Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:37:45 GMT

سلامت روان جامعه پس از دوران کرونا جدی گرفته شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۲۹۸۷

سلامت روان جامعه پس از دوران کرونا جدی گرفته شود

سعید حبیبا روز چهارشنبه در همایش کرونا، دانشجویان و سلامت روان افزود: سلامت روان بحث جدی است که باید مورد توجه قرار گیرید؛ زیرا از هر ۶  جوان یک نفر بحث سلامت روان را تجربه می کند.

حبیبا ادامه داد: کرونا اهمیت چنین همایش هایی را چند برابر می کند. آموزش و مسایل آگاهی بخش در سلامت روان از مهم ترین اهداف این همایش است که بحث سلامت روان باید در دوران پس از کرونا مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جوانان امروز به لحاظ برخی مسایل اقتصادی مشکلات خاصی دارند که آنها را دچار مسایل سلامت روان می کند. بر اساس آمار موجود هر ۴۰ ثانیه یک نفر بر اثر مسایل سلامت روان در دنیا جان خود را از دست می دهد.

حبیبا اظهار داشت: بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، بسیاری از افراد سلامت روان خود را به دلیل مسایل و مشکلات خاص از دست می دهند. بررسی های این سازمان نشان می دهد، بحث باورها و نگرش های منفی بر این امر تاثیر گذار بوده و سلامت روان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. 

وی گفت: استیگما(انگ اجتماعی) و بر چسب های منفی و واقعیت ها نشان می دهد افرادی که سلامت روان آنها در خطر است، اگر از  متخصصان امر  کمک نگیرید، ممکن است دچار مشکل شده و اوضاع برای فرد بدتر شود.

حبیبا تصریح کرد: کرونا بحث سلامت روان را به شدت مهم کرده است و فردی که دچار مشکلات روانی شده باید با اقدامات زود هنگام به او رسیدگی شود تا اینگونه افراد از هر گونه مرگ احتمالی نجات پیدا کنند.

وی با تاکید بر حمایت دانشگاه تهران از سلامت روان جامعه گفت: باید دست در دست هم طوری عمل کنیم که بحث سلامت روان جامعه بیش از این مورد توجه قرار گیرد و به آن پرداخته شود.

همایش کرونا، دانشجویان و سلامت روانی، اجتماعی و معنوی صبح امروز چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ با حضور متخصصان مسائل اجتماعی و روان شناختی دانشجویان کشور به مدت ۲ روز در سالن همایش های رفاه آغاز شد.

«اختلالات روانی، کرونا و سوگ ابراز نشده، کرونا خانواده و فرزندان، کرونا و آموزش مجازی، کرونا، سرمایه و اعتماد اجتماعی، کرونا و رسانه، کرونا و مسئولیت‌های مدنی و کرونا، نقش دولت و مسئولین» از جمله محورهای این همایش است.

برچسب‌ها کرونا دانشجو سلامت روان دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشجو سلامت روان کرونا دانشجو سلامت روان دانشگاه تهران بحث سلامت روان سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟

به نظر می‌رسد پاسخ این پرسش که «از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟» در حال تغییر است، زیرا عمر مردم طولانی‌تر شده است، دیرتر بازنشسته می‌شوند و تا سنین بالاتری همچنان از سلامت جسمی و روحی برخوردارند.

به گزارش جام جم، طبق پژوهشی که نتیجه آن در مجله انجمن سالمندی آمریکا منتشر شد، افراد در اواسط دهه۶۰سالگی معتقدند پیری از ۷۵سالگی شروع می‌شود در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شود.  افرادی که احساس جوانی می‌کنند، معتقدند پیری دیرتر شروع می‌شود. شرک

تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود باورهای منفی درباره افزایش سن با افزایش سطح استرس مرتبط است که به نوبه خود می‌تواند خطر حمله قلبی وسکته راافزایش دهد.برعکس افرادی که به پیری نگرشی مثبت دارند، احتمالا کمتر درمعرض ابتلا به زوال عقل‌ هستند ودرمقایسه با افرادی که نگرش منفی درباره افزایش سن دارند، طولانی‌تر عمرمی‌کنند. 

بی‌نظمی‌ها در فضای زندگی در تمرکز وتصمیم‌گیری‌فرد نیز اختلال ایجاد می‌کند و خلاقیت،سطح بهره‌وری و انرژی‌فرد راکاهش می‌دهد. ازنظرکارشناسان، رابطه معکوس میان بی‌نظمی وسلامت روان وجود دارد؛ به این معنی که هرچه زندگی شما به‌هم‌ریخته‌تر باشد، سلامت روان شما نیز آسیب‌پذیرتر خواهد بود.

به همین دلیل ازبین بردن بی‌نظمی‌ها،وضعیت سلامت روان شما را بهبود می‌بخشد.  شاید مشکل درهم و برهم بودن وسایل زندگی شما درمقایسه بامشکلاتی همچون تغییرات آب وهوایی، کوویدـــ۱۹ یا تشدید خشونت‌های جهانی ناچیز به نظر برسد اما کارشناسان تاکید دارند نباید از تأثیرات منفی به‌هم ریختگی درفضای زندگی غافل بود و اصلاح این رفتار یک تخلیه صد درصدی برای سلامت روان محسوب می‌شود.

عواقب بی‌نظمی برسلامت روان، بسیار زیاد و قابل توجه است.از جمله این‌که حافظه را مختل می‌کند و منجر به تثبیت عادات غذایی نادرست می‌شود. فراموش نکنید رفع بی‌نظمی‌ها بیش از آنچه تصور کنید بر سلامت روان شما تأثیرات مثبت و قدرتمندی دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • همایش پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت درسلماس
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا