Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:09:33 GMT

نیروهای مسلح و بستر امن تجارت دریایی

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۳۲۵۲

نیروهای مسلح و بستر امن تجارت دریایی

امروز تجارت دریایی برای کشورها بویژه جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است لذا نیروهای مسلح ما با چشم تیز بین و حضور شبانه روزی خود در مرزها بویژه مرزهای دریایی همواره علاوه حفظ امنیت کشورمان، مایه امید و دلگرمی مردم بوده که بتوانند در سایه این امنیت به امور زندگی و تجارت بپردازند.

درکشوری که ظرفیت های فراوان عظیم نفتی ، کشاورزی ، صنعتی و تجاری دارد باید زیر ساخت های امنیت دریایی آن به مرحله ای برسد که ازاین منابع به خوبی استفاده کند بنابراین امنیت این سرمایه های خدا دادی به همت نیروهای مسلح صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای مسلح با حضور خود در حوزه دریا امنیت پایدار برای تجارت بویژه خطوط کشتیرانی، تجاری و نفتی فراهم کرده اند تا بتوانیم صادرات و واردات تا عمق آبهای آزاد از آمریکای جنوبی، لبنان، روسیه تا هند و چین به خوبی انجام دهیم.

حضور در دریاهای آزاد به نمایندگی از ملت ایران، حق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و در این ارتباط هیچ نهیبی را نپذیرفته و زیر بار هیچ زورگویی قلدرمآبانه ای نخواهد رفت و حرکت مقتدرانه ناوگروه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد با رعایت حقوق بین‌الملل دریاها تابعی از سیاست های دفاعی کشور است که از سوی فرماندهی معظم کل قوا ابلاغ و جاری می شود و در اجرای آن نداجا جان بر کف و راسخ ایستاده است.

همانطور که فرماندهی معظم کل قوا فرموده اند :"دریاهای آزاد جهان متعلق به تمام ملت هاست. این که جوانان یک کشور بتوانند در دریاهای آزاد و جهان را به زیر سلطه خود بکشانند این قدرت است. نفس حضور در دریا قدرت است. امروز این اقتدار به برکت انقلاب و با همت جوانان ایرانی محقق شده و چشم اندازهای روشنی از خیزش تمدن ایرانی - اسلامی را به سوی تمدن دریایی ایرانی و اثرگذاری بر سازه قدرت دریایی جهان نمایان ساخته است."

 این نقطه آغازی است که بطورقطع سنگ بناهای اساسی آن قدرت و توان تولید آرایه های دریایی اقتدار آفرین همچون ناوشکن جماران، دماوند، سهند، دنا و مین شکار شاهین ، ناوبندر و شناورهای تندرو  وتجهیزات دفاعی است که به دست توانمند صنعتگران ایرانی در مجموعه های دفاعی ساخته شده و با اقتدار کارکنان توانمند زبده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این جوانان انقلابی و بصیر به خدمت گرفته می شود و اراده بزرگ ملت ایران اسلامی را در دریا تحمیل می کند.

تجارت امن دریایی با حضور مقتدرانه نیروهای مسلح تسهیل شده است

امروز بیش از ۸۰درصد حمل ونقل کالا ازطریق دریا صورت می گیرد و کشورمان هم از نعمت خداد دادی برخوردار است بطوریکه استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان ، بوشهر و خوزستان دسترسی به آبهای بین المللی دارند که بخش اعظم صادرات وواردات از این استانها صورت می گیرد و این مرهون امنیت پایدار از سوی نیروهای مسلح است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حضور مقتدرانه نیروهای مسلح را بستر ساز ایجاد تجارت دریایی امن در منطقه دانست وگفت: ثبات و امنیت آبهای بین‌المللی و مرزهای آبی کشور رهین حضور مقتدرانه، رشادت‌های همه نیروهای دریایی در پهنه اقیانوس‌ها و دریاهاست.
علیرضا کرجی ران در این باره افزود: امروز با وجود تحریم‌های ظالمانه که صنعت دریانوردی جمهوری اسلامی را نشانه گرفته بنادر و آبهای سرزمینی و بین‌المللی به مدد حضور باصلابت این نیروها به نمادی برای قدرت اقتصادی و مکانی برای ایجاد ارزش افزوده و همچنین بستری برای توزیع و ترانزیت امن کالا تبدیل شده است.

وی، حضور مقتدرانه نیروی دریایی راهبردی ارتش در آبهای آزاد و صیانت از هزاران کشتی تجاری و تامین امنیت دریاها و اقیانوس‌ها از تعرض دزدان دریایی را سند افتخاری برای جامعه دریایی و بندری کشور عنوان و اذعان کرد: توجه مقام معظم رهبری به ارتش به عنوان نیروی راهبردی کشور نشان از شجاع بودن، اقتدار وخودباوری این نیرو است. 

محمدی‌کرجی ران ادامه داد: تامین امنیت در آبهای حاکمیتی و بین‌المللی و عبور و مرور امن هزاران کشتی‌ نفتکش و تجاری همواره مورد توجه سازمان جهانی دریانوردی قرارگرفته به گونه‌ای که این سازمان بارها مراتب تقدیر خود را از تلاش‌های ارگان‌های نظامی ایران ابراز داشته است.

هم‌افزایی نیروهای نظامی موجب توسعه دریامحور می‌شود

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرشهید رجایی نیروی دریایی سپاه، ارتش ،سپاه ونیروهای دریابانی را بازوان توانمند اقتصاد دریامحور نامید و بیان داشت: نقش این دریادلان در حوزه‌های مختلف به ویژه توقیف شناورهای متخلف، مشارکت در عملیات‌های جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی نقش موثر و بی‌بدیل است. 

کرجی ران، مشارکت و هم‌افزایی نیروهای نظامی و دیگر ارگان‌های دریایی را موجب برکات بیشتر و توسعه دریامحورو اقتصاد دریا پایه عنوان کرد و افزود: قدرت بازدارندگی و بالندگی کشور مرهون خون شهداست

 نیرو دریایی ارتش در آبهای دور دست حضور دارد

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و بواسطه منافع و مصالح خود اعزام ناو گروه های ارتش به خلیج عدن و مقابله با دزدان دریایی و تامین تجارت دریایی درسال ۷۸ آغاز کرد که علاوه بر اقتدار دریایی ، توسعه در سواحل مکران و تامین امنیت در دریاها درپی دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که روز ۲۰ شهریورماه در مراسم استقبال از ناوگروه ۷۵این نیرو شرکت کرده بود، در توضیح اعزام ناوهای ایرانی به آب‌های بین‌المللی، گفت: ماموریت مهم «تامین امنیت شاهراه اقتصای جمهوری اسلامی ایران در عمق دریاها» از زمان دفاع مقدس تا امروز بر عهده ماست و در آینده هم ادامه خواهیم داد.

امیر دریادارشهرام ایرانی با بیان این که بیش از ۹۰ درصد تجارت ما از طریق دریا انجام می‌شود، یادآور شد:  بیشترین ساحل یعنی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر را در جنوب کشور در اختیار داریم که در حوزه ماموریتی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است اما این بخش به توانمندی در چند حوزه نیاز دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ما در منطقه تنها کشوری هستیم که به صورت مستقل این ماموریت سنگین را در شرایط تحریم و تهدید انجام می‌دهیم و تا امروز و در آینده این حوزه‌ها را تقویت خواهیم کرد، هیچ تهدیدی ما را از مسیر و ماموریتی باز نداشته و نه تنها عقب نرفتیم بلکه جلوتر رفتیم چون امروز اقیانوس هند هم برای ما کوچک است.

امیر دریاردارشهرام  ایرانی در توضیح آخرین وضعیت پیشران‌های تولید داخلی، گفت: در حوزه پیشران، موتور تمام ساخت ایرانی با کمک مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان و با تلاش جوانان برومند طراحی شده است و امیدواریم مراحل تست آنها تمام شود تا نسبت به رونمایی پیشران‌ها اقدام کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ۳۰ شهریور ماه در مراسم معرفی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با اشاره به جانفشانی های رزمتدگان در دفاع مقدس اظهارداشت: اگر این پشتوانه مردمی و پدر و مادرانی که چنین جوانانی را پرورش دادند و به عرصه های رزم و جهاد فرستادند نبودند، امروز شاهد این اقتدار و ایستادگی در برابر زورگویان عالم نبودیم. 
امیر دریادار شهرام ایرانی با اشاره به انجام ماموریت ناوگروه ۷۵ اظهارداشت: زمانی که ناوهای ما از دماغه امید نیک گذشتند، دشمن تحرکات ما را زیرنظر داشت و به شدت هراسناک بود و همرزمان ما به گونه ای ماموریت خودشان را به پایان رساندند که دشمن را سردرگم کرده بودند. 

وی، مجموعه نیروهای مسلح را حامل پیام رهبر معظم انقلاب به همگان دانست که ملت ایران هیچ‌گاه از تحریم، تهدید و توطئه نمی هراسد و راهش را پیدا می‌کند، ما با قوانین بین‌المللی به درستی آشنایی داریم و آن را رعایت می‌کنیم و با تسلط کامل دل دریاهای خورشان را شکافتیم و ماموریت را به پایان رساندیم.

امیر دریا دار ایرانی تصریح کرد: امروز مفتخریم در کشتی سوار هستیم که هدایتگر و هدایت کننده اش رهبری فرزانه، فرماندهی مقتدر و دشمن شکن و شخصیتی با تقوا است که سربازی در رکاب امام زمان (عج) تحت رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نشان افتخار همه ماست. 
وی با اشاره به نگاه فرمانده معظم کل قوا نسبت به شناخت ظرفیت های نیروی دریایی راهبردی ارتش بیان داشت: نخستین نکته که فرمانده معظم کل قوا ابلاغ کردند، توجه و نگاه ایشان به استفاده از ظرفیت های نیروی دریایی راهبردی ارتش بود و آن ظرفیت‌ها به طور قطع به این نیروی انسانی متعهد، متخصص و ولایت‌مدار که با روحیه سلحشوری، سینه اقیانوس ها را می‌شکافند و به دشمن پیام اقتدار را اخطار می‌دهند، منتهی می‌شود.

ثبات و آرامش دریایی مرهون رشادت رزمندان وشهادت فرزندان این مرز وبوم است

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش نیز امنیت حاصله و قدرت بازدارندگی امروز کشور را مرهون رشادت رزمندان و خون شهدایی دانست که ثبات و آرامش را به منطقه هدیه کرده‌اند و ما باید ازاین سرمایه بزرگ اجتماعی بیشتر حفاظت کنیم.

امیر دریادار دوم رضا قربانی مهر ماه جاری در دیدار به مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان، با اشاره به اشرافیت سازمان بنادر و دریانوردی از فعالیت‌ها وماموریت‌های شبانه روزی نیروی دریایی و الزاماتی که در حوزه‌های پشتیبانی و عملیات دریایی وجود دارد، افزود: بنادر و دریانوردی با درک این شرایط می‌تواند همچون گذشته یاریگر نیروی دریایی ارتش در انجام ماموریتتان مهم ‌استراتژیک باشد. 

وی با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی حوزه‌های و ماموریت‌های خود قوی‌تر و بااقتدارتر وارد شده است، اذعان داشت: معتقدیم سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریای ارتش که همانند دو سرباز در دو جبهه مختلف همکاری دارند با درک تخصصی از حوزه‌های یکدیگر می‌توانند دوشادوش هم همکاری‌های بهتری در حوزه‌های دریا و دریانوردی، اقتصاد دریا و امنیت دریانوردی داشته باشند. 

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش همچنین از تعامل و همگرایی سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای برنامه‌های راهبردی نیروی دریایی ارتش در حوزه‌های مختلف دریایی و بندری و افزایش توان چه توان آمادگی رزمی و چه توان حضور در دریا قدردانی و خاطرنشان کرد: این هم‌افزایی ضمن اینکه می‌تواند منشا برکات استانی و ملی برای مردم باشد در اجرای قوانین بین‌المللی و مقررات جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد و پهنه‌های حاکمیتی کشور یاریگر و اثرگذار خواهد بود. 

چگونه حریم حیاط خلوت ها در ماموریت دریایی ناوگروه ۷۵ نداجا شکسته شد

با وجود تحریم های همه جانبه اقتصادی و نظامی ، نیروی دریایی ارتش ماموریت مقتدرانه و شجاعانه خود که از سال ۷۸ شروع کرده بود ادامه داده که بیشترهدف آن انتقال پیام صلح ودوستی به جهانیان به مخصوص کشورهای مسیر و خنثی کردن پروژه ایران هراسی، ارتقای مهارت و افزایش تاب آوری کارکنان در دریانوردی های طولانی اقیانوسی و در شرایط جوی نا مساعد و طوفانی، ارتقای توان رزمی و توسعه شعاع عملیاتی یگان‍های شناور نیروی دریایی ارتش، ارزیابی سامانه آمادی و خوداتکایی جمهوری اسلامی ایران در علم، فناوری  ادامه می دهد.

 فرمانده ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی ارتش شهریورماه امسال پس از بازگشت از ماموریت گفت:در ماموریت دریایی ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش، حیاط خلوت آمریکا در اقیانوس اطلس، حیات خلوت ناتو در دریای بالتیک و حیات خلوت رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و شمال دریای سرخ به دست سفید جامگان نیروی دریایی شکسته شد.
 امیردریادار دوم مجتبی محمدی در آیین استقبال از این ناوگروه، با بیان اینکه اجرایی کردن فرمان ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حضور نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس از مهمترین اهداف این سفر بود بیان کرد: ناوگروه ۷۵ اطلاعاتی_رزمی متشکل از ناوشکن سهند و ناوبندر مکران و یک فروند بالگرد"AB " با استعداد ۳۱۷ نفر از تاریخ  ۱۲خرداد سال جاری ماموریت خود را آغاز کرد.
وی، مهمترین اهداف این ناوگروه را، به اهتزار در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آبهای دوردست، تامین امنیت تردد کشتی های تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران با هدف برقراری امنیت پایدار دریایی بین المللی، حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران در آبهای مورد علاقه، اثبات امکان حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در هرجایی که منافع جمهوری اسلامی ایران ایجاب نماید، عنوان کرد.
وی ادامه داد: سربازان ولایتمدار در ناوگروه ۷۵ اطلاعاتی_رزمی نیروی دریایی ارتش سه اقیانوس هند، اطلس جنوبی، اطلس شمالی را شجاعانه درنوردیدند؛ دماغه امیدنیک را به نیکی پشت سر گذاشتند به خیر و سلامت از هفت دریای عمان، عربی، سرخ، مدیترانه، شمال، بالتیک و خلیج فلاند عبور کردند. از تنگه های حساس بین المللی چون موزانبیک، مالش، داور، سوئد، گریت یلت، جبل الطارق، کانال سوئز و باب المندب را با افتخار گذر کردند.

فرمانده هفتاد وپنجمین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش با ابراز خرسندی از شکسته شدن حریم حیاط خلوت ها توسط دریادلان اعزامی بیان کرد: در این دریا پیمایی حیاط خلوت آمریکا در اقیانوس اطلس، حیاط خلوت ناتو در دریای بالتیک و  حیاط خلوت رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و شمال دریای سرخ به دست سفید جامگان نیروی دریایی شکسته شد.

وقتی  که ارتش و سپاه مقابل هر متجاوزی باصلابت می‌ایستند

امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک قدرت واحد در مقابل هر متجاوزی که بخواهد دست درازی به منافع نظام اسلامی کند، با صلابت خواهند ایستاد و دست متجاوز را قطع و پایش را می‌شکنند و چشمش را کور می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما همواره در دفاع از مظلوم و در مقابل ظالم ایستاده‌ایم و هیچ ناامنی و درگیری را در این منطقه راهبردی برنمی‌تابیم، خلیج فارس خانه ما و کشورهای همسایه ما است. آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس جایی ندارند. زیرا هر جایی که حضور یافتند ناامنی را با خود آوردند.

دریا دار علیرضا تنگسیری افزود: در ۴۳ سال عمر انقلاب اسلامی نه به کشوری تجاوز کردیم و نه اجازه تجاوز داده‌ایم. ما کشوری اسلامی هستیم و  اسلام یعنی صلح، صفا، دوستی و برادری و ما از اول انقلاب تاکنون بر این اصل پایبند بوده‌ایم. ما هیچگاه از مرگ نمی‌ترسیم و مرگ در راه خدا و دفاع از اسلام را شرف خود می‌دانیم و جان بر کف از منافع جمهوری اسلامی دفاع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس ۶ عملیات موفق برابر آمریکای متجاوز انجام داده است که در این عملیات‌ها، هیمنه قدرت پوشالی آمریکا در خلیج‌فارس شکسته شده است، چون راه ما راه حق بود و به خدا توکل کردیم، پیروز شدیم.

تنگسیری افزود: ما هیچگاه در خلیج‌فارس شروع کننده جنگ نبودیم. با اینکه آمریکایی‌ها نفتکش‌ها، سکوها و پایانه‌های نفتی ما را هدف قرار می‌دادند ما خویشتنداری کردیم، بعد از این همه خسارتی که آنها به ما وارد کردند، ما وارد جنگ یک و نیم ساله با آمریکایی‌ها شدیم و ۶ سیلی محکم و عبرت‌آموز به آنها زدیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه در حوزه‌های رزمی و تاکتیکی گفت: ما ملتی مظلوم اما مقتدر هستیم. روی پای خود ایستادیم و تحریم‌های ظالمانه را تحمل کردیم و امروز افتخار می‌کنیم و تمام تجهیزات مورد نیاز دفاعی کشورمان را خودمان می‌سازیم.

کارجهادی کارکنان بنادر و سپاه باید به اقتدار واقعی دریایی تبدیل شود

 فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه نیز گفت: سازمان بنادر و دریانوردی و سپاه از زمان دفاع مقدس تاکنون باهم اقدام  مشترکی را در حوزه دریاها داشته‌اند و این همسویی و هم‌افزایی با قدرت ادامه دارد.

 دریادار دوم پاسدار عباس غلامشاهی دردیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: حضور ۲ نیروی دریایی ارتش و سپاه در دریا و سواحل علاوه بر مراقبت و دفاع از مرزها و کیان جمهوری اسلامی، آرامش و تجارت امن را برای کشورمان بویژه ساکنان استانهای ساحلی بوجود آورده و هزینه های نامن امنی را به شدت کاهش داده اند. 

نیروی دریایی سپاه وارتش ۲ بال هم افزا در تامین امنیت دریا بوده که همواره با حضور در سواحل، بنادر و حتی نقاط دور دست امنیت و آرامش و همچنین ثبت را در منطقه تامین می کنند تا کشورمان در ساحل امن قرار گیرد.

این نیروها درطول هشت سال دفاع مقدس با شهادت، جانبازی  اسارت ، رشادت ودلیر مردی فراوانی از خود نشان دادند که علاوه بر تجربه اندوزی و افزایش توان دفاعی ، درس بزرگی برای آیندگان داده که جوانان نیرومند کشورمان اجازه نمی دهند کشوری نگاه بد به ما داشته باشد.

امروز با وجود اینکه در شرایط سخت تحریم وفشارهای اقتصادی بسر می بریم اما به همت همین نیروها و پشتیبانی مردم همیشه در صحنه ، تمام توطئه های دشمنان نقش بر آن شد، امید می رود ما هم قدر دان این نعمت امنیت وسلامتی در کشور باشیم.

برچسب‌ها نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی سپاه پاسداران هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی سپاه پاسداران هرمزگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی سپاه پاسداران هرمزگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی نیروی دریایی راهبردی ارتش سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران فرمانده نیروی دریایی نیروی دریایی ارتش نیروی دریایی سپاه تامین امنیت انقلاب اسلامی حضور مقتدرانه تجارت دریایی دریاهای آزاد نیروهای مسلح خلیج فارس معظم کل قوا ناوگروه ۷۵ امنیت دریا بین المللی حیاط خلوت دفاع مقدس هم افزایی امیر دریا ظرفیت ها شکسته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه در راهپیمایی گسترده مردم صنعا در میدان سبعین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن تحرکات متجاوزان اسرائیلی و آمریکایی و آمادگی جدی آن‌ها برای تهاجم نظامی علیه رفح را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید؛ حمله به کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در آب‌های یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

ارتش یمن اعلام کرد که در این مرحله همه کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت کنند، در هر منطقه که در دسترس نیروهای مسلح یمن باشند،هدف قرار خواهند گرفت.

سخنگوی ارتش یمن درباره تجاوز زمینی صهیونیست ها به رفح هشدار داد و تاکید کرد که اگر رژیم اسرائیل قصد عملیات نظامی علیه رفح را داشته باشد، تمامی شرکت‌های کشتی‌رانی را که مرتبط با کمک‌رسانی به اسرائیل باشند یا راهی بنادر فلسطین اشغالی شوند با هر ملیتی، تحریم خواهند شد.

سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و دریای عرب تا زمان توقف تجاوزات دشمن و پایان محاصره ملت فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229345 برچسب‌ها یمن

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل