Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز معاون سلامت دامپزشکی استان البرز گفت: در نیمه اول امسال ۱۶ هزار و ۷۵۹ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی به دلیل نگهداری در شرایط غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته معدوم شد.

علیرضا جمالی اظهار کرد: کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی در نیمه اول امسال در مجموع بر کشتار ۱۲۸ هزار و ۲۹۴ راس دام اعم از گوسفند و بره، بز و بزغاله، گاو و گوساله و شترمرغ نظارت بهداشتی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: طی این نظارت‌ها ۱۸ هزار و ۷۰۴ لاشه به دلیل کشتار غیربهداشتی و یا بیماری ضبط شد.

معاون سلامت دامپزشکی استان البرز گفت: از دیگر اقدامات اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی عملیات نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی است که در این مدت کارشناسان این بخش ۲۶ هزار و ۵۸۰ مورد بازدید از مراکز مورد نظر انجام دادند.

جمالی افزود:  طی این بازدیدها با ۵۷۲ مورد غیربهداشتی در تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی روبرو شدند که منجر به ضبط ۱۲۵ هزار و ۳۱۲ کیلوگرم از این فرآورده‌ها شد.

وی تصریح کرد: از موارد ضبط شده ۵۹۱ مورد نمونه برداری انجام شد که در نهایت به دلیل شرایط نامطلوب فرآورده‌ها ۴۷ مورد از متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده و ۱۶ هزار و ۷۵۹ کیلوگرم از این محصولات معدوم سازی شد.

معاون سلامت دامپزشکی استان البرز به نظارت های بهداشتی در کشتارگاه‌های طیور استان نیز اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول سال جاری در مجموع هفت میلیون و ۱۸۷ هزار و ۳۰ قطعه طیور کشتار شده که ۲۳ هزار و ۸۰۱ قطعه لاشه ضبط شد.

این مسئول افزود: در مدت مشابه سال گذشته  ۸۶ هزار و ۲۸۳ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در این استان معدوم سازی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی علیرضا جمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار

در دومین جلسه کمیته اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار استان اعضا بر لزوم کیفی سازی نظارت‌ها بر واحد‌های خرده فروشی و تشدید بازرسی‌ها بر واحد‌های تولیدی تاکید کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در حاشیه این جلسه گفت: در این جلسه نمایندگان سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف گزارش‌های عملکرد بازرسی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های خود را ارائه کردند.

نوراللهی افزود: بر اساس قانون انتزاع نظارت و بازرسی برواحد‌های خرده فروشی از سازمان جهاد کشاورزی به سازمان صمت انتقال یافت و امید است کیفی سازی بازرسی‌ها وتشدید نظارت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دبیر این جلسه نیز گفت: در حوزه تشکیل پرونده‌های بازرسی مهم ملی جایگاه خوبی در کشور نداریم و امید است با همکاری دستگاه‌های نظارتی بتوانیم علاوه بر نظارت بر واحد‌های خرده فروشی، بازرسی‌های ویژه از واحد‌های تولید و بنکداری‌های عرضه کننده کالا‌های اساسی مردم که نقش بازدارنده در بروز تخلفات دارد، داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • تحول از مجلس سنتی به نوین از مجلس یازدهم تا دوازدهم
  • تاریخ‌سازی خشن‌ترین دختر ایران در آستانه المپیک
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • انجام ۶۰ نظر سنجی در موسسه افکارسنجی ملت
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب