Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق آمار جدیدی از نتایج شمارش آرای انتخابات پارلمانی این کشور را منتشر کرد.

به گزارش برنا به نقل از رسانه های عراقی، کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق بامداد امروز چهارشنبه نتایج شمارش دستی هشت هزار و ۵۴۷ حوزه انتخاباتی را که بر اساس قرعه کشی در برابر رسانه ها انتخاب شدند، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، «حسن سلمان» مدیر بخش رسانه ای و اطلاع رسانی مردمی کمیسیون انتخابات به پایگاه خبری شفق نیوز گفت: دسته اول که هشت هزار و ۵۴۷ حوزه انتخاباتی است،  حاوی داده ها و آرایی است که به دلیل نیاز به بررسی و مطابقت جدید، با نتایج اولیه انتخابات اعلام نشده بود.

وی افزود: دسته دوم که ۳۶۸۱ حوزه انتخاباتی است، یک سری موانع برای آنها در زمینه ارسال (صندوقها) ایجاد شده بود و آرا این مراکز شمارش شد که به مرکز «سرباز گمنام» در منطقه الخضراء در بغداد ارسال خواهد شد و بازشماری دستی این حوزه ها انجام خواهد گرفت.

همزمان نیز پایگاه اطلاع رسانی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق نتایج اولیه جدید را به صورت کلی و بدون ذکر جزئیات تغییرات احتمالی در کرسی های گروهها و جریان های سیاسی این کشور منتشر کرد.

اما همزمان برخی از رسانه های عراقی با ارزیابی نتایج جدید کلی منتشر شده در این پایگاه، از تغییراتی در شمار آرای گروهها و جریان های سیاسی این کشور در انتخابات خبر دادند.

در همین زمینه، پایگاه خبری «بغداد الیوم» تغییرات کرسی های برخی از گروهها و جریان های سیاسی این کشور را بعد از شمار دستی آرای یاد شده از جانب کمیسیون عالی مستقل انتخابات را بر اساس برداشت خود منتشر کرد و نوشت: بر این اساس، شمار کرسی های ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» از ۱۴ کرسی به ۱۹ کرسی افزایش یافته است.

به نوشته این پایگاه، شمار کرسی های «دولت قانون» به ریاست «نوری المالکی» به ۳۷ کرسی و شمار کرسی های جریان «حکمت ملی» به ریاست «سید عمار حکیم» به سه کرسی و شمار کرسی های جنبش «امتداد» نیز به ۱۳ کرسی افزایش یافته است. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا عراق رسانه انتخابات انتخابات رسانه عراق قانون نوری المالکی کمیسیون عالی مستقل انتخابات انتخابات عراق شمار کرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود

 عبدالله مرادی با اعلام برگزاری نخستین نشست کمیسیون احزاب در ۱۴۰۳ گفت: با توجه به مصوبات قبلی کمیسیون در خصوص انتخابات دبیران کل احزاب سیاسی برای تعیین نماینده احزاب در کمیسیون ماده ۱۰، کمیسیون هیات نظارت بر این انتخابات از ۳ عضو کمیسیون امیری اصفهانی به عنوان نماینده قوه قضائیه و شریعتی نیاسر به عنوان نماینده قوه مجریه به همراه دبیر کمیسیون شکل گرفته است.

مردای ادامه داد: زمان برگزاری انتخابات ۱۰خرداد ۱۴۰۳ تعیین شد که طبق قانون، آگهی رسمی آن یک ماه زودتر برای ثبت نام داوطلبان منتشر می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مصوبه این نشست اظهار کرد: مقرر شد مبلغ یارانه اختصاص یافته به احزاب سراسر کشور به حساب خانه احزاب ایران واریز و نحوه توزیع آن توسط کمیسیون احزاب تعیین شود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در خصوص حزب جامعه زینب (س) اعلام کرد که اعضای کمیسیون ضمن توجه به رای صادره تصمیم گرفتند: متقاضیان برگزاری مجمع عمومی این حزب، مطابق قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی درخواست و پیشنهاد برگزاری مجمع عمومی را به دبیرخانه کمیسیون ارائه دهند.

مرادی اضافه کرد: در این جلسه با صدور پروانه فعالیت حزب «سازمان مردم تمدن ساز استان تهران» مشروط به اصلاح اساسنامه و مرامنامه موافقت و نیز با تمدید پروانه فعالیت سه حزب؛ «جوانان ایران اسلامی»، «کانون تربیت اسلامی»، «خانه پرستار» موافقت شد.

به گفته وی، ایجاد چهار شعبه استانی احزاب شامل: ۱-شعبه استانی حزب جمهوریت در استان همدان، ۲- شعبه استانی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در استان ایلام، ۳- شعبه استانی جمعیت اعتلای نهاد‌های مردمی در استان ایلام، ۴-شعبه استانی حزب نسل نو در استان ایلام مورد پذیرش کمیسیون قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب اعلام کرد: همچنین با تمدید پروانه فعالیت ۴ انجمن اقلیت دینی ۱-سازمان زنان زرتشتی، ۲-انجمن زرتشتیان رحمت آباد یزد۳، انجمن زرتشتیان مریم آباد یزد، ۴-انجمن زرتشتیان مزرعه کلانتر موافقت شد.

مرادی خاطرنشان کرد که طبق قانون، تعداد ۵۷ انجمن اقلیت‌های دینی در کشور در فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو