Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین دیلی، فهرست نامزدهای جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک ۲۰۲۱ اعلام شد که بر این اساس، فرهادی با «قهرمان» در چهار رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد (امیر جدیدی) و بهترین فیلمنامه نامزد دریافت جایزه است. «خودرو من را بران» به کارگردانی ریوسوکه هاماگوچی هم درست در همین چهار رشته نامزد دریافت جایزه شده و به این ترتیب هر دو فیلم پس از حضور در بخش مسابقه جشنواره کن، در جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک هم با هم رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن امسال برگزار شد و «قهرمان» در آن جایزه بزرگ هیات داوران را برد. «خودرو من را بران» هم که در بخش مسابقه رسمی کن ۲۰۲۱ حضور داشت، توانست جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کند. فیلم هاماگوچی نماینده ژاپن در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ است و انتظار می‌رود نام «قهرمان» هم تا چند روز آینده به نمایندگی از سینمای ایران به آکادمی اسکار معرفی شود. فرهادی پیش‌تر دو بار جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را برده است.

در بخش بهترین فیلم بلند داستانی جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک مستند «شب دانستن هیچ چیز» به کارگردانی پایال کاپادیا از هند، «شیطان وجود ندارد» محمد رسول‌اف و «قلم» ناتالیا نازارووا از روسیه هم همراه «قهرمان» و «خودرو من را بران» حضور دارند. «وقت چیغ انار» به کارگردانی گراناز موسوی نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان شده و امیر جدیدی برای بردن جایزه باید با لوان تدیاشویلی از گرجستان، هیده‌توشی نیشیجیما از ژاپن، مراب نینیدزه از گرجستان و کیلب لندری جونز از استرالیا رقابت کند.

کد خبر 631907 برچسب‌ها سینمای جهان اصغر فرهادی سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان اصغر فرهادی سینمای ایران بهترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند در دیدار نهایی مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا امروز یکشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۴ بر یک ایران به پایان رسید تا فوتسال ایران برای بار سیزدهم بر بام قاره آسیا بایستد.

ایران با قهرمانی در این دوره، ضمن دستیابی به سیزدهمین عنوان قهرمانی خود، بار دیگر جام را از ژاپن پس گرفت و به قله آسیا بازگشت. فوتسال ایران با سیزدهم قهرمانی پرافتخارترین تیم آسیا محسوب می‌شود و ژاپن با 4 عنوان قهرمانی و اختلافی معنادار، در رده بعدی قرار دارد.

در تاریخ جام ملت‌های فوتسال آسیا تیمی به جز ایران و ژاپن نتوانسته به عنوان قهرمانی برسد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900671

دیگر خبرها

  • بهترین فیلم های سامورایی قرن بیست و یکم؛ از The Last Ronin تا ۱۳ Assassins (+عکس)
  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • جایزه فردی خوشحالم نمی کند/ قرارداد کادرفنی باید زودتر مشخص شود
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان