Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه میانگین تعداد پرستار در کشور، ۰.۹ نفر به ازای هر تخت بیمارستانی است، گفت: اگر سالانه ۱۰ هزار نفر کارشناس پرستاری تربیت کنیم در کمتر از ۱۰ سال آینده به سقف استاندارد می‌رسیم. - اخبار اجتماعی -

عباس عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا درباره تعداد نیروهای پرستاری کشور اظهار کرد: شاخص‌های اعلام تعداد پرستار در کشورهای مختلف، متفاوت است؛ نسبت پرستار به تخت بیمارستانی، پرستار به جمعیت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برخی شاخص‌ها، شاخص‌های استاندارد جهانی است که در کشورهای مختلف اعداد متفاوتی دارد و به ازای هر تخت بیمارستانی، در برخی کشورها 6.5 پرستار وجود دارد؛ آنچه در وزارت بهداشت تفاهم شده این است که به ازای هر تخت بیمارستانی 1.8 کادر پرستاری داشته باشیم که این کادر پرستاری شامل پرستاران حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای است.

چند پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی داریم؟

وی افزود: در حال حاضر تعداد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در کشور، در بازه 0.6 تا 1.5 تا 2 در برخی استان‌های دیگر هستیم؛ یعنی به ازای هر تخت بیمارستانی، در برخی استان‌ها 0.6 نفر پرستار(کمتر از یک پرستار) و در برخی استان‌های دیگر 1.5 پرستار داریم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: میانگین تعداد پرستار در کشور، 0.9 نفر به ازای هر تخت بیمارستانی است بنابراین نسبت به استاندارد در نظر گرفته فاصله زیادی داریم.

عبادی با اشاره به وجود ظرفیت آموزشی در کشور خاطرنشان کرد: اگر سالانه 10 هزار نفر کارشناس پرستاری در 196 دانشکده پرستاری دولتی و غیردولتی کشور تربیت و وارد نظام سلامت کنیم، پیش‌بینی می‌شود در کمتر از 10 سال آینده به سقف استاندارد برسیم البته این اعداد باتوجه به زیرساخت‌های درمانی فعلی در نظر گرفته شده است و در صورت اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی، نیاز به نیروی پرستاری بیشتری خواهیم داشت‌.

وی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت‌های پنهان در حوزه پرستاری استفاده کرد، گفت: منظور از ظرفیت‌های پنهان در حوزه پرستاری، آن دسته از پرستارانی است که بازنشسته می‌شوند؛ این نیروها می‌توانند جهت ارائه خدمات مراقبت در منزل، به کار گرفته شوند که این مسئله بار اقتصادی در حوزه سلامت را کاهش می‌دهد و فشار مالی را از روی مردم برمی‌دارد؛ این امر نیاز به هماهنگی بین‌بخشی و حمایت بیمه‌ها دارد که البته سازمان‌های بیمه‌گر بخشی از تعرفه‌های خدمات مراقبت در منزل را پذیرفته‌اند اگرچه تعرفه‌های موجود با تعرفه‌های واقعی فاصله دارد اما این امر به عنوان گامی مثبت تلقی می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در پاسخ به این‌ سؤال که "چه تدابیری برای جلوگیری از ایجاد تقاضای القایی در زمینه اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اندیشیده شده است؟" بیان کرد: مدلی که در تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تعریف شده است، با مدلی که در حوزه پزشکی است، متفاوت است؛ در پزشکی عموماً پرداخت‌ها مبتنی بر "پروسیجر" و اقدام خاص درمانی است اما در تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، این مسئله به شکل بسته خدمتی پیش‌بینی شده مثلا برای بیماری که در بخش جراحی یا داخلی بستری می‌شود، سرانه محاسبه و معدل‌گیری انجام شده است و پرداخت بر اساس بسته خدمتی است و بنابراین با این روش، تقاضای القایی کاهش می‌یابد.

افزایش "ظرفیت رشته‌های پزشکی" آری یا خیر!معاون آموزشی وزارت بهداشت آمار ارائه شده خود از سرانه پزشک در ایران را زیر سؤال برد! / چند پزشک در ایران داریم؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت بهداشت و درمان ویروس کرونا پرستار وزارت بهداشت بهداشت و درمان ویروس کرونا پرستار ازای هر تخت بیمارستانی وزارت بهداشت تعداد پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند، اظهار کرد: تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه عرضه و رسمیت بخشیدن به این سیگارها انجام شده اما وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه این سیگارها نمی‌رود.

بهزاد ولی‌زاده با بیان اینکه در ارتباط با مضرات مصرف سیگارهای الکترونیک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اظهار کرد: سیگارهای الکترونیک جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شوند و تمام آنها از مسیرهای غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کرده‌ایم، افزود: موضوع خطرات سیگارهای الکترونیک، قوانین ممنوعیت فروش و وجود این محصولات در بازار غیررسمی کشور در این جلسه مطرح و مقرر شد ستاد برنامه‌ریزی لازم را برای برخورد با این کالای قاچاق با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط انجام دهد.

ولی‌زاده درباره برخورد با متخلفان عرضه محصولات دخانی نوپدید گفت: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از طریق مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی اماکن فروش دخانیات و برخورد با متخلفانی که سیگارهای الکترونیک را عرضه می‌کنند، بخشنامه‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت به ایسنا گفت: سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. موضوع مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار ۲ وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «صنعت، معدن و تجارت» قرار گرفته است.

وی درباره برخی تقاضاها برای رسمیت بخشیدن عرضه سیگارهای الکترونیک به صورت قانونی گفت: اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگارهای الکترونیک انجام شده اما تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگارها انجام می‌شود. وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگارهای الکترونیک نمی‌رود، چرا که مضرات این سیگارها شناخته شده است.

ولی‌زاده گفت: وزارت بهداشت نسبت به سمی و سرطان‌زا بودن مواد سیگارهای الکترونیک گزارش داده، همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این یک باور غلط است که سیگارهای الکترونیک دارای آسیب کمتری هستند، افزود: نگاه مردم باید نسبت به محصولاتی که آسیب‌رسان سلامت هستند تغییر کرده و در ارتباط با مصرف این کالاها باید تجدیدنظر کنند. هدف صنایع دخانی از تولید و ترویج این محصولات به اعتیاد کشاندن نوجوانان و جوانان به نیکوتین و حفظ بازار سمی و مرگبار خود است. این صنایع باید بهای اقدامات خود را بپردازند.

ولی‌زاده با بیان اینکه سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق هستند، گفت: مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگارهای الکترونیک را گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر