Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه وزارت خارجه قطر از جامعه بین‌الملل خواست تا برای مقابله با بحران انسانی در افغانستان با طالبان همکاری عمیق‌تری داشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مطلق بن ماجدالقحطانی» نماینده ویژه قطر برای مبارزه با تروریسم و میانجیگری برای حل منازعات از جامعه بین‌الملل خواست تا برای مقابله با بحران انسانی در افغانستان همکاری‌ها با طالبان را، که به گفته او عملاً مسئولین افغانستان هستند، عمیق‌تر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این حال قطر معتقد است که برسمیت شناختن طالبان اکنون در اولویت نیست، اما تمرکز باید بر تعامل با دولت جدید و پرداختن به مسائل بشردوستانه، آموزش و امکان عبور آزادانه و امن  مسافران از افغانستان باشد.

به گزارش «الجزیره»، القحطانی از  طالبان نیز خواست تا مانند یک دولت «مسئول» رفتار کرده و به زنان حق کار و برای دختران حق تحصیل  بدهد.

وی تصریح کرد: اگر ما قصد داریم که با آن‌ها تعامل نکنیم، فکر می‌کنم ما همان اشتباهی را تکرار می‌کنیم که در سال 1989 مرتکب شدیم، هنگامی که افغانستان و مردم آن را رها کردیم. یکی از پیامدهای این اقدام 11 سپتامبر بود، بنابراین فکر می‌کنم باید از آن درس بگیریم.

قطر: نیاز جدی برای تعامل با طالبان وجود داردطالبان: تاکتیک فشار در افغانستان نتیجه نداده استآمادگی گروه 20 برای هماهنگی تلاش‌ها با طالبان جهت مقابله با بحران افغانستان

نماینده ویژه وزارت خارجه قطر تصریح کرد که تنها راه پیش‌رو این است که به دولت کنونی طالبان «مساعی، همکاری و مساعدت بیشتر» ارائه کنیم و طالبان نیز باید به سوی یک دولت فراگیر حرکت کند که در آن افغان‌ها «آینده خود را تعیین کنند».

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار قطر اخبار افغانستان طالبان اخبار قطر اخبار افغانستان بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم