Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@08:37:34 GMT

چین: رزمایش‌ها برای دفاع از تایوان ضرورت دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۴۰۱۹

چین: رزمایش‌ها برای دفاع از تایوان ضرورت دارد

آفتاب‌‌نیوز :

چین جزیره خودگردان تایوان را متعلق به خود می‌داند و فشارهای نظامی و سیاسی متعددی علیه این جزیره اعمال کرده است، اقداماتی از قبیل نفوذ هوایی گسترده به منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان.

به گزارش رویترز، روزنامه رسمی ارتش آزادی بخش خلق چین در گزارشی کوتاه گفت که این تمرینات در «روزهای اخیر» و در جنوب استان فوجیان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه گزارش داد که این تمرینات شامل یگان ضربت، سربازان عمرانی و متخصصین تجهیزات دریایی بود و گفت: نیروها برای تصاحب ساحل و انجام فعالیت‌های رزمی در سطوح مختلف به چندین دسته تقسیم شدند.

بنظر می‌رسد این تمرینات با تعداد سربازان کمی انجام شده باشد.

چین تمرینات نظامی متعددی را در سراسر سواحل خود و همچنین "دریای چین جنوبی" که محل مناقشه است، انجام داده‌ است و در صورت وقوع درگیری میان چین و تایوان، فوجیان از نظر نزدیک بودن به تایوان یک سکوی پرتاب کلیدی برای چین خواهد بود.

تایوان، از متحدین نزدیک آمریکا، در مقابل، جنگنده‌های خود را برای رهگیری جنگنده‌های چینی به پرواز درآورده و سامانه‌های دفاع هوایی موشکی خود را فعال کرد. این جزیره همچنین در تلاش است تا با خرید فناوری‌های جدید از ایالات متحده و توسعه سیستم‌های داخلی، از جمله زیردریایی، قدرت دفاعی خود را تقویت کند.

همچنین دفتر چین در امور تایوان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد رزمایش‌های نظامی چین در نزدیکی تایوان، نیروهای مداخله‌گر خارجی و نیروهای حامی استقلال رسمی این جزیره را هدف گرفته و اقدامی "عادلانه" برای حفظ صلح و ثبات است.

ما شیائوگوانگ، سخنگوی دفتر چین در امور تایوان در این باره گفت: هدف اظهارات مقامات حزب پیشروی دموکرات تایوان از به اصطلاح "تهدید نظامی" چین این است که حق و باطل را کاملاً وارونه کنند، این یک اتهام جعلی است.

وی افزود ‌اگر مقامات این حزب، به پافشاری سرسختانه خود در رویه‌ای که پیش گرفته‌اند ادامه دهند و نتوانند به موقع مواضع "مناسب" را اتخاذ کنند، تایوان به سمت وضعیت "خطرناک‌تری" خواهد رفت.

به گفته این مقام دولتی چین، مانورهای نظامی و ماموریت‌های هوایی چین در نزدیکی تایوان "برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی ملت چینی ضروری است." سخنگوی دفتر روابط تایوان در کابینه چین گفت: هدف این مانورها اساسا حفاظت از منافع کلی این ملت چینی و منافع حیاتی مردم دو طرف تنگه تایوان است. مانورهای ارتش آزادی‌بخش خلق، اقداماتی ضروری به منظور دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی است.

علیرغم اظهارات ما شیائوگوانگ، لحن سخنان روسای جمهور چین و تایوان در روزهای اخیر مصالحه‌آمیز بود؛ گرچه شی جینپینگ، رییس جمهوری چین متعهد شد که تایوان را به کنترل خود در خواهد آورد و تسای اینگ-ون، رییس جمهوری تایوان گفت که کشورش در برابر چین تعظیم نخواهد کرد، اما شی از راهکار نظامی حرفی به میان نیاورده و تسای نیز بر تمایل به صلح و گفت‌وگو تاکید کرد.

همچنین به گزارش دیلی میل، طبق نظرسنجی‌های عمومی، مردم تایوان خواستار حفظ دولت مستقل کنونی بوده و تمایلی به تسلیم شدن در برابر خواسته‌های چین برای وحدت سیاسی ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رزمایش نظامی چین تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان

وزیر کشور آلمان با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، تحول در دفاع غیرنظامی و همچنین نظامی را درخواست کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان معتقد است که این کشور نیز باید از نظر دفاع مدنی خود را تغییر دهد.

وی در این باره به خبرگزاری آلمان گفت: «ما باید سرمایه‌گذاری‌های مهم بیشتری در سیستم‌های هشدار خوب، هلیکوپترهای مدرن و سایر تجهیزات انجام دهیم.

این وزیر آلمانی تاکید کرد: همین امر در مورد حفاظت موثر از زیرساخت های حیاتی و مراقبت در صورت بروز بحران صدق می کند.

فایزر همچنین گفت که تجاوز روسیه به اوکراین به یک وضعیت امنیتی کاملاً تغییر یافته منجر شده است که در درجه اول در میان شرکای شرقی اتحادیه اروپا و ناتو مانند کشورهای بالتیک، اما همچنین از طریق تهدیدات سایبری مانند حملات سایبری، جاسوسی و انتشار اطلاعات نادرست در اینجا دیده می شود.

وی افزود: این بدان معناست که: «علاوه بر بازدارندگی و دفاع نظامی، ما باید حفاظت غیرنظامی را نیز تقویت کنیم، بنابراین به گفته وی وزارت کشور فدرال به طور فشرده با وزارت دفاع بر روی یک طرح عملیاتی برای دفاع نظامی و غیرنظامی کار می‌کند.

به گفته وی وزارت بهداشت و اداره حمل و نقل نیز در کار بر روی به اصطلاح OPLAN که به عنوان طرح محرمانه طبقه بندی شده و اکنون در نسخه اولیه در وزارت دفاع موجود است، مشارکت دارند.

تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیاناعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد