Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:03:30 GMT

عضویت ۳۰ هزار کردستانی در کانون‌های مساجد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۴۱۹۰

عضویت ۳۰ هزار کردستانی در کانون‌های مساجد

ایسنا/کردستان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان با اشاره به اینکه قریب به ۳۰ هزار کردستانی عضو کانون‌های مساجد استان هستند، گفت: ۱۱ هزار نفر نیز در سامانه بچه‌های مسجد آنلاین فعالیت دارند.

کامل گلباغی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کانون‌های مساجد با هدف احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و توانمندسازی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش‌های دینی و استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی که امکان بهره‌وری فرهنگی در حوزه مساجد را دارند؛ در راستای تحقق منویات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و اصول و سیاست‌های فرهنگی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله اهداف و سیاست‌های راه‌اندازی کانون‌های مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان، تأکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های‌ معنوی‌ و فرهنگ‌ اسلامی، تبلیغ، گسترش‌ و تعمیق‌ فرهنگ‌ روح‌بخش‌ اسلام‌، گسترش‌ زمینه‌ مشارکت‌ و مباشرت‌ مردم‌ در امور فرهنگی، هنری، عمومی‌ کردن‌ تمامی‌ عرصه‌های‌ فرهنگی‌ و هنری‌ و تحقق‌ آزادی‌ فعالیت‌های‌ فرهنگی‌ را از مهم‌ترین اهداف کانون‌های مساجد ذکر کرد.

وی بیان کرد: زمینه‌سازی‌ برای‌ حضور فعال‌ جوانان‌ و نیروهای‌ متعهد در عرصه‌ فعالیت‌های‌ فرهنگی‌ و هنری‌، شناسایی‌ و تربیت‌ استعدادهای‌ درخشان‌ و استفاده‌ از اوقات‌ فراغت‌ جوانان‌، تبادل‌ افکار و اندیشه‌ها و مبادله‌ آثار و تولیدات از دیگر اهداف، وظایف و اختیارات کانون‌های مساجد بوده است.

گلباغی از راه‌اندازی سامانه «بچه‌های مساجد» خبر داد و افزود: این سامانه گام ارزشمندی برای رصد فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد خواهد بود.

وی استان کردستان را ظرفیت مؤثری برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: با ایجاد کانون‌های فرهنگی در سطح مساجد می‌توانیم شاهد مشارکت بیشتر جوانان و نوجوانان از ظرفیت و فضای مساجد باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان با تأکید بر فراهم کردن زمینه رشد و ارتقای بینش فرهنگی و اجتماعی اعضا، افزود: زمینه‌سازی برای پیوند شبکه کانون‌های مساجد با نهاد خانواده، مدارس و مراکز و نهادهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی از دیگر نکات و برنامه‌های بسیار مهمی است که کانون‌های مساجد باید آن را مدنظر قرار دهند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۶۱۲ کانون در سطح استان فعال است و تا پایان سال جاری این رقم افزایش خواهد داشت.

گلباغی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در سطخ شهر و روستاهای استان فعالیت دارند و علاوه بر فعالیت‌های قرآنی و دینی، برنامه‌های مناسبتی، فعالیت‌های اجتماعی، هنری و فرهنگی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه قریب به ۳۰ هزار نفر در کردستان عضو کانون‌های مساجد استان است، افزود: ۱۱ هزار نفر نیز در سامانه بچه‌های مسجد آنلاین فعالیت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان به شاخص‌های ارزیابی و رتبه‌بندی کانون‌های مساجد استان پرداخت و یادآور شد: این شاخص‌ها در هشت زمینه و ۳۹ مورد فعالیت از جمله قرآن، سرود، تئاتر، دهه کرامت، امر به معروف و نهی از منکر و غیره دسته‌بندی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود

ایسنا/هرمزگان مدیر سابق مرکز اسلامی استان هرمزگان گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید تمام ارکان جامعه اسلامی مشارکت کنند. نه شیعه و نه اهل سنت به تنهایی نمی‌توانند به این مهم دست پیدا کنند؛ بلکه باید با اتحاد برای تحقق این تمدن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام احمدرضا باوقار امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع و معارفه خود که در سالن جلسات حوزه علمیه بانوان برگزار شد، با ذکر این نکته که مسلمان باید بلند بیندیشد، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید حامی و پشتیبان یکدیگر باشند؛ اما متاسفانه امروز در مسئله غزه شاهد رفتاری غیر از این هستیم.

مدیر اسبق مرکز اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: هموارسازی مسیر برای عینت‌بخشی به وحدت موجود در استان هرمزگان از جمله اصول اساسی برنامه‌هایم در مرکز اسلامی بود.

در استان هرمزگان بیش از ۲۰ حوزه علمیه شیعه و حدود ۵۰ مدرسه دینی اهل سنت داریم که در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و خدماتی فعالیت‌ می‌کنند.

وی، با اشاره به گستردگی فعالیت مرکز اسلامی، عنوان کرد:این مرکز در حوزه مساجد مانند مرکز رسیدکی به امور مساجد و در حوزه مدارس دینی مانند حوزه علمیه و مرکز خدمات فعالیت می‌کند که نشان دهنده حجم فعالیت‌ها است.

حجت‌الاسلام باوقار منشاء اختلاف را جهل دانست و اظهار کرد: اختلاف باعث عدم تحقق اهداف جامعه اسلامی خواهد شد و همین امر باعث شکست جبهه اسلام می‌شود به همین جهت باید وحدت اسلامی را عینیت بخشید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار کردستانی در کنکور سراسری
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی