Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد برادران صبح چهار شنبه در آئین افتتاح نخستین مدرسه هنرهای زیبا خراسان شمالی اظهار داشت: موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان و اقناع سازی خانواده‌های آنان برای تحصیل دانش‌آموز در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش باید مورد توجه متولیان امر باشد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: گرایش خانواده‌ها به تحصیل دانش آموزان در رشته‌های نظری یکی از مهمترین آسیب‌های حوزه تعلیم و تربیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی حوزه تعلیم و تربیت، تحصیل ۵۰ درصد دانش آموزان در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است، افزود: اقناع سازی خانواده‌ها و هدایت تحصیلی دانش آموزان برای تحصیل در این مدارس باید مورد توجه متولیان امر باشد.

برادران همچنین بر کیفیت بخشی و ارتقا خدمات در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تاکید کرد و گفت: ایجاد اینگونه مدارس با امکانات و خدمات بیشتر باید تقویت شده و ذهنیت‌های منفی در خصوص تحصیل دانش آموزان در این مدارس با برطرف شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان خراسان شمالی در حوزه فرهنگ و هنر گفت: در زمینه ایجاد مدارس هنرهای زیبا عقب هستیم و این روند باید شتاب بگیرد چرا که ماندگاری مفاهیم و موضوعاتی که با هنر آمیخته شده، بیشتر است.

کد خبر 5326583

منبع: مهر

کلیدواژه: فنی و حرفه ای کسب و کار احمد برادران استانداری خراسان شمالی بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا واکسن کرونا هفته ناجا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرگان نیروی انتظامی شیوع کرونا هفته نیروی انتظامی عکس استانها ایلام شیراز مدارس فنی و حرفه ای دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد، با این احساب در ۵ سال آینده نیمی از دانش آموزان به دانش آموزان مهارتی مبدل خواهند شد.

وی با بیان اینکه تأسیس هنرستان‌های وابسته به دستگا‌ها و تأسیس هنرستان‌های تیزهوشان در آیین نامه دولت تصویب شد، افزود: وزارتخانه‌های مختلف و ذیربط مکلف شدند که حداقل ۵ هنرستان وابسته و جوار را مبتنی بر ظرفیت‌های خود ایجاد کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش مراکز فنی حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان رشته‌های دیگر اختصاص پیدا خواهد کرد.

صحرایی گفت: همچنین آموزش پرورش مکلف شده است ۳۰۰ ساعت به دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای آموزش مهارتی بدهد.

وی افزود: تغییر کاربری هنرستان‌های کشور ممنوع اعلام شده است و در صورتی که امکان تداوم فعالیت یک هنرستان نباشد با اجازه آموزش و پرورش تغییر کاربری آن ممکن می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد