Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در استان ایلام گواهی استاندارد ۲ محصول دانش بنیان اخذ شده که از این حیث جایگاهی مناسبی در کشور داریم.

به گزارش ایسنا، «مهناز همتی» در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان شعار امسال استاندارد «چشم‌انداز مشترک برای جهانی بهتر»، اظهار کرد: این شعارها هر ساله با توجه به نیازهای روز جهان تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملی استاندارد نیز که با جان و سلامت مردم به طور مستقیم سر و کار دارد و هر کالایی که مشمول استاندارد اجباری است در از ابتدای تولید تا زمان فروش و پس از آن مورد بازرسی قرار می‌گیرند و بدون داشتن علامت استاندارد حق فروش محصول را ندارند.

مدیرکل استاندارد استان ایلام با بیان اهمیت شعار امسال یعنی تولید، اشتغال و مانع‌زدایی، گفت: یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات رعایت استاندارد و شاخص‌های آن است و این موضوع می‌تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: در استان ایلام گواهی استاندارد ۲ محصول دانش بنیان اخذ شده است که از حیث جایگاهی مناسبی در کشور داریم البته این محصولات که حاصل تحقیقات و پژوهش هستند و موجب ارزآوری می‌شوند گرفتن نشان استاندارد آنها هم حائز اهمیت است.

همتی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول امسال برای محصولات تولیدی استان تعداد ۲۴ پروانه استاندارد صادر شده، که از این تعداد ۱۱ مورد صدور و ۱۳ مورد دیگر تمدید گواهی بوده است، خاطر نشان کرد: در مدت مذکور بیش از ۲۵۰ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی به منظور کنترل فرآیند تولید و انطباق آن با استانداردها صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد ایلام همچنین به تعداد ۳۰۰ مورد نمونه برداری از محصولات تولیدی اشاره کرد و گفت: کل واحدهای تولیدی تحت نظارت استاندارد ۲۴۵ مورد بوده که تعداد ۱۰۲ مورد آنها پروانه استاندارد گرفته است که در این بین ۱۳۲ مورد ساختمان که از واحدهای تحت پوشش استاندارد است ۸۷ مورد فعال و ۴۵ مورد غیرفعال هستند.

وی به ۱۲۰۸ مورد بازرسی در مدت شش ماهه اول امسال از سطح مراکز عرضه اشاره کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی تا پایان سال باید ۴۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تحت پوشش قرار گیرد.

وی یادآوری کرد: از محصولات مصرفی که در دسترس مردم قرار دارد و دارای علامت استاندارد است تاکنون ۸۵ مورد را نمونه گیری کرده‌ایم تا از کیفیت آنها اطمینان حاصل کنیم.

همتی خاطر نشان کرد: تاکنون برچسب انرژی ۲۷ محصول بررسی شده است بنابراین با توجه به شروع فصل سرما نیز این بازرسی ادامه خواهد داشت تا خریدار وسیله‌ای را تهیه کند که مصرف انرژی کمتر و کارایی بیشتری داشته باشد.

مدیرکل استاندارد استان ایلام در مورد بازرسی فنی آسانسورها که بسیار حائز اهمیت است، گفت: برای صدور پروانه کار باید گواهی اولیه استاندارد صادر شده باشد اما باید مالکان ساختمان بدانند آسانسورهای در حال استفاده مورد بازرسی قرار گیرند البته تایید ایمنی آسانسورها و حتی پله‌های برقی هر یک سال یکبار بروز می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان ایلام تصریح کرد: بیش از ۴۵ تن از محصولات تحت پوشش استاندارد اجباری از طرف بازرسان ما بررسی و تاییدیه صدور گرفته است که عمده‌ی کالاهای صادر شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

وی افزود: بررسی ۶۴۳ فقره پرونده صادراتی شامل ۱۹۸ محصول که ۸۶ محصول آنها با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌ است.

همتی در خصوص استاندارد حلال و اینکه استفاده از محصولات حلال به دلیل اطمینان از سلامتی آنها در جهان افزایش پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر محصولی در استان با استاندارد حلال نداریم اما در تلاش هستیم در بین نوشیدنی‌ها این امر را محقق کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه ایلام استاندارد مدیرکل استاندارد استان ایلام مورد بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد

حمید مطهری مدیرکل استاندارد استان یزد در جمع کارشناسان دوایر حقوقی و اجرای استاندارد گفت: در راستای اجرای برنامه ابلاغی بازرسی از بازار توزیع و فروش قطعات خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، کارشناسان این اداره کل با همراهی اداره امور حقوقی از مراکز عرضه وفروش قطعات خودرو در سطح استان یزد بازدید و بازرسی کردند.

افزود: این ۳ واحدمذکور به تمرکز، توزیع و فروش عمده قطعات خودرو مغایر با قوانین و مقررات استاندارد مبادرت کرده، که انواع سیبک، چراغ، لنت ترمز و آیینه از جمله این قطعات با برندهای، شیدکو، کوژ، سی پارت، موج، ژیکو، اوژن موتورو آساپارت هستند که این اقلام پس از توقیف در محل، به مراجع قانونی معرفی شده اند. 

وی تصریح کرد: نشانه گذاری و علامت استاندارد بر روی لوازم یدکی خودرو و بسته بندی آنها الزامی است. ضمن این که درج کدرهگیری استاندارد و آدرس واحد تولیدی نیز بر روی بسته بندی لوازم یدکی به منظور بررسی اصالت و صحت سنجی نشان استاندارد اجباری است.

مطهری ادامه داد: همشهریان عزیز می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر نشان ملی استاندارد ایران به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پس از گذشت چند ثانیه، از اصالت نشان استاندارد درج شده بر روی محصول و یا بسته بندی مربوطه اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد