Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا شروین بدو، رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان اظهار کرد: در کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا که جمعی از دانشمندان و متخصصان حضور دارند، واکسنی که برای کودکان فایده بیشتری دارد انتخاب شد.

او افزود: پایه واکسن سینوفارم ویروس غیرفعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن پاستوکووک هم همین پایه را دارد و واکسن مشترک ایران و کوباست که هر دو کشور سابقه طولانی در تولید و صادرات واکسن دارند.

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان ادمه داد: در مطالعات انجام شده، مشخص شد این دو واکسن عوارض چندانی برای این افراد نداشته و فقط در هر چند ده هزار نفر عوارضی مانند درد محل واکسن و عوارض جزیی مانند این‌ها گزارش شده است.

رئیس مرکز طبی کودکان ادامه داد: با توجه به اینکه دو واکسن عوارض جدی ندارند به توصیه‌های ستاد علمی کرونا همه باید اعتماد کنند. برای اعتماد بیشتر خانواده‌ها هم باید گفت نمونه پلتفرم این واکسن‌ها در بسیاری از واکسن‌های فعلی که برای کودکان استفاده می‌شود، وجود دارد.

بدر افزود: کوبا، چین، امارات متحده عربی و برخی دیگر از کشور‌ها که از همین واکسن‌ها برای کودکان و نوجوانان استفاده کرده بودند، امن بودنش را تایید کرده اند.

این متخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: احتیاط این است که واکسنی که پارتیکل ویروسی زنده دارد مثل اسپوتنیک و آسترازنکا به افراد زیر ۱۸ سال تزریق نکنند. کمیته علمی کرونا هم که منتخب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها هستند و تجارب زیادی درباره کودکان و بیماری‌های عفونی و ایمونولوژی دارند، این دو واکسن را معرفی کرد.

او ادامه داد: مستندات و گزارش‌های جهانی در کشور‌هایی که این واکسن‌ها استفاده شده نیز موجود است که موید این انتخاب درست است و امیدواریم خانواده‌ها با آرامش پروسه واکسیناسیون فرزندان خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟

کارشناس اداره کل آرایشی، بهداشتی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اهمیت استفاده از ضد آفتاب در محافظت از پوست، توجه به میزان SPF را فاکتوری مهم در انتخاب این محصول آرایشی و بهداشتی دانست.

دکتر سارا میرحقی ساعتچی با اشاره به اهمیت استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در محافظت از پوست نحوه انتخاب و استفاده صحیح از این محصولات آرایشی بهداشتی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ضد آفتاب به محصولاتی گفته می‌شود که از پوست انسان در برابر اشعه نور خورشید محافظت می‌کنند، گفت: یکی از فاکتور‌های مهم در انتخاب ضدآفتاب SPF است، که میزان محافظت از پوست در برابر سوختگی و التهاب ناشی از آفتاب را نشان می‌دهد.

میرحقی ساعتچی افزود: برای انتخاب ضد آفتاب با SPF مناسب پوست می‌توان از پزشک یا داروساز مشورت گرفت.

وی در ادامه نحوه استفاده صحیح از کرم‌های ضد آفتاب را تشریح کرد و گفت: ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پیش از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید باید ضدآفتاب استفاده کرد تا محافظت کافی روی پوست ایجاد شود. همچنین در صورت عرق کردن و شستن صورت بهتر است مصرف محصول تکرار شود.

دیگر خبرها

  • بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»؛ از Beyond the Law تا The Grand Duel
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب