Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ژیمناستیک توسط افرادی همچون محمود اسحاقی، میر احمد صفوی در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ شمسی در تهران  به علاقمندان آموزش داده می شد ، اما ژیمناستیک نسبت به ورزش‌های رزمی و سایر ورزش ها که همزمان وارد ایران شدند، پیشرفت قابلی توجه‌ای در ایران  نداشت در حالی ژیمناستیک ورزشی پایه و یکی از پر مدال‌ترین رشته‌های ورزشی است و پس از سال ها ورود این رشته ورزشی کشورمان هیچ ژیمناست ایرانی تاکنون نتوانسته است سهمیه مسابقات المپیک را کسب کند، البته امسال سعید رضا کیخا ژیمناست کشورمان تا یک قدمی کسب سهمیه المپیک پیش رفت، اما او با اختلاف امتیاز کمی از این مهم بازماند و باید امیدوارم باشیم که شاید کشورمان در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس بتواند سهمیه کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا اینچه درگاهی در تیرماه سال ۱۳۹۶ به عنوان نخستین زن رئیس فدراسیون ژیمناستیک انتخاب شد و از دلایل اعتماد مجمع انتخاباتی فدراسیون نیز ژیمناست بودن اینچه درگاهی بود که مزیتی بسیاری خوبی نسبت به افرادی داشت که با این رشته ورزشی بیگانه بودند. در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۳ نفر از جمله اینچه درگاهی برای انتخابات فدراسیون ثت نام کردند، اما وزارت ورزش و جوانان صلاحیت او را تایید نکرد تا انتخابات این فدراسیون به تعویق بیفتد، تعدادی از پیشکسوتان این ورزش معتقدند عملکرد او در چهار سال اخیر مطلوب نبوده است و او فدراسیون را در آستانه تعلیق توسط فدراسیون جهانی قرار داده است.

محسن خوش طینت، کارشناس و دبیر سابق سازمان لیگ فدراسیون ژیمناستیک در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص وضعیت فعلی فدراسیون اظهار کرد: ژیمناستیک یک ورزش پایه و مادر است و هر روز که این فدراسیون بدون رئیس اداره می‌شود این ورزش یک قدم به عقب می‌رود و در سال‌های زیادی که در ژیمناستیک فعالیت می‌کنم به یاد ندارم که فدراسیون چند ماه بدون رئیس و سرپرست اداره شود. مسئولان فدراسیون بر اساس منافع شخصی خودشان اساسنامه‌ای را تصویب کردند که باعث شد که وزیر ورزش و جوانان نتواند گزارش‌ها و جابه جایی‌ها در فدراسیون ژیمناستیک را بررسی کند و خوب است که وزارت ورزش و جوانان از دور فدراسیون را حمایت کند، اما برخی اطلاعات غلطی را به فدراسیون جهانی ژیمناستیک منتقل می‌کنند و این یک نقطه تاریک در کارنامه این فدراسیون است، در حالی که ما یک کشور مستقل هستیم.

او ادامه داد: اگر کسی منافع شخصی نداشته باشد تا این حد به دنبال حضور در انتخابات نیست، متاسفانه رئیس فدراسیون ژیمناستیک منافع ملی را در نظر نگرفت وگرنه باید او این جایگاه را به فرد دیگری واگذار می‌کرد و حتی از او اعلام حمایت می‌کرد. در حال حاضر مربیان و ورزشکاران در یک بلاتکلیفی به سر می‌برند. اینچه درگاهی باید در اجلاس کنفدراسیون ژیمناستیک آسیا شرکت می‌کرد، اما وزارت ورزش و جوانان مجوز حضور او در این اجلاس را صادر نکرده است، البته فدراسیون اعلام کرده که او به صورت آنلاین در اجلاس حضور داشته است.

اختلافات معاون وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ژیمناستیک در ماه‌های اخیر به اوج رسیده است و وزارتخانه از ۵ میلیارد بودجه تخصیص داده به این فدراسیون تاکنون فقط ۸۰۰ میلیون تومان را پرداخت کرده است مبلغی که به سختی کفاف حقوق کارمندان فدراسیون را می‌دهد و چیزی برای کمک به هیئت‌های استانی ژیمناستیک باقی نمی‌ماند، این در حالی که کمتر از یک سال تا برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین باقی مانده و با این آشفتگی فدراسیون و بودجه نمی‌توان انتظار داشت، ژیمناستی مثل کیخا که در سال‌های اخیر عملکرد موفقی را داشته است در این رقابت‌ها موفق ظاهر شود.

رضا شاکرمی، سرپرست هیئت ژیمناستیک استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص برگزار نشدن انتخابات فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: ۴ ماه پیش ثبت نام نامزد‌ها برای انتخابات فدراسیون ژیمناستیک آغاز شد و متاسفانه اینچه درگاهی رئیس فدراسیون توسط وزارت ورزش و جوانان رد صلاحیت شد و خانواده ژیمناستیک و اعضای مجمع فدراسیون بابت این موضوع به وزارت ورزش و جوانان اعتراض کردند و خواستار تایید صلاحیت او شدند. در چهار سال ریاست اینچه درگاهی در فدراسیون ما توانستیم ۶۱ مدال در رقابت‌های متخلف کسب کنیم در حالی که قبل از حضور ایشان در فدراسیون ظرف چهل سال فقط چهار مدال را کسب کرده بودیم و خانواده بزرگ ژیمناستیک این تغییرات را حس می‌کنند و همه خواستار او حضور در انتخابات فدراسیون ژیمناستیک هستند و این مسئله باعث به تعویق افتادن مجمع انتخاباتی فدراسیون شد و امیدوارم وزارت ورزش و جوانان به فکر ژیمناستیک باشد.

او ادامه داد: اینچه درگاهی فقط به خاطر ژیمناستیک در انتخابات ثبت نام کرده بود و ایشان منافع شخصی در فدراسیون ندارد چرا که اینچه درگاهی می‌تواند خارج از فدراسیون درآمد بیشتری نیز داشته باشد و‌ای کاش اختلافات وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون ژیمناستیک به صورت مهربانانه تری حل می‌شد. خانواده ژیمناستیک فقط به فکر ارتقای این رشته هستند و نباید در تنگنای مالی قرار بگیرند و تعلیق فدراسیون ژیمناستیک کشورمان توسط فدراسیون جهانی به نفع هیچ کسی نیست. ما در هیچ دوره‌ای حتی به قهرمانی جهان نیز نزدیک نشده بودیم در حالی که در این فدراسیون ما طلای جهان را کسب کردیم و مدال‌های با ارزش دیگری هم در رقابت‌های مختلف به دست آوردیم. سعید رضا کیخا ژیمناستیک کار کشورمان در آستانه کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار داشت، اما متاسفانه او با اختلاف کمی از کسب سهمیه المپیک بازماند. کیخا در دوره‌های گذشته نیز در تیم ملی ژیمناستیک حضور داشت، اما چرا در آن دوران این قدر موفق نبود. در این ۴سال تعداد ژیمناستیک کاران کشورمان علی رغم محدودیت‌های کرونایی ۲ برابر شده است و این میزان بسیار چشمگیر است.

منصور راضی نژاد، سرمربی سابق تیم ملی ژیمناستیک در گفت و گو با خبرنگار ما درباره عملکرد چهار ساله فدراسیون ژیمناستیک گفت: نزدیک به ۱۰ سال است که فدراسیون ژیمناستیک کشورمان در حال تبدیل شدن به فدراسیون‌های مطرح جهان است. در دوره محتشمیان و درویش زاده، روسای سابق فدراسیون، ژیمناستیک کشورمان پیشرفت‌های قابل توجهی کسب کرد. ژیمناستیک یک ورزش دیر بازده است و با ۵ سال کار نمی‌شود انتظار کسب نتیجه داشت. یک ژیمناست حداقل باید بالای ۱۰ سال در این رشته فعال باشد تا ثمردهی داشته باشد. ما در دوران درویش زاده عملکرد خوبی داشتیم و اینچه درگاهی نیز این روند صعودی را ادامه داد، اما ژیمناستیک کشورمان دچار وضعیتی گلخانه‌ای است و زیر ساخت‌های خوبی نداریم. در این سال‌ها فقط به چند ژیمناست توجه داشته ایم و از ژیمناست‌هایی مثل حمیدی و شفیعی حمایتی نمی‌شود. فقط چند ژیمناست داریم که معروف هستند، البته این به معنای حمایت از آن‌ها نیست و فقط از اسم آن‌ها استفاده می‌کنیم. بعضی از ژیمناست‌های ما حتی برای تمرین کردن نیز دچار مشکل هستند و سالن در اختیار آن‌ها نیست.

او ادامه داد: سال ۱۳۸۲ در دوره ریاست اسدی دستجردی یک برنامه سطح بندی بنیان گذاشته و تا سال ۱۳۹۶ چهار مرحله اشکالاتش برطرف شد و ارتقا یافت، اما اینچه درگاهی این برنامه سطح بندی را نابود کرد و این موضوع خسارت جبران ناپذیری است. چندین سال باید تلاش کنیم تا دوباره این برنامه سطح بندی را راه اندازی کنیم. متاسفانه در این سال‌ها اساتید ژیمناستیک کشورمان کنار زده شده اند و به این ورزش پایه آسیب خورد. در این سال‌ها ژیمناست‌هایی مثل کیخا، کهنی، شفیعی و الفتی با همت خودشان مقداری ژیمناستیک کشورمان را ارتقا داده اند.

امید با  انتخاب سید حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان که  خود او هم ورزشکار دو و میدانی بوده است به رشته های ورزشی پایه همچون ژیمناستیک و دو ومیدانی که رشته  های پر مدالی در بازیهای آسیایی و المپیک محسوب می شود توجه بیشتری شود تا شاهد ارتقا این 2 رشته پایه باشیم.

بیشتر بخوانید

بازرسی کل کشور صلاحیت رئیس فدراسیون ژیمناستیک را تایید نکرد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون ژیمناستیک ژیمناستیک وزارت ورزش و جوانان انتخابات فدراسیون ژیمناستیک وزارت ورزش و جوانان ژیمناستیک کشورمان رئیس فدراسیون اینچه درگاهی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست فوق العاده هیئت رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی برگزار شد. این نشست به ریاست نصرالله پریچهره سرپرست فدراسیون و با حضور حمیدرضا غزنوی نایب رئیس، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون، سهراب آزاد، سلامی، امیر غریبلو و چشمی بازرس فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه تاریخ پیشنهادی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی تعیین شد و مقرر شد که این تاریخ به وزارت ورزش و جوانان ارائه و پیشنهاد شود.

تاریخ پیشنهادی هیئت رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی برای انتخابات ۳۰ خرداد ماه است. بررسی حضور سه رشته سپک تاکرا، فلوربال و جوجیتسو در مسابقات ایندورگیمز (داخل سالن آسیا)، میزبانی ایران از مسابقات سپک تاکرای آسیا در شهریور و بیس بال غرب آسیا در مهرماه ۱۴۰۳ و همچنین بازگشت رشته‌های آبی اسکی روی آب، جت اسکی و موج سواری به فدراسیون انجمن‌های ورزشی و اضافه شدن انجمن ماهیگیری به فدراسیون از دیگر موارد قابل بحث در این نشست بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست تاریخ ساز(عکس)
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران
  • هاشمی: کسب سهمیه توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد