Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه قطر ضمن تاکید بر حمایت از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد که ارتباط کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس با ایران ضروری است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که برخی سوءتفاهمات با کشور‌های همسایه دلایلی داشت که امیدواریم دوباره ظاهر نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود، ما اکنون شاهد تحرکات مثبت میان عربستان سعودی و ایران هستیم و به ادامه این روند تشویق می‌کنیم.

این مقام قطری ادامه داد، بازگشت به توافق هسته‌ای به نفع ماست و ما حمایت لازم برای دستیابی به این هدف را انجام می‌دهیم. کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس باید به دور از هرگونه مداخله با ایران ارتباط برقرار کنند.

وزیرخارجه قطر تصریح کرد، ایران بخشی از منطقه است و همکاری و ارتباط با آن ضروری بوده و ابتکار‌هایی نیز برای گفتگو مطرح شده است. بازگشت به توافق هسته‌ای به نفع ماست تا از رقابت هسته‌ای در منطقه جلوگیری کنیم و شاهد پیشرفت مثبت روابط میان عربستان و ایران هستیم.

وی همچنین درباره مواضع رژیم‌های سازشکار عربی در برابر رژیم صهیونیستی و امضای توافقنامه عادی سازی با این رژیم تاکید کرد که این توافقنامه‌ها هیچ تطابقی با سیاست‌های ما ندارند؛ زیرا چشم اندازی برای پایان اشغالگری ارائه نمی‌دهند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین تاکید کرد، تا زمانی که اشغالگری ادامه داشته باشد نمی‌توان به عادی سازی روابط اقتصادی با اسرائیل اعتماد کرد.

روز گذشته وزیر خارجه قطر در نشست وزرای خارجه در کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا تاکید کرد که دولت قطر یک شریک قابل اعتماد برای تحقق صلح در منطقه است و نقش یک میانجی صادق بین طرف‌های مختلف درگیری را ایفا کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر خارجه قطر روابط ایران و عربستان شورای همکاری خلیج فارس خارجه قطر هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است

آفتاب‌‌نیوز :

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده که به اراضی اشغالی سفر کرده، روز چهارشنبه و در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) را تنها مقصر عدم حصول توافق آتش‌بس دانست و تاکید کرد این توافق هرچه سریع‌تر باید حاصل شود.

او در این راستا با تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه مضاعف به فلسطینیان در غزه، گفت: «ما باید بر کسانی تمرکز کنیم که در این میدان نبرد ساخته دست حماس، رنج می‌کشند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر ضرورت توافق اسرائیل و حماس برای آتش‌بس تاکید کرد و گفت: «حتی در این زمان دشوار هم ما مصمم به تحقق یک توافق آتش‌بس برای آزادی اسرا هستیم... جای هیچ تعلل و بهانه‌ای نیست؛ اکنون وقت (توافق) است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است