Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد استاندار یزد یکی از رسالت‌های مهم سازمان بازرسی را صیانت از دستگاه‌های اداری جهت حرکت در مسیر اصلی خود خواند و گفت: مردم انتظار دارند تخلفات و انحرافات از قوانین و ضوابط شناسایی و با عامل یا عوامل آن برخورد شود.

«مهران فاطمی» در نشست مشترک با رئیس و معاونین سازمان بازرسی کل استان که همزمان با سالروز تاسیس این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه مجموعه فعالیت ها و ماموریت های سازمان‌های نظارتی تقویت کننده فعالیت‌های اجرایی است، تصریح کرد: فعالیت‌های اجرایی و هدف‌گذاری‌های انجام شده بدون حضور این اهرم‌ها و دیده‌بان‌های نظارتی نمی‌تواند به نقاط هدف‌گذاری شده برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش مجموعه‌های نظارتی و اهمیت بهره‌مندی از نظرات آنها در توسعه مطلوب استان، اظهار کرد: خوشبختانه مجموعه سازمان بازرسی در طول سالیان گذشته، کارنامه ارزشمند و پر افتخاری داشته و علاوه بر این، در حال حاضر یک شخصیت فساد ستیز، قانون گرا و دقیق در راس دولت قرار گرفته که باعث می شود این سیاست ها و رویکردها در مجموعه بدنه ی دولت، اولویت بسیار ویژه و خاصی پیدا کند.

استاندار یکی از رسالت‌های مهم سازمان بازرسی را صیانت از دستگاه‌های اداری جهت حرکت در مسیر اصلی خود دانست و ادامه داد: مردم انتظار دارند تخلفات و انحرافات از قوانین و ضوابط شناسایی و با عامل یا عوامل آن برخورد شود.

وی با اشاره به اشراف سازمان بازرسی بر نقاط ضعف و آسیب های دستگاه های اجرایی، خواستار ارائه سیمایی از آسیب‌های وارده شده به دستگاه‌های استان جهت اعلام و پیگیری جدی آن‌ها شد.
وی بر لزوم پیگیری و برخورد با ترک فعل‌های انجام شده در بخش های مختلف به عنوان موضوع مورد تاکید رئیس جمهور پرداخت و اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص استان و کشور نیازمند اتخاذ تصمیمات انقلابی در چارچوب قانون هستیم لذا باید به گونه ای برخورد شود که قدرت جسارت مدیران در مواقع مواجهه با دو پهلویی قانون گرفته نشود و آن ها به سمت ترک فعل متمایل نشوند.

استاندار یزد در پایان نیز ابراز امیدواری کرد با تعمیق تعامل بسیار مثبت و ارزنده موجود، بتوانیم استان را با سرعت مضاعف‌تری در سال‌های پیش رو، پیش ببریم و مسائل و مشکلات را حل کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، سرکشی‌های سرزده از ادارات و دستگاه ها در کنار بازرسی های متعدد کوتاه مدت و بلند مدت سازمان بازرسی و آموزش به مدیران از طریق ارائه نکات و تذکرات لازم از دیگر موارد مورد تاکید استاندار در این نشست بود.

«مهران فاطمی» استاندار روز گذشته نیز طی احکامی جداگانه حجت الاسلام «جعفر رحمانی شمسی» را به عنوان مشاور امور روحانیون و «احمد آخوندی ابراهیم آبادی» را به سمت مشاور و مدیر کل حوزه استاندار منصوب کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استاندار يزد سازمان بازرسی سازمان بازرسی برخورد شود دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از ظرفیت هوش مصنوعی برای برخورد با تخلفات رانندگی به خصوص تخلفات ساکن خبر داد و گفت: پلیس راهور در فاز نخست از این ظرفیت برای برخورد با تخلفات ساکن استفاده خواهد کرد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هوشمندسازی در انجام ماموریت‌ها و ارائه خدمات یکی از اولویت‌های پلیس و مورد تاکید فرمانده فراجا و ریاست پلیس راهور فراجا است، گفت: در همین راستا نیز ما در پلیس راهور تهران بزرگ نیز این موضوع را جزو اولویت‌های خود قرار دادیم و برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام است.

وی با بیان اینکه موضوع ترافیک، موضوعی بین بخشی است که لازم است دستگاه‌های مربوطه در آن مشارکت داشته باشند، اظهارکرد: یکی از اقدامات ما استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات رانندگی است. در همین راستا نیز جلساتی را با شرکت کنترل ترافیک و چند شرکت دانش‌بنیان و همچنین جمعی از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف برگزار کردیم و بنا شد تا زیرساخت‌های استفاده از هوش مصنوعی برای برخورد با تخلفات و نظارت ترافیکی فراهم شود.

برخورد با تخلفات ساکن با کمک هوش مصنوعی

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم، گفت: دو نوع دوربین ترافیکی در سطح شهر تهران وجود دارد، یکی دوربین‌های پلاک‌خوان است که این دوربین‌ها کار خود را انجام می‌دهند و براساس برنامه‌ای که برایشان نوشته شده نسبت به ثبت تخلفات اقدام می‌کنند. نوع دیگر اما دوربین‌های نظارت تصویری است که در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ عدد از آن در شهر تهران فعال است و امیدواریم که به زودی نیز افزایش پیدا کند.

موسوی‌پور با بیان اینکه این دوربین‌های نظارت تصویری هوشمند نیستند، گفت: درحال حاضر یک کاربر باید این دوربین‌ها کنترل کند، اما ما به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت هوش‌مصنوعی این دوربین‌ها بتوانند معابر را رصد کرده و در صورت وقوع تخلف یا وضعیت غیرعادی نظیر تصادف و ... موضوع ثبت و اعلام کنند. این اقدام امکان اجرا دارد و ما باید سامانه مربوطه را روی دوربین‌ها نصب کنیم.

وی ادامه داد:‌ از طریق دوربین‌های نظارت تصویری می‌توانیم سامانه‌ای را نصب کنیم و این سامانه به شکل هوشمند با تخلفات برخورد می‌کند. همانطور که گفتم ما در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم و قصد داریم تا در همین سال جاری با تعدادی دوربین کار را شروع کنیم و به مرور آن را گسترش دهیم. ما با استفاده از این سامانه و هوش مصنوعی با دوربین‌های نظارت تصویری نسبت به برخورد با تخلفات ساکن، نظیر پارک در محل ممنوع، پارک دوبل، توقف غیرمجاز، سد معابر و ... برخورد خواهیم کرد. 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه امکان تعریف محدوده، نوع تخلف و حریم رصد برای این دوربین‌ها وجود دارد، گفت: در صورت اجرا تخلفات به شکل هوشمند رصد و پس از اعمال قانون پیامک آن برای رانندگان متخلف ارسال خواهد شد.

موسوی درپاسخ به این پرسش که موانع اجرای این طرح چیست، گفت: بعد از درخواست ما شهرداری این موضوع را در بودجه امسالش قرار داد، به‌هرحال موضوعاتی نظیر تامین اعتبار و ... در این خصوص وجود دارد.

پیش از این سرهنگ احسان مومنی،معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود که به زودی دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی بر روی موتورسیکلت‌های پلیس راهور نیز نصب می‌شود و در فاز اول این دوربین‌ها نسبت به ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در کاشمر آغاز شد
  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان
  • آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید