Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا قاری قرآن روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مهمترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال است و در افق چهار ساله، دولت مصمم به ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور است.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی بر اساس قانون مکلف به تامین زمین مورد نیاز این طرح و ارائه آن به‌صورت رایگان به متقاضیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: زمین‌های دولتی موجود در استان و کشور شناسایی و از دستگاه‌های مورد نظر پس گرفته می‌شود و در اختیار طرح تامین مسکن قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بعد از مصوبه قانونی جهش مسکن و ابلاغ آن، شناسایی اراضی مورد نیاز به عنوان نخستین قدم در استان اصفهان توسط اداره کل راه و شهرسازی آغاز شد.  

قاری قرآن ادامه داد: نقش اصلی دولت در این زمینه، تهیه مسکن از طریق اختصاص زمین و ایجاد تسهیلات است و متقاضیان باید شرایط لازم را داشته باشند.

وی افزود: این قانون در طرح اقدام ملی مسکن، وجود نداشت اما بر اساس قانونی که در روزهای اخیر ابلاغ شد، یکسری امکانات به این طرح اضافه شد از جمله اینکه دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق و گاز مکلف‌ هستند تنها حق انشعاب دریافت کنند و هیچ هزینه مازادی از شهروندان در قالب این طرح دریافت نخواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه فرآیند ثبت نام طرح جهش مسکن به‌زودی با ابلاغ رسمی وزارت راه و شهرسازی آغاز خواهد شد ادامه داد: متقاضیان واجد شرایط در طرح جهش مسکن در استان اصفهان باید در سامانه‌ای که به نام این طرح  اعلام می‌شود ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه استفاده نکردن از تسهیلات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب، نداشتن مالکیت شخصی، متاهل بودن و حداقل پنج سال سکونت در شهری که تقاضا دارند از شرایط واگذاری مسکن در قانون جدید است اضافه کرد: ساخت واحدهای مسکونی جدید در طرح جهش تولید به‌صورت تقاضا محور است و در صورت وجود متقاضی، واحدهای مسکونی احداث می‌شوند.

اصفهان حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید.

برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی اصفهان مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی اصفهان مسکن وزارت راه و شهرسازی اصفهان مسکن راه و شهرسازی استان اصفهان جهش مسکن طرح جهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۵۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد

ایسنا/تهران رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از آغاز به کار طرح ملی مسکن در این منطقه خبر داد.

علیرضا خالق دوست رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره نهضت ملی مسکن گفت: پروژه طرح ملی نهضت مسکن در سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا شروع شده است.

وی افزود: زمین ها در شهرستان پیشوا در ۴ قطعه است که پیمانکار در این زمینه مشخص و دستور نقشه و اخذ پروانه ساختمانی در حال پیگیری است.

این مسئول ادامه داد: زمین‌ها در شهرستان پیشوا در شهرک آژینه و نقش جهان برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از برنامه‌های اجرایی در فازهای مختلف این طرح خبر داد و گفت: فاز اول ۱۴۵ واحد است و فازهای بعدی در ۳۵۰ واحد در طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی قرار دارد.

خالق دوست ادامه داد: در شهرستان قرچک پروژه ۳۳۶ واحدی آرشام در پشت ورزشگاه ملااقایی کلید خورده و در حال انجام است.

این مسئول همچنین در رابطه با تامین زمین در شهرستان ورامین بیان کرد: عمده مشکل ما در شهرستان ورامین بحث تامین زمین است زیرا بیشتر این زمین‌ها، درجه یک و دو کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: متقاضیان زمین در ورامین به نزدیک‌ترین شهر در پیشوا یا ورامین منتقل می‌شوند.

خالق دوست خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم زمین‌هایی را تملک کنیم، بقیه متقاضیان نیز می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی افزود: ۹۰۱ خانوار تشکیل پرونده داده‌اند و تعداد ۴۵۱ قطعه مشخص شده که پس از مراحل اداری، ۲۰۰ نفر زمین را تحویل گرفتند و بقیه متقاضیان در حال طی کردن مراحل انعقاد قرارداد برای واگذاری هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در پایان یادآور شد: سند مالکیت ۱۰۳۹ هکتار اراضی دولتی در پیشوا که ارزشی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان دارد، بعد از فرآیند ۱۰ ساله دادگاهی و حقوقی اخذ شد و همچنین سند مالکیت ورزشگاه و مجتمع اداری هلال احمر قلعه سین از دیگر کارهای تملیکی بود که سند این اراضی نیز به دولت منتقل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری