Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاجیان زاده گفت: مهدهای کودک از نظر ستاد ملی کرونا قبلاً جزو گروه ۳ شغلی بودند و اخیراً در گروه ۲ قرار گرفته اند و می‌توانند در شهرهای نارنجی فعالیت کنند.

به گزارش برنا؛ علیرضا حاجیان زاده رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در نشست خبری با توجه به هفته ملی کودک گفت: کودکان آینده سازان ایران هستند و باید مورد توجه باشند و نباید به دلیل سن کم آنها از مرکز توجه خارج بشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله مواردی که به آن توجه نشده است این بوده که کودکان متولی مشخصی نداشتند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۹۹ در خصوص رهاشدگی مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و کودکان زیر شش سال و تاکید ایشان بر توجه به این گروه و اینکه تعلیم و تربیت کودکان زیر شش سال باید برعهده آموزش و پرورش باشد، گفت: در نهایت با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شکل گرفت. این دوره شش ساله در اساسنامه به دو دوره سه ساله اول و دوم تقسیم شده است. از جمله مهمترین اهداف مدنظر، ساماندهی و مدیریت یکپارچه، ارتقای شایستگی ها و حمایت از خانواده و تربیت مربیان کودک، آموزش های مناسب برای کودکان و آماده کردن آنها برای ورود به سیستم آموزش رسمی به ویژه در سنین پنج و شش سالگی اشاره کرد.

حاجیان زاده اظهار کرد: تحقیقات به ما می گوید که کودکانی که دوره پیش‌دبستانی را گذرانده اند در دوران مدرسه موفقیت بیشتری داشته اند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تاکید بر اینکه از همه دستگاه‌های حاکمیتی و وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم یک عزم برای تحقق این اهداف داشته باشند و خانواده ها نیز ما را همراهی کنند.

وی گفت: برنامه کوتاه مدت سال ۱۴۰۱ و برنامه پنج ساله سازمان تعلیم و تربیت کودک به زودی نهایی و اعلام می‌شود.

حاجیان زاده ادامه داد: مواردی چون رشد دینی و اخلاقی، تربیت معنوی کودکان، رشدکلامی برای برقراری ارتباط کودکان با یکدیگر، مهارت های ارتباطی، رشد شناختی و مهارت ها زبانی، مهارت تفکر، رشد عاطفی، پذیرش دیگران، احساس مسئولیت و… را مدنظر داریم.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: بیش از ۸ میلیون کودک زیر شش سال در کشور داریم که بخشی از آنها به ۵۰ هزار مهدکودک و پیش دبستانی که وجود دارد، می روند. بنا به آمار بیش از ۲۰۰ هزار مربی و کادر اجرایی در این مهدهای کودک و پیش دبستانی ها فعال هستند

وی با اشاره به اینکه در برنامه های سازمان ایجاد ۲۰ هزار مهدکودک روستایی و مناطق محروم را پیش بینی کرده‌ایم، گفت: نیاز به ایجاد مراکز و تربیت خانواده‌ها در این مناطق جدی تر است و توسعه فعالیت در این مناطق را مدنظر داریم.

حاجیان زاده درباره روند فعالیت مهدهای کودک و صدور مجوزها گفت: تا دستورالعمل ها و استانداردهای جدید تصویب و تایید نشده با همان دستورالعمل های قبلی کارشان را ادامه می‌دهند و مجوزهایشان نیز تمدید می‌شود. تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مجوزشان تمدید می‌شود تا دستورالعمل های جدید تصویب و به تایید هیئت امنا برسد.

وی درباره بازگشایی مهدکودک ها نیز گفت: مهدهای کودک از نظر ستاد ملی کرونا قبلاً جزو گروه ۳ شغلی بودند و اخیراً در گروه ۲ قرار گرفته اند و می‌توانند در شهرهای نارنجی فعالیت کنند. در شهرهای قرمز هم با ضوابط خاص می‌توانند بازگشایی شوند، زیرا عموماً مهدهای کودک کلاس های کم جمعیت دارند و مشکلی از نظر فاصله گذاری اجتماعی ندارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تعلیم و تربیت کودکان ایران مقام معظم رهبری تربیت کودکان آموزش و پرورش شورای عالی انقلاب خانواده مدرسه وزارت آموزش و پرورش رشد کودکان مهدهای کودک مهدکودک روستایی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مهدهای کودک پیش دبستانی حاجیان زاده شش سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر

فرماندار شهرستان دیر از همکاری خیرین و مشارکت صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در ساخت فضاهای آموزشی در نقاط محروم شهرستان دیر خبر داد و گفت: در این راستا واحدهای آموزشی در روستاهای محروم بردخون دیر افتتاح و اجرایی شد. - اخبار استانها -

یونس باربرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرستان دیر، با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم صنایع به ویژه شرکت‌ها و مجتمع‌های بزرگ صنعتی توجه به مناطق پیرامونی است، اظهار داشت: در این عرصه شهرستان دیر در جوار منطقه ویژه پارس جنوبی دارای مشکلات مختلفی در زمینه زیرساخت‌های مورد مطالبه مردم است.

وی یکی از مطالبات مهم مردم در نقاط محروم شهرستان دیر را فضاهای آموزشی و ورزشی دانست و بیان کرد: در این حوزه در نشست با خیرین و شرکت‌های مختلف صنعتی و تولیدی طرح‌های مورد نظر برای اجرا ارائه شده است.

فرماندار دیر با اشاره به ساخت فضاهای آموزشی با همکاری خیرین و صنایع همجوار شهرستان دیر خاطرنشان کرد: با همکاری خیرین و مشارکت صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در ساخت فضاهای آموزشی در نقاط محروم شهرستان دیر واحدهای آموزشی در منطقه بردخون دیر افتتاح شد.

باربرز از افتتاح فضای آموزشی در قالب 2 کلاس درس در روستای سجادیه بخش بردخون با اعتبار 10 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح در راستای افزایش جمعیت دانش‌آموزان و نیاز شدید این منطقه به فضای آموزشی با همکاری شرکت پتروشیمی متانول در شهرستان دیر احداث شده است.

فرماندار دیر تأکید کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، برای ساخت کلاس درس نیازمند همکاری و مشارکت خیرین و شرکت‌های پیرامونی شهرستان دیر هستیم.

وی ضمن قدردانی از همکاری شرکت پتروشیمی متانول دیر در ساخت این واحدهای آموزشی اضافه کرد: این صنعت نیز یک مدرسه شش کلاسی با اعتبار 150 میلیارد ریال در روستای اولی شمالی شهرستان دیر اجرایی کرده است.

باربرز با اشاره به نیاز مردم محله « خور خندل » دیر به مدرسه تأکید کرد: تفاهم‌نامه احداث مدرسه 12 کلاسی در 2 طبقه توسط شرکت پتروشیمی متانول شهرستان دیر منعقد شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد با وقوع تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق در اصفهان
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد