Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@22:45:33 GMT

آیا به دنبال تست کرونا در منزل هستید؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۵۱۳۶

آیا به دنبال تست کرونا در منزل هستید؟

امروزه، بسیاری از افراد به دنبال تست کرونا در منزل هستند. پس از همه گیری بیماری کرونا تمامی افراد به این موضوع پی بردند که بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری ماندن در خانه و جلوگیری از حضور در اماکن شلوغ است. به همین دلیل حتی کسانی که علائم بیماری کرونا را دارند و یا می خواهند تست کرونا برای پرواز را انجام دهند، ترجیح می دهند در خانه بمانند و افراد معتبر و آموزش دیده به منزل آنها بیایند و این تست را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شما نیز جز افرادی هستید که به سلامتی خود اهمیت می دهید، در ادامه این گزارش همراه نرسینو  nursino.comباشید.

 

چه موقع باید برای تست کرونا در منزل اقدام کنیم؟

وقتی بیماری کرونا شیوع پیدا کرد، تمامی افراد با اولین علائم گلو درد و یا سرماخوردگی وحشت می کردند و سریعا به مراکز درمانی می رفتند تا تست کرونا بدهند. با این وجود سازمان های بهداشتی به این موضوع اشاره می کنند افراد در شرایط زیر باید برای تست کرونا اقدام نمایند:

گلودردی دارند که پس از چند روز بدتر شده است آبریزش شدید بینی پیدا کرده اند که بدتر می شود سردردهای مزمن دارند که بهبود پیدا نمی کند

با توجه به این موضوع که مراکز درمانی شلوغ هستند و در این مراکز ممکن است بیماری کرونا انتقال پیدا کند، هوشمندانه ترین کار انجام تست کرونا در منزل است. اما ممکن است در این زمینه سوالاتی برای شما پیش بیاید که در ادامه به آنها پاسخ می دهیم.

آیا تست کرونا در منزل قابل اعتماد است؟

شاید بتوان گفت یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که در زمینه تست کرونا در منزل پرسیده می شود در مورد قابلیت اعتماد این تست هاست. در پاسخ به این سوال باید بگوییم در صورتی که شما از مراکز معتبر و قانونی بخواهید این تست را در منزل از شما بگیرند، می توانید به نتیجه آن اعتماد داشته باشید. به همین دلیل توصیه می شود برای انجام این تست تنها به مراکزی که دارای مجوزهای رسمی هستند اعتماد کنید، در غیر اینصورت این تست ها قابل اعتماد نخواهند بود.

 

 

این تست چگونه انجام می شود؟

انجام تست کرونا در منزل ( در صورتی که توسط مراکز معتبر و قانونی صورت گیرد) کاملا مشابه به تست هایی است که شما به مراکز درمانی مراجعه می کنید. روش انجام این تست بدین صورت است:

ابتدا سواب در یکی از سوراخ های بینی فرو برده می شود و سپس چرخانده می شود. سپس این کار در سوراخ دیگر بینی انجام می شود و پس از آن سواب در محلول مخصوصی گذاشته می شود و به آزمایشگاه فرستاده می شود. این تست توسط مخاط گلو نیز انجام پذیر است.

اگر شدت علائم بیمار زیاد باشد، این سواب در سوراخ بینی و گلو فرو برده می شود تا احتمال ابتلا به این بیماری دقیقا بررسی شود. سپس مرکزی که برای انجام این تست به منزل شما مراجعه کرده است، نتیجه آزمایش تست کرونا در منزل را به صورت تلفنی به شما اعلام می کند و درب منزل ارسال می نماید.

آیا برای تست کرونا برای پرواز می توانم به این مراکز اعتماد کنم؟

همانطور که میدانید پس از همه گیری بیماری کرونا سازمان بهداشت جهانی این قانون را ثبت کرد که تمامی مسافران برای پرواز و سفر به کشورهای خارجی به تست کرونا نیاز دارند. با توجه به این موضوع که مسافران تمایل دارند سلامتی خود را حفظ نمایند، ترجیح می دهند تست کرونا برای پرواز در خانه آنها انجام شود. این مراکز این تست را برای مسافران انجام می دهند و با گرفتن اطلاعات از فرد، مانند شماره پاسپورت، نتیجه تست کرونا برای پرواز را برای مسافران ارسال می کنند. انجام تست کرونا برای پرواز در منزل می تواند راهکار مناسبی برای حفظ سلامتی قبل از مسافرت باشد.

در صورت ابتلا به کرونا چه کاری انجام دهم؟

اگر جواب تست کرونا در منزل شما مثبت بود، این موضوع به شما اعلام می گردد. اگر علائم قابل کنترل است نباید به مراکز درمانی مراجعه نمایید. در این صورت پیشنهاد می شود راهکارهای زیر را به کار ببرید:

استراحت دهید و از کارهای بدنی شدید و یا کارهای فکری بپرهیزید. تلاش کنید از مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنید. مایعات گرم بنوشید و زیاد ادرار کنید. این کار به خروج عفونت از بدن کمک می کند.

در صورتی که پس از چند روز احساس کردید که عفونت گلو زیاد شده است و یا نمی توانید به خوبی نفس بکشید باید برای درمان به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

 

 

جمع بندی

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد تست کرونا در منزل یا تست کرونا برای پرواز در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید انجام این تست ها در منزل سبب می شود تا خطر ابتلا به این بیماری به میزان زیادی کاهش پیدا کند. با این وجود شما برای انجام این تستها تنها باید به مراکز معتبری که دارای مجوزهای لازم برای انجام این کار در منزل هستند مراجعه نمایید. نرسینو یکی از مراکز معتبری است که این تست ها را انجام می دهد. همچنین، این مرکز خدمات دیگری از جمله خدمات رادیو لوژی، دبریدمان، فیزوتراپی، سرم تراپی و تزریقات را انجام می دهد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا تست کرونا تست کرونا در منزل تست کرونا در خانه افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا تست کرونا برای پرواز تست کرونا در منزل مراکز درمانی برای انجام انجام این تست بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز

رئیس مرکز اورژانس استان تهران از برقراری بیش از ۶۴ هزار تماس با مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ تهران در یک هفته گذشته خبر داد.

محمداسماعیل توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات ماموریت‌های اورژانس تهران در یک هفته گذشته، گفت: از تاریخ یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در مجموع ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران ثبت شده که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند. همچنین ۲۰ هزار و ۱۵۰ نفر نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در طول یک هفته گذشته ۶۴ هزار و ۳۴۲ تماس با مرکز اورژانس تهران برقرار شده است، گفت:‌ متاسفانه در این میان این تماس‌ها ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز بوده است.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران همچنین گفت: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده در هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱ هزار و ۹۹۴ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است. همچنین اورژانس هوایی نیز چهار سورتی پرواز داشت که در پی آن چهار نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • تامین برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت انجام شد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم