Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته پارالمپیک که در اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، با حضور مهمانان و روسای هیات‌های ورزشی برگزار شد اظهارکرد: پارالمپیک با هدف شناسایی توانمندی‌ها و استعدادیابی دانش آموزان از تاریخ ۱۸ تا ۲۴ مهرماه جاری با شعار تحرک، توانمندی و افتخار آفرینی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اهمیت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و توسعه فضا‌های ورزشی در راستای همسان سازی ورزش‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و عادی افزود: پارالمپیک زمینه ساز پرورش جسم وروان، شناسایی و شکوفایی استعداد‌ها وتحکیم مبانی اجتماعی است

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «تحصیل، تهذیب و ورزش» دانش آموزان و تحقق اهداف تربیت بدنی در سند تحول بنیادین، درآموزش وپرورش با برگزاری بازی، ورزش و ایجاد نشاط و شادابی برای دانش آموزان سعی در همسو شدن با سیاست‌های پارالمپیک واستعداد یابی را داریم.

رنجبر با اشاره به نقش مؤثر ورزش در جلوگیری از عوارض ناشی از معلولیت وگسترش روند بیماری‌ها تاکید کرد: ورزش علاوه بر ایجاد شور و نشاط به دانش آموزان کمک می‌کند که مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندی‌های خود را نمایش دهند.

او ادامه داد: با ورزش می‌توان از جامعه پیشرفته و سالم برخوردار شد وآثار و برکات آن را در همه ابعاد جسمی وروانی زندگی فردی و اجتماعی مشاهده کرد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه ورزش ابزاری مهم برای ایجاد نشاط در جامعه و نهادینه سازی فعالیت‌های بدنی است، تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های این هفته بر اساس علایق و نوع معلولیت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و با همکاری هیات‌های ورزشی برگزار می‌شود.

رنجبر با بیان اینکه امنیت و سلامتی دانش آموزان در اولویت برنامه‌ها می‌باشد و اهمیت ویژه‌ای باید به آن شود گفت: برگزاری ۲۳ عنوان برنامه در ۲۲ مدرسه با نیاز‌های ویژه استان به صورت مجازی و حضوری و همچنین جشنواره نقاشی در مدارس استان، شرکت در مسابقات مجازی کشوری، همایش پیاده روی در کوه آبیدر همراه با مسابقات دارت و تیروکمان، برگزاری مراسمی متمرکز در مدرسه پارسا و تجلیل از قهرمانان ورزشی به مناسبت هفته پارالمپیک از جمله برنامه های هفته ملی پاراالمپیک در کردستان است.

او بیان کرد: ورزش می‌تواند برباور‌ها و نگرش‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه تاثیر بگذارد و تعاملات اجتماعی و سازگاری را در آنها و اعتماد به نفس شان افزایش داد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارالمپیک آموزش و پرورش نیاز های ویژه دانش آموزان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدرسه‌ای در یزد با رویکرد تحول و نوآوری، علاوه بر تعلیم و تربیت درس زندگی نیز به دانش آموزان می‌آموزد.

همه برنامه‌های این مدرسه به سمتی پیش می‌رود که دانش آموزان را با زندگی بهتر آشنا کند.

نظافت این مدرسه با خود دانش آموزان است وهر دانش آموز خودش را مسئول زیبایی مدرسه می‌داند.

در خیلی از برنامه‌ها همه‌ی کار‌ها به دست خود دانش آموزان انجام می‌شود و اداره برنامه‌ها و کار‌ها را بچه‌ها با همکاری یکدیگر انجام می‌دهند.

نکته قابل توجه این است که در برنامه‌های این مدرسه دانش آموزان حق انتخاب دارند تا با سلیقه خود انتخاب کنند و معلمان مدرسه در همه برنامه‌ها با دانش آموزان همکاری و مشارکت دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه اندازی می شود
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند
  • گفتگو با مجری و کارشناس ورزشی در خصوص زنده یاد مسعود اسکویی