چهار هزار و ۴۵۸ نفر صادر شده است.

حسینی از افزایش ۴۹ درصدی تعداد جواز تأسیس صنعتی در استان خبر داد و بیان کرد: در این مدت مجوزهای صنعتی از نظر پیش بینی سرمایه گذاری ۴۳۶ درصد و از نظر پیش بینی اشتغال ۲۷ درصد رشد داشته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: تاکنون ۶۱۴ فقره جواز تأسیس طرح صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۳۴۶ هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۲۲ هزار و ۶۳۷ نفر صادر شده است.

کد خبر 5326534

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر تولید سید حسین حسینی بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا واکسن کرونا هفته ناجا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرگان نیروی انتظامی شیوع کرونا هفته نیروی انتظامی عکس استانها ایلام شیراز صنعتی در استان استان بوشهر پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز الکترونیک کسب و کار

محمود رشیدی‌اقدم مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه گفت : یکی از مهم‌ترین اقداماتی که هم‌اکنون توسط وزارت اقتصاد در حال انجام است موضوع تبدیل مجوز‌های کسب و کار کاغذی به الکترونیک و دریافت کد یکتا است که در صورت عدم دریافت مجوز الکترونیک توسط اصناف و سایر واحد‌های صنفی تا پایان اردیبهشت‌ماه پروانه آنها باطل می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: اصناف و واحد‌های صنفی باید تا پایان اردیبهشت‌ماه نسبت به دریافت پروانه کسب و کار الکترونیک خود اقدام کنند، اما در غیر این صورت نمی‌توانند از تسهیلات دولتی بهره‌مند شوند.

رشیدی‌اقدم تصریح کرد: صاحبان کسب و کار و اصناف کرمانشاهی می‌توانند با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز‌ها در کمتر از سه دقیقه با وارد کردن کد ملی، کد پستی و شماره پروانه خود برای دریافت پروانه الکترونیک اقدام کنند و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان این فرآیند را انجام دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه درگاه ملی مجوز‌ها ادامه داد: یکی از کار‌های بسیار مهم دولت سیزدهم راه‌اندازی درگاه ملی مجوز‌ها است که در گذشته اگر فردی متقاضی دریافت پروانه کسب و کار بود باید مراحل اداری را برای دریافت پروانه طی می‌کرد و به نوعی به کفش آهنین نیاز بود، اما اکنون این روند اصلاح شده و هزینه صدور مجوز نیز اندک است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه افزود: سامانه درگاه ملی مجوز‌ها با اطلاعات کافی، به صورت شفاف نسبت به صدور مجوز‌ها اقدام می‌کند و یکی از مهم‌ترین مزایای این طرح کوتاه شدن زمان صدور مجوز کسب و کار است.

رشیدی‌اقدم بیان کرد: سامانه درگاه ملی مجوز‌ها به بهبود فضای کسب و کار کمک شایانی می‌کند و نظارت پیشینی را به پسینی تبدیل می‌کند و صدور مجوز تنها به درگاه ملی مجوز‌ها واگذار شده و صدور پروانه کاغذی خلاف قانون است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون ۸۹ هزار و ۷۲ درخواست در درگاه ملی مجوز‌های مربوط به استان کرمانشاه ثبت شده که ۵۶ هزار و ۴۴۲ مورد آن صادر شده و ۲۶ هزار و ۴۳۳ مورد رد شده و ۶ هزار و ۲۰۴ درخواست نیز در دست اقدام است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: ۹۰ درصد مجوز‌های کسب و کار در کمتر از سه روز صادر می‌شود، اما مجوز‌هایی که نیازمند استعلام و بازرسی چند دستگاه اجرایی است هفت روز زمان می‌برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار