Web Analytics Made Easy - Statcounter

‏به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نعیم وردک سخنگوی دفترسیاسی طالبان در قطر در تویترش نوشته است:" ملا خیرالله خیرخواه در راس یک هیات بلند رتبه با لیندمین سفیر کشور ناروی برای افغانستان در قطر دیدار کرده و روی روابط دوجانبه و حفظ آبدات فرهنگی و تاریخی افغانستان صحبت کردند".

وردک نوشته است که طرفین روی محکم کردن روابط دپیلماتیک، تعلیم وتربیه و حقوق بشر نیز گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیرناروی در این دیدار از ادامه و افزایش‌ کمک‌های بشری کشورش به افغانستان خبرداده و تعهد کرده است که کمک‌های بشری ناروی از طریق موسسات بین المللی به افغانستان جریان دارد و در آینده نیز افزایش می‌یابد.

گفتنی است که  وزیر خارجه طالبان روز جمعه گذشته در راس یک هیات بلند رتبه به قطر رفته و با نمایند‌گان کشور‌های مختلف جهان دیدار کرده است.

این درحالی است که نماینده خاص کشور آلمان درامور افغانستان نیز روز گذشته دردیدار با مقامات طالبان گفته بود که کشورش به ادامه کمک‌های بشر دوستانه در افغانستان متعهد است و به تماس‌های خویش با طالبان ادامه می‌دهد.

از سویی هم اتحادیه اروپا کمک مشروط یک میلیارد یورویی خویش را به افغانستان اعلام کرد.

اورسلا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا قبل از نشست فوق العاده‌ای سران گروه 20 درمحوریت افغانستان گفت:" 700 میلیون یورو  و 809.2 میلیون دالر امریکایی را به افغانستان و کشور‌های همسایه آن کمک می‌کند".

وی بیان داشت: ابتدا باید گروه طالبان شروط اتحادیه ‌اروپا را که شامل جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به لانهٔ تروریستان، رعایت حقوق بشر به ویژه حقوق زنان، حاکمیت قانون و آزادی رسانه‌ها، اجازه دسترسی به کمک‌های بشردوستانه و اجازه خروج به افغان‌هایی که می‌خواهند این کشور را ترک کنند را تضمین کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان ناروی کمک های بشر دوستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشور‌ها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشور‌های ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این ۸ کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم